به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ - ۲۳:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۳۳۶۵۳

پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی

با شبکه ‌های اجتماعی در کسب و کار خودتان پیشرفت کنید
گروه کسب و کار: شاید شما هم علاقه داشته باشید با موضوع پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی بیشتر آشنا شوید. شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند در زمینه بازاریابی و ارتباطات، زمین مسابقه را بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ مساوی کنند.
پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی
با استفاده از این پلتفرم‌ها کسب و کارهای کوچک می‌توانند، محصولات و خدمات خودشان را در مقیاس جهانی در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه منتشر نمایند. در ادامه می‌خواهیم به شما کمک کنیم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار خودتان به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی برسید. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید و از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهیم، استفاده مناسب را داشته باشید.

چرا پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی محبوب شده است؟
دلایل زیادی وجود دارد که سبب شده است پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی مورد توجه مردم واقع شود. در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نحوه ارتباط و همکاری انسان‌ها با همدیگر را دچار تحولات و تغییرات زیادی کرده‌اند. قطعاً افرادی که سالها است در دنیای تجارت فعالیت دارند به خوبی این نکته را می‌دانند که روش‌های سنتی بازاریابی دیگر کارایی لازم را ندارد. بازاریابی‌های قدیمی ‌عمدتاً تبلیغات مستقیم و چهره به چهره بوده‌اند. اما در حال حاضر مردم بیشتر از آنکه تمایل به شنیدن تبلیغات داشته باشند، علاقه دارند آن را در قالب‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنند. پیش از آنکه بیشتر بخواهیم در مورد موفقیت تجاری در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم ذکر یک نکته ضروری است. کلید موفقیت در رسانه‌های اجتماعی وابسته نبودن به ابزارها و فناوری است. اگر به جای وابستگی تلاش کنید روی استفاده موثر از این شبکه‌ها تمرکز نمایید، قطعاً نتایج بهتری خواهید گرفت. برای استفاده بهینه از این شبکه‌ها در راستای موفقیت‌های تجاری لازم است:

•    بازدید کاربران از حساب‌های اجتماعی شما جهت شهرت بیشتر کسب و کارتان باید افزایش پیدا کند
•    شما باید با مشتریان، افراد تاثیر گذار بر رسانه‌های اجتماعی و دیگر مشاغل ارتباط خوبی داشته باشید.
•    بهتر است با مردم در دیدار‌های حقیقی و رودررو، خوش برخورد باشید و پاسخ سوالات آنها را به خوبی بدهید.
•    سعی کنید نسبت به اشتراک گذاری پیوند‌ها یا مطالبی اقدام کنید که تخصص شما را به خوبی نشان دهند و برای کاربران شما مفید باشند.
•    در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همیشه سعی کنید سرنخ‌های جدید ایجاد کنید و افزایش فروش داشته باشید.
با کمک فروش خدمات اینستاگرام این روز ها میتوانید سرعت پیشرفت خود را در شبکه های اجتماعی دوچندان کنید!

فروش خدمات اینستاگرام

برای پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی ابتدا باید این شبکه‎ها را درک کنید!
اگر می‌خواهید پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی را تجربه کنید، ابتدا باید این رسانه‌ها را به خوبی درک کنید. برای این منظور بهتر است، ابتدا رسانه‌های اجتماعی را در دو بخش در نظر بگیرید.
•    مشارکت رسانه‌های اجتماعی
•    تولید و انتشار محتوا

مشارکت در شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟
در مشارکت شبکه‌های اجتماعی، شما ارزشی را به جامعه آنلاین از طریق روش‌های زیر منتقل می‌کنید:
•    اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط دیگران در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک یا لینکدین. همچنین اگر توییت‌های دیگران را در توییتر بازتوئیت نمایید.
•    در هر شرایطی که هستید باید سوالات مردم را چه مستقیماً به تجارت شما ارتباط داشته باشند و چه نداشته باشند، پاسخ دهید.
•    ملحق شدن به گفتگو‌هایی که در مورد یک موضوع خاص هستند. در گذشته بیشترین گفت و گو‌ها به صورت متنی در فضاهایی مثل توئیتر و تلگرام رخ می‌دادند. اما اخیراً گفت و گو‌های صوتی در کلاب‌هاوس نیز جذابیت‌های زیادی برای مردم به ویژه فعالان اقتصادی داشته است.
•    حتماً در وبلاگ‌هایی که مطالب آنها را مطالعه می‌کنید یا پادکست‌های صوتی آنها را گوش می‌دهید، نظرات جالب و مرتبط بگذارید.
اما یک نکته اساسی را هیچگاه فراموش نکنید. برای ابراز وجود در مکالمات شبکه‌های اجتماعی به هیچ وجه عجله نداشته باشید. سعی کنید در ابتدا یک شنونده خوب باشید و با تحلیلی که بر صحبت‌های دیگران انجام می‌دهید، بهترین روش جذب مخاطب از طریق گفتگو را در شبکه‌های اجتماعی یاد بگیرید.

رابطه تولید محتوا و شبکه های اجتماعی در جذب مخاطب واقعی
بسیاری از کاربران فارسی زبان شبکه های اجتماعی گمان میکنند تنها با خرید فالوور ایرانی میتوانند به فالوور های واقعی زیادی دست پیدا کنند؛ این صحیح است که خرید فالوور سبب افزایش فالوور های پیج ما میشود اما افزایش تعداد فالوور ها برای رسیدن به موفقیت در شبکه های اجتماعی کافی نیست. آشنایی با روش های جذب فالوور واقعی میتواند برای رشد آمار ارگانیک پیج بسیار مفید واقع شود؛ یکی از مهمترین این روش ها تولید محتوا است! این روز ها مسئله تولید محتوا بسیار پر اهمیت است چرا که راهی بسیار مناسب و ایده آل برای رشد مخاطبین شماست. همانگونه که خدمت شما عرض کردیم، بخش دوم رسانه‌های اجتماعی، ایجاد و انتشار محتوا است که تاثیر زیادی در پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی دارد. محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رویکرد اطلاع‌رسانی، توانمندسازی، آموزش یا سرگرمی ‌داشته باشد. البته در نهایت همه این محتواها باید بتوانند افراد علاقه‌مند را جذب کسب و کار شما کنند. برای اینکه تولید محتوا برای شما جذب مخاطب داشته باشد، ابتدا باید بدانید که برای چه افرادی محتوا تولید می‌کنید و نحوه ارتباط گرفتن با آنها از طریق محتوا را یاد بگیرید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

برای پیشرفت در کسب و کار، محتوا را متناسب با نیاز مشتری تولید کنید
برای پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی ، شما باید محتوایی تولید کنید که مفید و مرتبط با حرفه شما باشد و برای زندگی مخاطبان کاربرد داشته باشد. توجه به اطلاعات زیر می‌تواند در تولید محتوا شما را کمک کند:
•    محتوای شما باید یکی از نیازهای مخاطبان شما را پاسخ دهد
•    محتوای شما باید بر اساس کسب و کار شما تولید شود و کاملاً با آن ارتباط داشته باشد.
•    سعی کنید در تولید محتوا از مشورت دیگران استفاده کنید و دانش و تخصص خودتان را به خوبی نشان دهید.

به عنوان مثال، اگر شما حسابدار باشید، بهتر است در وبلاگ خودتان پست‌هایی را قرار دهید که به سوالات اقتصادی و مالی مخاطبان پاسخ دهد. مثلاً می‌توانید یک پست وبلاگ خودتان را به بیان نکاتی در مورد نحوه برخورد با مسائل مالیاتی پایان سال مالی اختصاص دهید. پس از اینکه محتوای خودتان را ایجاد کردید، آن را در چند شبکه اجتماعی انتشار دهید و پیوند‌های لازم را با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. به این نکته دقت داشته باشید که موتور‌های جستجوگر مثل گوگل از اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی برای مشخص کردن میزان مفید بودن محتوا برای مخاطبان استفاده می‌کنند. بنابراین، حضور شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای بالا بردن رتبه شما در موتورهای جستجوگر نیز موثر باشد.

لازمه پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی، تعریف کردن اهداف و مقاصد
برای پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی باید مقاصد و اهداف خودتان را تعریف کنید. اگر اهداف شما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی مشخص باشد، قطعاً موفقیت‌های بیشتری در بازاریابی این رسانه‌ها تجربه خواهید کرد. کسب و کار‌ها باید مطابق با اهداف SMART تعریف شوند. SMART  می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
•    افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از رسانه‌های اجتماعی تا ۲۵ درصد در طول ۶ ماه آینده
•    پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر که حداقل باید ۱۵ درصد باشد در ماه‌های آینده از طریق لینکدین
•    به دست آوردن صد دنبال کننده جدید در کمپین بعدی در فضای اینستاگرام
اگر اهداف شما با استراتژی بازاریابی که دارید همخوانی و همسویی داشته باشد، می‌توانید بیشترین تاثیر را از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت در کسب و کار خودتان بگیرید.

همچنین از عمده سوالاتی که در این زمینه مطرح میگردد این است که اگر فعالیت ما بصورت بین المللی باشد، چگونه میتوانیم فالوور خارجی جذب کنیم؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش های نوین بسیار زیادی وجود دارد که میتواند تعامل شما را با مخاطبین خارجی افزایش دهد. خرید فالوور خارجی واقعی، تولید محتوا با زبان بین المللی، تبلیغات در رسانه های خارجی و ... همگی مواردی هستند که میتوانند به رشد مخاطبین شما در سطح دنیا کمک کنند.

اهمیت شناخت مخاطبین هدف در بازاریابی کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی
یکی از نکات مهمی‌ که کمک می‌کند پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی برای شما حاصل شود، شناسایی مخاطبان هدف می‌باشد. برای سازمان‌ها بسیار مفید است که اطلاعات پیرامون مشتریان فعلی خودشان را جمع‌آوری کنند. از این اطلاعات می‌توان متوجه شد که چه کسانی محصولات شما را بیشتر می‌خرند و چگونه با برند‌های آنلاین ارتباط برقرار می‌کنند. زمانی که مخاطبان هدف خودتان را شناسایی کردید، باید تحقیق کنید که آنها از چه کانال‌هایی به برند شما وصل شده‌اند. البته معمولاً مشخص است که چه نوع مشتریانی در کدام پلتفرم‌های اجتماعی با برندهای مورد علاقه خودشان ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان مثال شرکتی که در صنعت مد فعالیت دارد، احتمالا از طریق اینستاگرام به مخاطبان هدف خود می‌رسد.

شبکه‌های اجتماعی، فرصتی برای تعامل بهتر با مشتریان
در مورد پیشرفت در کسب و کار با شبکه‌ های اجتماعی، نکات متنوعی را در بخش‌های مختلف این مطلب خدمت شما بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم یکی از بزرگترین مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی بهتر را با هم بررسی کنیم. استفاده از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا شما مستقیماً با مشتریان و طرفداران خودتان تعامل داشته باشید و راحت‌تر بتوانید متوجه درخواست‌ها و نیازهای آنها شوید. البته نحوه تعامل شما با مشتریان نیز در موفقیت شما تاثیر زیادی دارد. اگر دوست دارید مشتریان بیشتر در صفحات اجتماعی شما حضور داشته باشند، باید فعالیت زیادی داشته باشید و به نظرات و سوالات آنها به خوبی پاسخ دهید. دقت کنید که بزرگترین بانک اطلاعاتی شما در رسانه‌های اجتماعی، همان نظراتی است که مردم در پست‌های مختلف می‌دهند. اگر شما تحلیل خوبی بر روی این نظرات داشته باشید می‌توانید نیاز‌های جامعه هدف خودتان را پیدا کرده و بر اساس آن فعالیت تجاری خودتان را ادامه دهید.

ضمناً سعی کنید محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی تولید می‌کنید را متناسب با نیازهای مخاطبان خودتان طراحی کنید. هرچقدر محتوایی که تولید می‌کنید جذاب‌تر باشد، مخاطبان بیشتری به آن جذب می‌شوند و شما می‌توانید افراد بیشتری را به کسب و کار خودتان علاقه مند سازید. همیشه این نکته را بدانید که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با بازاریابی مستقیم و چهره به چهره بسیار سخت‌تر اما در عین حال جذاب‌تر است. اگر بتوانید سختی این کار را تحمل کنید و آن را برای خودتان تبدیل به جذابیت نمایید، قطعاً می‌توانید در این مدل بازاریابی هم موفق شوید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها