به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۷۸۰۵۶
جامعه کارگری با مسائل و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند

جامعه کارگری از دکتر پزشکیان حمایت می‌کند

جامعه کارگری از دکتر پزشکیان حمایت می‌کند
گروه اقتصادی: رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان گفت: با تمام جمع‌بندی‌ها و بررسی شرایط در سراسر کشور و بررسی سوابق، برنامه‌ها و شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به این نتیجه رسیدیم که پزشکیان به عنوان بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری می‌توانند به مشکلات کارگران رسیدگی کنند.
 
به گزارش ایلنا،  اسماعیل مکارمی در اصفهان اظهار کرد: جامعه کارگری با مسائل و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیاز است فردی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود که به مشکلات کارگران و بازنشستگان توجه داشته باشد و درصدد رفع آنها قدم بردارد که پزشکیان در این زمینه می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان گفت: ماده ۴۱ قانون کار، ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی بر افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مطابق با تورم تأکید دارند، اما سال‌ها است که افزایش حقوق این اقشار کمتر از میزان تورم بوده و باعث شده طبقه کارگری روزبه‌روز با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو شوند.

 وی ادامه داد: به همین دلیل در طبقه حقوق‌بگیر فاصله درآمدها و هزینه‌ها بسیار زیاد است، برای نمونه در زمینه هزینه مسکن بر اساس آمار و با یک بررسی می‌توان به ابعاد دقیق ماجرا پی برد، از ۴۰ تا ۷۵ درصد درآمدهای خانوارها صرف هزینه‌های مسکن می‌شود، بنابراین در این زمینه و معیشت کارگری با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستیم.

 وی افزود: از طرفی جامعه کارگران در زمینه تأمین اجتماعی و درمان نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند، این در حالی است که جمعیت چند استان مجاور نیز از امکانات استان اصفهان برای درمان بهره‌مند می‌شوند، این موضوع باعث افتخار ما است اما این در صورتی است که بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بتواند جوابگوی این مراجعان باشد، هم اکنون برای هر اقدام درمانی نیاز به نوبت‌های طولانی است که در شأن کارگران و بازنشستگان نیست.

 عضو هیات اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: بیمه پایه کارگران دچار مشکلاتی است؛ چون سازمان تأمین اجتماعی به دلیل ناترازی در ورودی و خروجی منابع مالی با معضل روبرو است، لذا بدهکار است و دولت بدهی خود را طی سالیان گذشته به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده و بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی است، این مشکل باعث شده تا تأمین اجتماعی نتواند به روز مطالبات داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها را پرداخت کند.

 وی بیان کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق را مدت‌ها است که پیگیر هستیم و نمایندگان کارگری مطالبه می‌کنند، البته قدم‌های خوبی برداشته شد؛ اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب برای تأمین معیشت زندگی کارگران و بازنشستگان بسیار فاصله داریم.

 مکارمی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات استان اصفهان اظهار کرد: در مسائل استانی نیز مواردی همچون محیط‌زیست، آب زاینده‌رود، هوای آلوده، فرونشست زمین و ... مشکلات بسیار جدی است که زندگی کارگران را نیز تحت تأثیر قرار داده است، کارگرانی که در محیط‌های آلوده فعالیت می‌کنند و کشاورزانی که از بی‌آبی آسیب دیده‌اند.

وی گفت: لذا با تمام جمع‌بندی‌ها و بررسی شرایط در سراسر کشور و بررسی سوابق، برنامه‌ها و شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به این نتیجه رسیدیم که پزشکیان به عنوان بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری می‌توانند به مشکلات کارگران رسیدگی کنند. دکتر پزشکیان به عنوان یک پزشک و جراح مجرب همواره در مجلس در فراکسیون کارگری حضور فعال داشت و در تلاش برای کمک به طبقه کارگری بودند. در تمام لوایح و طرح‌ها و برنامه‌هایی که منافع کارگری در آنها بود آقای پزشکیان با تمام توان از آنها حمایت کرده است.

 رئیس کمیته کارگری ستاد انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان در استان اصفهان تأکید کرد: پزشکیان در تبریز بالاترین نرخ مشارکت را در انتخابات مجلس در سراسر کشور ایجاد کرد و همه این موارد نشان می‌دهد که وقتی در تبریز که شهری صنعتی است مشارکت بالاست یعنی نرخ مشارکت کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در حمایت از ایشان بالاست لذا از وی حمایت می‌کنیم تا در آینده برای قشر کارگر اتفاقات بهتری رخ بدهد.
برچسب ها: مسعود پزشكیان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها