به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۸۶۵۳

تلاش برای حذف ترامپ از انتخابات ۲۰۲۴

تلاش برای حذف ترامپ از انتخابات ۲۰۲۴
گروه بین الملل: گروه‌هایی از رای‌دهندگان از دو ایالت ایلینوی و ماساچوست درخواست‌هایی را برای حذف دونالد ترامپ از برگه‌های رای گیری ۲۰۲۴ ارائه کردند.
این رای دهندگان خواستار اضافه شدن این دو ایالت به به فهرست ایالت‌هایی هستند که رئیس‌جمهور سابق در آن‌ها بر اساس بند شورش در قانون اساسی آمریکا با چالش نامزدی در ایالات متحده روبرو است.
در ایلینوی، گروه لیبرال «آزادی بیان برای مردم» درخواستی را ثبت کرده و از هیئت انتخابات ایلینوی می‌خواهد جلسه استماعی درباره حضورترامپ در انتخابات برگزار کند.
این گروه همچنین خواستار آن شده است که دونالد ترامپ از حضور در هر دو برگه رای اولیه و عمومی به دلیل نقشش در حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ منع شود.
این طومار می‌افزاید که ترامپ «هیچ‌وقت از حمله خشونت‌آمیز حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا و تهدید قانون‌گذاران در داخل ابراز تاسف نکرده است.»
همین گروه مدافع لیبرال  علیه صلاحیت ترامپ برای حضور در برگه‌های رای ماساچوست برای انتخابات مقدماتی و عمومی ریاست‌جمهوری در این ایالت نیز دست به اقدام زده است .
این چالشگران، شهردار سابق بوستون، کیم جینی، از حزب دموکرات، و همچنین «ترکیبی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه، مستقل و دموکرات» هستند.
هر ایالت قوانین متفاوتی برای نحوه داوری چنین چالش‌هایی دارد. برخی از چالش‌ها در دادگاه‌ها شروع می‌شوند، در حالی که برخی دیگر در ابتدا توسط مقامات انتخابات ایالتی رسیدگی می‌شود.
هفته گذشته، وزیر امور داخلی ایالت مین، ترامپ را از رای گیری اولیه آن ایالت در سال ۲۰۲۴ حذف کرد.
شینا بلوز گفت :«‌ ترامپ به دلیل اعمالش در آستانه شورش سال ۲۰۲۱ در کنگره برای شرکت در انتخابات واجد شرایط نیست.»
مین دومین ایالت پس از کلورادو است که ترامپ را از نامزدی در انتخبات منع می‌کند.
این در حالی است که تیم دونالد ترامپ ۱۲ دی‌ماه به این تصمیم در دادگاه ایالتی اعتراض کرد.
از دیگر سو دادگاه عالی اورگان می‌تواند به زودی در مورد پیشنهاد دیگری برای حذف ترامپ از انتخابات اولیه و عمومی آن ایالت به دلیل نقش او در شورش ۶ ژانویه تصمیم بگیرد.
دیوان عالی ایالت کلرادو ۲۸ آذرماه، با استناد به بخش سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، شرکت دونالد ترامپ در رای‌گیری برای تعیین نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را ممنوع کرد.
وکلای ترامپ گفته‌اند که از این حکم به دیوان عالی آمریکا شکایت خواهند کرد.
براساس این بند متمم قانون اساسی آمریکا فردی که علیه دولت ایالات متحده «دست به شورش یا طغیان زده باشد» از احراز مقام‌های دولتی محروم می‌شود.
این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه  اعتراض خود به رد صلاحیت دونالد ترامپ در ایالت کلرادو را به دادگاه دیوان عالی ارائه کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها