به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۴:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۴۸۲۳۸۶

بهترین پمپ شناور چاه عمیق کدام است؟

گروه کسب و کار:مکش آب از چاه‌های عمیق همیشه چالش بزرگی برای صنایع گوناگون بوده است.
پمپ شناور
پمپ شناور
در سال‌های اخیر پمپ شناور چاه عمیق برای مقابله با این چالش طراحی شده است. پمپ‌های شناور دارای یک بدنه باریک هستند و به عمیق‌ترین چاه‌ها امکان نفوذ دارند. همچنین دارای قابلیت مستغرقی هستند که می‌توانند بدون خطر خشک کار کردن مایعات را از انتهای عمیق‌ترین چاه‌ها پمپاژ نمایند. از پمپ شناور بیشتر در باغبانی، کشاورزی و صنایع استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم شما را با پمپ‌های شناور و ویژگی‌هایی که دارند و همچنین برخی از پارامترهای خرید آنها آشنا سازیم.
 
آشنایی با پمپ‌های شناور
پمپ‌های شناور را می‌توانیم در دسته پمپ‌های مستقرق در آب قرار دهیم. این پمپ‌ها بیشتر برای چاه‌های عمیق طراحی می‌شوند اما امکان استفاده از آنها در دیگر چاه‌ها هم وجود دارد. پمپ‌های شناور را به انتهای نوعی از لوله‌های فلزی نصب می‌کنند تا امکان استفاده از این پمپ‌ها در اعماق چاه‌ها وجود داشته باشد. این پمپ‌ها را می‌توان در داخل آب به خوبی نصب کرد. 
پمپ‌های شناور برای مکش آب از انتهای چاه کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند همواره پمپاژ آب را تضمین نمایند. این دسته از پمپ‌ها را معمولاً به صورت چند طبقه طراحی می‌کنند و تعداد طبقات آنها هم به ظرفیت و قدرت موتور بستگی دارد. با این حال تمامی طبقات پمپ شناور چاه عمیق روی هم نصب می‌گردند. پمپ‌های شناور حالت گریز از مرکز دارند که در قالب عمودی ساخته می‌شوند. در انتهای پمپ‌ها نیز موتورهای الکتریکی نصب می‌گردند که قدرت لازم برای چرخش پروانه‌ها را تامین کنند. 

مزایای خرید پمپ شناور چاه عمیق
طبیعتاً برای خرید شناور چاه عمیق قبل از هر کاری ابتدا باید با ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شوید. برخی از مهمترین مزایای پمپ شناور چاه عمیق را خدمتتان بیان خواهیم کرد:
•    انرژی: بازدهی انرژی پمپ‌های شناور چاه عمیق در مقایسه با محصولات مشابه بسیار بالاتر است. در صنایع و کاربردهایی که نیاز به راندمان انرژی بالایی مشاهده می‌شود استفاده از این گونه پمپ‌های شناور گزینه بهتری نسبت به محصولات مشابه خواهد بود.
•    تعمیر: اگر علاقه به محصولاتی دارید که نیاز به تعمیر زیادی نداشته باشند باید سراغ پمپ شناور چاه عمیق بروید. این محصولات کمترین میزان تعمیر را در بین پمپ‌های موجود در بازار دارند و به همین دلیل نگهداری کم هزینه و کم خطر‌تری خواهند داشت.
•    نگهداری: نگهداری پمپ شناور چاه عمیق در مقایسه با بقیه پمپ‌های موجود در بازار آسان‌تر است. به این ترتیب افرادی که قرار است این پمپ‌ها را مورد استفاده قرار دهند برای نگهداری از آنها فشار زیادی تحمل نخواهند کرد.
•    طول عمر: پمپ شناور چاه عمیق از طول عمر نسبتاً خوبی هم برخوردار است. در واقع هنگامی که این پمپ را خریداری کنید می‌توانید برای مدت زمان طولانی از آن بهره برده و بدون هیچ مشکلی آب مورد نیاز خودتان را از زمین تامین نمایید.
 
پمپ شناور چاه عمیق چه کاربردهایی دارد؟
پمپ شناور چاه عمیق برای مصارف مختلفی می‌تواند کاربرد داشته باشد. با این حال برخی از مهم‌ترین و متداول‌ترین کاربردهای پمپ شناور عبارتند از:
•    آبیاری: پمپ شناور چاه عمیق می‌تواند آب تمیز و با کیفیت برای آبیاری باغ و مزارع تامین نماید. یعنی در واقع یکی از مهمترین کاربردهای این محصول استفاده از آن در کشاورزی و باغداری است.
•    صنعت: در مصارف صنعتی برای شستشو استفاده از آب چاه‌های عمیق بسیار متداول است. طبیعتاً برای پمپاژ کردن آب از این چاه‌ها نیاز به آن وجود دارد که از یک پمپ شناور چاه عمیق بهره برده شود.
•    آتش نشانی: پمپ شناور چاه عمیق می‌تواند آب مورد نیاز آتش‌نشانان را برای شستشوی محیط‌های مختلف تامین نماید. به این ترتیب آتش‌نشانان با استفاده از پمپ شناور می‌توانند آبی با کیفیت برای مقابله با آتش در اختیار داشته باشند.
•    معدن: آبی که پمپ شناور از چاه عمیق می‌تواند استخراج کند برای استفاده در معادن و آب‌نماها کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت.
•    آب اضطراری: با استفاده از پمپ شناور چاه عمیق می‌توان آب مورد نیاز در شرایط اضطراری را به سرعت تامین کرد. داشتن آب با کیفیت و مناسب در شرایط اضطراری بسیار مهم است که فقط پمپ چاه عمیق می‌تواند چنین چیزی را برای شما فراهم آورد.

چگونه بهترین پمپ شناور چاه عمیق را خریداری کنیم؟
برای خرید و استفاده از پمپ شناور چاه عمیق باید به نکات مختلف و متعددی توجه و دقت داشته باشید. برخی از نکات لازم برای خرید پمپ شناور چاه عمیق را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

مدل پمپ و کاربرد آن
اولین چیزی که هنگام خرید پمپ شناور چاه عمیق باید به آن دقت داشته باشید مدل پمپ و کاربرد آن است. پمپ‌های شناور در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. هر کدام از انواع این پمپ‌ها کاربرد متفاوتی دارند و برای شرایط خاصی قابل استفاده خواهند بود. هنگام خرید باید به این دقت داشته باشید که پمپ شناور را برای چه مدل چاه عمیقی استفاده خواهید کرد. با توجه به نوع پمپ و کاربردی که از آن می‌توان انتظار داشت امکان این را دارید که محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب در بازار پیدا کنید.

دبی مورد نیاز چقدر است؟
مقدار آبی که پمپ لازم است توانایی انتقال آن را داشته باشد تاثیر زیادی در خرید این محصول خواهد داشت. میزان دبی پمپ شناور به موارد مختلفی مثل مساحت زمین و آب مورد نیاز بستگی خواهد داشت. بر این اساس و برای تعیین میزان دقیق دبی باید نظرات کارشناسان با تجربه را جویا شوید. بر اساس نظرات آنها می‌توانید بهترین پمپ شناور موجود در بازار را خریداری نمایید.

شرایط استفاده از پمپ شناور چاه عمیق
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در خرید پمپ شناور چاه عمیق تاثیرگذار باشد شرایط استفاده از این محصول است. اینکه بخواهید پمپ شناور را در چه موقعیتی قرار دهید می‌تواند روی انتخاب نوع پمپ و جنس آن تاثیر مستقیم بگذارد. باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا پمپ شما خطر خوردگی را احساس خواهد کرد یا خیر. همچنین باید به این مورد دقت کنید که آیا پمپ قرار است پساب‌های صنعتی را منتقل کند یا فقط برای آب شرب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جنس و کیفیت پمپ شناور
نمی‌توان در مورد خرید محصولی مثل پمپ شناور چاه عمیق صحبت کرد و اشاره‌ای به جنس و کیفیت آن نداشت. پمپ‌های شناوری که در بازار هستند از نظر جنس و کیفیت در انواع گوناگونی تقسیم بندی می‌شوند. جنس به کار رفته در پمپ روی مقاومت و میزان کارایی آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. بدنه پمپ شناور و تجهیزات داخلی آن مثل الکتروموتور تاثیر زیادی روی کیفیت عملکرد محصول خواهد گذاشت. وقتی پمپ شناور کیفیت خوبی داشته باشد می‌تواند عملیات پمپاژ را با راندمان بهتری انجام دهد. به این ترتیب دستگاه طول عمر بالاتری خواهد داشت و می‌توانید برای مدت طولانی از آن بهره ببرید.

تعداد اتصالات پمپ شناور چاه عمیق
هر چقدر اتصالات مکانیکی مثل زانویی یا تبدیلات در مسیر پمپاژ بیشتر باشد توان دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. طبیعتاً شما باید بررسی کنید که چه میزان کارایی از پمپ مورد نظر خودتان انتظار دارید. هر چقدر انتظار شما بالاتر باشد باید اتصالات بیشتری برای پمپ در نظر بگیرید. به این ترتیب هزینه پمپ شناور چاه عمیق برای شما بسیار بیشتر از چیزی خواهد شد که به آن فکر می‌کنید. وقتی تعداد اتصالات بیشتر باشند، کیفیت و دوام محصول بالاتر خواهد رفت و این موارد را می‌توانیم پارامترهای موثر در خرید پمپ شناور چاه عمیق بدانیم. 

برند تولید کننده پمپ شناور چاه عمیق
برند تولید کننده پمپ شناور چاه عمیق در خرید آن تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. هر چقدر برند معروف‌تر باشد و محصولات با کیفیت‌تری را در سالیان گذشته تولید کرده باشد احتمالاً قیمت بالاتری برای محصول خود مد نظر قرار خواهد داد. برندهای گوناگونی در ایران و خارج اقدام به طراحی و فروش پمپ شناور می‌کنند که می‌توانید محصول مورد نیاز خودتان را از آنها خریداری کنید.

پشتیبانی از پمپ
شرکت‌های مختلفی که پمپ شناور چاه عمیق را طراحی می‌کنند، برای این محصول پشتیبانی و ضمانت در نظر می‌گیرند. نوع ضمانت و گارانتی پمپ شناور چاه عمیق در شرکت‌های مختلف متفاوت خواهد بود. هنگام خرید محصول بهتر است میزان ضمانت و گارانتی آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در مورد پمپ شناور خوب است بدانید که برندهای داخلی نسبت به شرکت‌های خارجی معمولاً سیستم پشتیبانی قدرتمندتری دارند.

پمپ شناور چقدر قیمت دارد؟
آخرین پارامتری که می‌تواند در قیمت پمپ شناور چاه عمیق تاثیر مستقیم بگذارد، قیمت محصول است. تمامی پارامترهایی که تا اینجا با هم بررسی کردیم روی قیمت پمپ شناور تاثیر مستقیم می‌گذارند. در واقع همه آنها تعیین کننده قیمت یک محصول هستند و چیزی که می‌تواند شما را برای خرید یا عدم خرید پمپ شناور کمک کند، بررسی قیمت و کیفیت محصولات خواهد بود. محصولاتی که قیمت خوبی داشته باشند احتمالاً کیفیت خوبی هم دارند اما همیشه این گزاره درست نیست. 
گاهی اوقات محصولات با قیمت پایین کیفیت بهتری دارند و نمی‌توانیم صرفاً قیمت را به عنوان پارامتر قطعی در خرید معرفی کنیم. اگر در اختیار داشتن پمپ شناوری که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد دغدغه شما است، حتماً با کارشناسان مختلف در این حوزه مشورت نمایید.
 
جمع‌بندی
پمپ شناور چاه عمیق کمک می‌کند تا مایعات را از عمیق‌ترین چاه‌ها استخراج کرده و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار داد. در میان پمپ‌های شناور چاه عمیق موجود در بازار با نمونه‌های گوناگونی مواجه خواهید شد که کیفیت و قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر می‌خواهید بهترین محصول موجود در بازار را خریداری کنید باید سراغ پمپ‌هایی بروید که متناسب با شرایط شما باشند و بر اساس آن قیمت گذاری گردند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها