گروه فرهنگی:«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» با فروش فوقالعاده خود توانست لقب پرفروشترین فیلم دوران همهگیری کرونا را به خود اختصاص دهد.فیلم ابرقهرمانی «شانگ-چی و افسانه ده حلقه»، ساخته استودیوی فیلمسازی مارول با صدرنشینی خود در باکسآفیس به درخشش خود ادامه داد و با فروش ۱۸۶.۸ میلیون دلاری بلیت در آمریکا به نقطه عطفی قابل توجه دست یافت؛ زیرا بر اساس گزارشها، این فیلم با وجود چالشهای ناشی از گونه دلتای ویروس کرونا، یکی از پردرآمدترین فیلمهای دوران همهگیری کرونا شد.
استودیوهای فیلمسازی مارول و والت دیزنی که با همکاری هم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» را ساختهاند، بعد از فروش ۱۸۶.۸ دلاری این فیلم توانستند رکورد قبلی خود را که متعلق به فیلم «بیوه سیاه» بود، بشکنند. فیلم «بیوه سیاه» در آمریکای شمالی ۱۸۳.۴ دلار فروخته بود.
«شانگ-چی» این موفقیت را به تنهایی روی پردههای سینما به دست آورده است و آمار و ارقام حاکی از آن است که افتتاحیه این فیلم تمام رکوردهای قبل از خود در تعطیلات آخر هفته مربوط به روز کار و کارگر در آمریکا را با فروش ۹۴.۶ میلیون دلاری خود شکسته است.
این فیلم به کارگردانی دستین دنیل کرتون ساخته شده است. سیمو لیو در نقش شانگ-چی، ابرقهرمان جدید مارول ایفای نقش کرده است و به عنوان اولین بازیگر نقش اصلی آسیایی استودیوی مارول محسوب میشود. این انتخاب ابرقهرمان نظرات مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان به همراه داشته است.از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به آکوافینا، بندیکت وونگ، فالا چن، تونی لونگ، میشل یو و فلوریان مونتیان اشاره کرد.
«شانگ-چی» دومین فیلم لایو-اکشن استودیوی والت دیزنی است که با محوریت بازیگران آسیایی در دوران کرونا به نمایش گذاشته شده است. اولین فیلم لایو-اکشن دیزنی، «مولان» بود که در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم دیزنی پلاس به اشتراک گذاشته شد.