به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۸۵۱۳۲
ADHD، آسم، افسردگی و سایر مشکلات

فرار بزرگ سریع‌ترین مرد جهان از تاریکی مطلق

فرار بزرگ سریع‌ترین مرد جهان از تاریکی مطلق
گروه ورزشی: نوح لایلز در فینال دوی ۱۰۰ متر در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق شد با ثبت رکورد ۹.۷۹ ثانیه مدال طلا را از آن خود کند. او همچنین مدعی اصلی کسب مدال طلای دوی ۲۰۰ متر در این مسابقات هم به حساب می‌آید.
که این دونده آمریکایی خیلی اهل سازش نیست و هرگز از خودش راضی نمی‌شود. او می‌خواهد دوران حرفه‌ای ورزشش حتی از اوسین بولت افسانه‌ای هم فراتر برود و پیش از شروع مسابقات در پاریس به خبرنگاران گفته بود: «این برنامه من است. من شخصیت خاص خودم را دارم و از سرعت خوبی بهره می‌برم. من ژن سرگرم کنندگی دارم.»
لایلز همیشه در تلاش است تا در صحبت کردنش هم سرگرم کننده به نظر برسد. او حتی خجالتی از فوق ستاره‎‌ها ندارد. پس از مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته بود که توجه جامعه بسکتبال آمریکا را به خود جلب کرد.
او پس از کسب سه عنوان قهرمانی جهانی در کشور مجارستان تصمیم گرفت که ستاره‌های بسکتبال آمریکا را به سخره بگیرد و با لبخندی تمسخرآمیز بر لب در این باره گفت:« باید مسابقات فینال NBA را ببینم تا متوجه شوم که آنها چطور خودشان را قهرمان دنیا خطاب می‌کنند. قهرمان کدام دنیا؟ دنیای آمریکا؟
منظورم را اشتباه متوجه نشوید. من آمریکا را دوست دارم اما ما تمام دنیا نیستیم! دنیا اینجا است. تقریبا همه کشورها در اینجا در حال رقابت با یکدیگر هستند، برای پیروزی می‌جنگند و نشان می‌دهند که چطور نماینده‌ای برای پرچم‌شان هستند. هیچ پرچمی در NBA وجود ندارد.»
با وجود این که تنها باشگاه‌های آمریکایی و یک باشگاه از کانادا در رقابت‌های NBA حضور دارد اما نام رسمی این مسابقات در واقع «قهرمانی جهان NBA» است و این موضوعی است که اعتراض این دونده را به همراه داشت.
کوین دورانت در واکنش به این اتفاق در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشته بود:« یک نفر به این بردار کمک کند.»
دریموند گرین از گلدن استیت وریرز هم در این باره اظهار داشت:« وقتی باهوش بودن مسیر اشتباهی را در پیش می‎‌گیرد.»
تایل هرو از میامی هم به این صحبت‎‌ها واکنش نشان داده بود:« NBA بهترین لیگ در دنیا است. به همین دلیل است که قهرمانان این لیگ در واقع قهرمانان دنیا هم هستند.»
اما لایلز پس از قهرمانی در المپیک مانند یک ستاره جشن گرفت. زندگی حرفه‌ای او قرار است به صورت جدی در مستندی از سوی نتفلیکس مورد بررسی قرار بگیرد و در این مستند به بیماری آسم او هم اشاره شده است. این دونده آمریکایی در این باره گفت:« بسیاری از شب‌ها بود که نمی‌توانستند به بیمارستان بروم و دارو بگیرم و این اتفاق برایم دردناک بودو در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ احساس پوچی می‌کردم و حملات آسم مدام به من دست می‌داد. به سختی می‌توانستم حرف بزنم. خیلی خسته بودم و حتی فکر کردم برایم غیرممکن بود.»
2063702
2063699
سپس کرونا شروع شد که ضربه سختی برای او بود. وقتی که پدر و مادرش جدا شدند، لایلز به شدت افسرده شد:« افسرده بودم و دوست نداشتم قرص ضد افسردگی بخورم چون به شکل غیر عادی چاق شده بودم. شرایط خیلی سخت بود. حالا دو روانشناس دارم. یکی روانشناس ورزشی و دیگری روانشناس شخصی که مربوط به زندگی‌ام دور از دو و میدانی است. در پس ذهنم می‌ترسم که افسردگی برگدد. اما هر بار به آن فکر می‌کنم به خودم می‌گویم که حالا خیلی بهتر هستم.»
لایلز در حال حاضر یکی از فوق ستاره‌ها و چهره‌های شناخته شده در صنعت چندین میلیون دلاری تبلیغات هم به حساب می‌آید. او عبارت «ICON» را روی ناخن‌هایش در پاریس کشیده و حتی اخیرا روی جلد مجله تایمز هم رفته است.
جالب است بدانید که این قهرمان المپیک با مشکل ADHD روبرو بوده اما از این اتفاق بهترین استفاده را کرده است. خانواده او قبلا مشکلات مالی زیادی داشتند و حتی در مقطعی قادر به پرداخت قبض برق نبودند اما ورزش به او کمک بسیاری برای عبور از این مشکلات کرد.
2063703
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها