به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۵:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۷۸۱۳۱

لطیفی: نکونام اشتباهات گذشته را تکرار نکند

لطیفی: نکونام اشتباهات گذشته را تکرار نکند
گروه ورزشی:پیشکسوت استقلال نسبت به ابقای نکونام و وضعیت این تیم برای فصل آینده بسیار خوش‌بین استبه گزارش ایلنا، علی لطیفی، پیشکسوت استقلال نسبت به ابقای نکونام و وضعیت این تیم برای فصل آینده بسیار خوش‌بین است و اعتقاد دارد مالکیت جدید این تیم در راستای مدیریت احمد شهریاری می‌تواند فصل درخشانی را برای استقلال رقم بزند.
 
بالاخره جواد نکونام در استقلال می‌ماند و فصل آینده استقلال با نکونام استارت خواهد زد.
بله دقیقاً این اتفاق خوبی برای استقلال است چرا که معتقدم استقلال در سالیان اخیر بیشتر درگیر تغییرات پی‌ در پی بوده و همین موضوع باعث می‌شد این تیم در یک دور باطل قرار بگیرد. مدیران منصوب از سوی وزارت ورزش به دلیل اینکه یک دوره کوتاه در باشگاه بودند، با یک مربی قرارداد امضا می‌کردند و آن مربی هم به اعتبار آن مدیر می‌آمد و وقتی مدیر عوض می‌شد، مدیر جدید مربی خودش را می‌آورد و روز از نو روزی از نو می‌شد! جواد نکونام هم نیاز به زمان داشت تا تفکرات خود را در این تیم اجرا کند و ابقای او بهترین تصمیم برای استقلال بود. من به خاطر شخص نکونام این حرف را نمی‌زنم و شاید جواد از دوستان صمیمی من هم نباشد اما تصمیم درست حفظ ثبات تیمی بود.

  استقلال اما این فصل تحت مالکیت جدید قرار گرفته، آیا به این موضوع خوش‌بین هستید؟
حضور یک مدیر ورزشی در مجموعه هلدینگ نکته بسیار مثبتی است؛ برای رسیدن به موفقیت شما نیازمند یک مدیریت اصولی هستید و تنها هزینه برای شما موفقیت خلق نمی‌کند، مثال من در این زمینه باشگاه منچسترسیتی است که تیم کوچکی در شهر منچستر بود اما با مدیریت درست و هزینه‌های منطقی، توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند.

قطعاً جواد نکونام در فصل پیش‌رو چالش‌های زیادی خواهد داشت.
نقدی که به نکونام از سوی هواداران وارد بود، از بحث نوع و سبک بازی است وگرنه جواد از نظر کسب امتیاز بسیار موفق ظاهر شده است. عمده دلیل این موضوع هم کمبود مهره و نفر تأثیر‌گذار در تیم استقلال برای فصل گذشته بود. اگر نفرات استقلال را در فصل گذشته با سایر تیم‌ها مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که استقلال از نظر مهره نسبت به خیلی تیم‌های بالانشین دیگر وضعیت به مراتب بدتری داشت اما با وجود این و مشکلات زیاد این تیم در فصل گذشته، نکونام یک نتیجه عالی کسب کرد. در فصل آینده دیگر این بهانه‌ها نیست و قطعاً استقلال در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی، نفراتی باکیفیتی را جذب خواهد؛ به علاوه اینکه تیم‌های پرهوادار علاوه بر نتیجه به دنبال بازی زیبا هستند و وقتی دست مربی باز‌تر باشد، قطعاً تیمش هم بهتر بازی می‌کند.

به عنوان توضیح پایانی برای فصل آینده به جواد نکونام چه می‌گویید؟
مهم‌ترین توصیه من به جواد این است که اشتباه چند سال گذشته را تکرار نکرده و اسکلت اصلی تیمش را حفظ کند. اگر پرسپولیس در سال‌های اخیر موفق بوده به دلیل حفظ شاکله این تیم بود زیرا هماهنگ کردن یک تیم جدید، کار بسیار سختی است.
برچسب ها: علی لطیفی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها