به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۸۲۱۸۹

بهترین راهنمای سفر 3 روزه به کیش!

گروه گردشگری: برای سفر به‌کیش با محدودیت زمانی سه یا چهار روزه، برنامه‌ریزی دقیق بسیار مفید خواهد بود. این امر به‌شما کمک می‌کند تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری و پرطرفدارترین مراکز خرید جزیره کیش بازدید نمایید.
بهترین راهنمای سفر 3 روزه به کیش!
 خرید بلیط هواپیما کیش به‌همراه برنامه‌ریزی قبلی، بسیار به‌شما کمک خواهد کرد تا هیچ چیزی را از دست نداده و سفری به‌یاد‌ماندنی را تجربه کنید.

سفر 3 روزه به‌کیش
در دل خلیج فارس، مرواریدی درخشان قرار دارد؛ جزیره‌ای بیضی شکل که با طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوان، گوهری نایاب در گستره این دریای زیبا محسوب می‌شود. این جزیره مرجانی در فاصله ۹۰ کیلومتری بندرلنگه و ۲۵۰ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. موقعیت استراتژیک و ویژگی‌های منحصربفرد جزیره کیش، آن را به‌مقصدی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. میراث تاریخی و فرهنگی غنی این جزیره، در کنار طبیعت بی‌نظیر و آرامش‌بخش آن، مجموعه‌ای از امکانات و جاذبه‌های بی‌نظیر را به‌وجود آورده که آن را به‌دنیایی خیالی از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع تبدیل کرده است. قابل ذکر است که شما نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری این جزیره تنها در سه روز دیدن کنید، بنابراین در این سفر کوتاه، در اولین قدم باید بودجه، سلیقه و روحیه خود را درنظر بگیرید. در ادامه به یک راهنمای سفر ۳ روزه به‌کیش می‌پردازیم.

 روز اول: ورود به‌کیش و گشت‌وگذار در مرکز شهر
صبح:
پس از رسیدن به‌جزیره کیش و تحویل گرفتن اتاق در هتل، می‌توانید صبحانه‌ای مفصل در یکی از رستوران‌های محلی میل کنید. پیشنهاد ما این است که صبحانه خود را در هتل میل نمایید تا انرژی کافی برای گشت‌وگذار داشته باشید.

ظهر:
برای شروع سفر، بازدید از مراکز خرید مشهور کیش مانند مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ می‌تواند فرصتی عالی برای خرید و آشنایی با فرهنگ محلی باشد. در این مراکز خرید، علاوه‌بر خرید لباس‌های برند، می‌توانید از تفریحات و غذاهای خوشمزه فودکورت ها نیز لذت ببرید و وقت مفرح و به‌یاد ماندنی را سپری کنید.

عصر:
جزیره زیبای کیش، سواحل چشم‌نوازی دارد که به‌وفور امکانات تفریحات آبی را فراهم کرده است. در این میان، ساحل مرجان کیش بسیار شهرت یافته است. این ساحل، محلی مناسب برای انجام انواع ورزش‌های آبی است و پیست دوچرخه سواری نیز از آن می‌گذرد.
در ساحل مرجان کیش، گستره‌ای از تفریحات آبی را می‌توان تجربه کرد. از جت اسکی گرفته تا پاراسل و بناناسواری، همه و همه در این محوطه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد؛ همچنین امکان غواصی نیز برای کسانی که به این ورزش آبی عشق می‌ورزند، فراهم است.
این ساحل زیبا و مجهز به‌امکانات تفریحی متنوع، محلی ایده آل برای گذران اوقات فراغت و لذت بردن از تفریحات آبی در جزیره کیش به‌حساب می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند با خیالی آسوده به‌انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های دلخواه خود در این مکان بپردازند.

شب:
برای شام، رستوران‌های ساحلی کیش گزینه‌های مناسبی ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما این است که در یکی از رستوران‌های ساحلی غذاهای محلی و دریایی را امتحان کنید.

روز دوم: گشت‌وگذار در جاذبه‌های تاریخی و طبیعی

صبح:
روز دوم را با بازدید از شهر زیرزمینی کاریز آغاز کنید. این شهر زیرزمینی با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر کیش می‌باشد. شهر زیرزمینی کاریز، در عمق 16 متری زیر زمین واقع شده است. در طول پیمودن مسیرهای این شهر زیرزمینی، بازدیدکنندگان می‌توانند سنگواره‌هایی را در سقف و دیوارهای آن مشاهده کنند.

 

کارشناسان با بررسی این سنگواره‌ها، عمر آنها را بین 270 تا 570 میلیون سال تخمین زده‌اند. این قدمت بسیار طولانی، نشان دهنده تاریخ کهن این شهر زیرزمینی بوده که در دل زمین کنده شده است.

ظهر:
بعد از بازدید از کاریز، می‌توانید به‌درخت سبز، یکی از قدیمی‌ترین درختان انجیر معابد در جزیره کیش، سر بزنید. این درخت با بیش از ۵۰۰ سال قدمت، یکی از نمادهای طبیعی جزیره است. تکه پارچه‌های رنگارنگی که روی هر گوشه این درخت بسته شده است، نشان از اعتقاد مردم محلی به‌قداست این درخت و برآورده‌کردن حاجات دارد.

عصر:
بعدازظهر را به‌بازدید از پارک دلفین‌ها اختصاص دهید. این پارک شامل باغ پرندگان و نمایش دلفین‌ها است که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب خواهد بود.

شب:
برای شام، می‌توانید به یکی از فست‌فودهای معروف کیش همانند فست‌فود بومرنگ مراجعه کنید و از غذاهای متنوع و خوشمزه لذت ببرید.

روز سوم: تفریحات آبی و خرید سوغات

صبح:
روز سوم را با تفریحات آبی شروع کنید. پارک آبی اوشن کیش یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور است. این پارک با انواع سرسره‌ها و استخرها، تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای تمام اعضای خانواده فراهم می‌کند.

ظهر:
بعد از تفریحات آبی، به یکی از رستوران‌های نزدیک پارک آبی بروید و ناهاری دلچسب میل کنید. برای مثال می‌توانید از رستوران عمو اکبر استفاده نمایید. رستوران عمو اکبر در خیابان فردوس واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند ساحل درختان نارگیل ، بازار پردیس 2، هتل آبادگران، رستوران جوان، فست‌فود هالوپینو، تاپ تورز و داروخانه دکتر سیار قرار گرفته است. کافی شاپ‌هایی که در نزدیکی رستوان عمو اکبر قرار دارند از محبوب‌ترین کافی شاپ‌های کیش هستند.
 

عصر:
قبل از ترک جزیره، سری به‌بازارهای محلی بزنید و سوغاتی‌هایی مانند خرما، صنایع دستی و لباس‌های محلی تهیه کنید. بازار ونوس و بازار مروارید از جمله بازارهای محلی معروف کیش هستند.

شب:
پس از یک روز پر از تفریح و خرید، به‌هتل بازگردید و آماده سفر به‌خانه شوید. اگر بلیط کیش تهران شما شبانه است، می‌توانید از خدمات ترانسفر هتل استفاده کنید.

نتیجه‌گیری
سفر به‌کیش می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و به‌یادماندنی باشد. با برنامه‌ریزی مناسب و بازدید از جاذبه‌های مختلف این جزیره، سه روز پر از شادی و هیجان را سپری خواهید کرد. امیدواریم این راهنما به‌شما در برنامه‌ریزی سفر کمک کند و از لحظاتتان در کیش نهایت لذت را ببرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها