به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۴۴۲۲۵۸

بارش پراکنده باران در بعضی نقاط کشور

بارش پراکنده باران در بعضی نقاط کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور ضمن پیش‌بینی افزایش آلودگی هوا در تهران و برخی شهرهای دیگر، از بارش پراکنده باران طی امروز و روزهای آینده در نقاط مختلف ایران خبر داد.به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.
 
همچنین در روزهای پنجشنبه (۹ آذر) در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان و در روز جمعه (۱۰ آذر) در گیلان و مازندران به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی این دو روز، در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

روز شنبه (۱۱ آذر) در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد. اما از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (۱۲ تا ۱۴ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف حاکم خواهد بود.سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرده است که از امروز تا اواسط هفته آینده، در شهرهای صنعتی نظیر تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

آسمان شهر تهران فردا (۹ آذر) صاف، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷  و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و طی ‌روز جمعه (۱۰ آذر) کمی ابری تا نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی فردا و پس‌فردا (۹ و ۱۰ آذر) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و  شهرکرد با  دمای ۲- و  ۱- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌ کشور خواهند بود. 
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها