به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۴۸۵۲۶۲

حرف‌های پیام حیدری در مورد شکایت از نکونام

حرف‌های پیام حیدری در مورد شکایت از نکونام
گروه ورزشی: پیام حیدری در خصوص شکایت او و برادرش از جواد نکونام توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش "ورزش سه"، پیام حیدری صبح امروز در حاشیه سمینار دانش‌افزایی پیش‌فصل داوران فوتبال کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مدت چهار روز برای کلاس پیش‌فصل داوری جمع شده‌ایم. امروز تست آمادگی جسمانی است و از فردا کار تئوری هم جهت پیشبرد کار، اشتباهاتی که در فصل گذشته بوده و یکسان‌سازی تصمیمات شروع می‌شود.

او با اشاره به مشکلات داوران و حواشی فصل گذشته عنوان کرد: مشکلات همیشه بوده و قشر داوری همیشه مظلوم است. ما از گذشته یادمان است که وقتی نوجوان بودیم و تلویزیون نگاه می‌کردیم، داوران فوتبال می‌گفتند داوران مظلوم هستند و واقعا هم همین است. اگر به داوران هجمه‌ای وارد شود، نمی‌توانند هیچگونه صحبتی کنند و جوابی بدهند و تنها پشتیبان ما کمیته داوران و ارکان فدراسیون فوتبال هستند. ما باید فقط سکوت و تمرین کنیم و تمرکزمان روی کارمان باشد.

حیدری در خصوص شکایت او و برادرش از یک سرمربی لیگ برتری به دلیل انتشار شماره آنها در فضای مجازی توسط یکی از نزدیکان سرمربی گفت: ما زیرنظر فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستیم و هرگونه گزارشی برای بازی و بعد از بازی باشد، به فدراسیون فوتبال ارجاع می‌دهیم و تصمیم‌گیری از جانب دوستان ما هستند. اینکه شماره تلفن یک داور را در یک سایت یا گروه بگذارند، همیشه بوده و برای من بارها پیش آمده است. این حرکت فیرپلی نیست که ما بخواهیم به خانواده یک داور، اطرافیانش و محل کارش آسیب بزنیم.

وی با اشاره به شرایط بیژن حیدری ادامه داد: شاید یک مریضی از یک روستای دورافتاده یا شهرستان دور می‌خواهد به ایشان به عنوان یک پزشک زنگ بزند و وقت بگیرد و کار اورژانسی دارد. حالا یک هوادار از روی جوانی و سن و سال و حرارت فوتبال زنگ بزند و توهین کند و خط را مشغول کند. جان یک انسان نسبت به فوتبال و نتیجه خیلی مهم‌ است. این اتفاقات هست و نمی‌شود حرفی زد. مطمئن باشید نمی‌توانیم بگوییم تمام شده و این فصل هم وجود خواهد داشت.

این داور لیگ برتر فوتبال ایران در پاسخ به اینکه انتظار دارد برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات چه تمهیداتی صورت بگیرد، گفت: من در جایگاهی نیستم که در این رابطه نظر بدهم اما انتظارم این است که فدراسیون فوتبال و دکتر حسن‌زاده که جا دارد از ایشان تشکر کنم، همچون گذشته پشتیبان داوران باشند.

حیدری در مورد حق‌الزحمه پایین داوران عنوان کرد: حق‌الزحمه داوری چیزی نیست که لایق داوران ما باشد. در فوتبال حرفه‌ای که همه تلاش می‌کنند تا حرفه‌ای کار کنند، داوران هم حرفه‌ای کار می‌کنند. خود من در جایی که تمرین می‌کنم، یک چمن طبیعی برای تمرینم وجود ندارد و باید در آسفالت و خیابان و کوه تمرین کنم و هزاران خطر و آسیب هست. در شهر خودم امکانات اولیه برای کار حرفه‌ای من وجود ندارد و اصلا بحث فدراسیون فوتبال نیست. برای اینکه حرفه‌ای شویم، باید از همان نقطه اولیه حرفه‌ای شویم.

وی در پایان تاکید کرد: داوران در خارج از کشور و حتی همین کشورهای حاشیه خلیج فارس به هیچ وجه روی آسفالت تمرین نمی‌کنند و اگر بگویید بیایید در این شرایط تمرین کنید، فرار می‌کنند و می‌گویند ما بدن‌مان را نیاز داریم و نیامدیم تا یک برهه داوری کنیم و بعد از آن هیچ چیزی برایمان وجود نداشته باشد. آنها می‌خواهند بعد از بازنشستگی زندگی کنند، ولی ما باید فکر آسیب‌ها و فیزیوتراپی و کارهای درمانی‌مان باشد. این یکی از بزرگترین مشکلات ماست. بحث مالی یک طرف است و بحث تمرینات یک طرف است. اگر بخواهیم با کشورهای حاشیه خلیج فارس که به ما نزدیک هستند مقایسه کنیم، دستمزد داوران اصلا با ما قابل مقایسه نیست.
برچسب ها: پیام حیدری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها