به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۸۵۴۰۳

راهنمای جامع سفارش آسانسور

گروه کسب و کار: در این مقاله سعی داریم تا براساس نظر کارشناسان بهترین شرکت نصب و فروش آسانسور در رشت یعنی آسمان پیمای پارس، با آسانسور بیشتر آشنا شویم.
راهنمای جامع سفارش آسانسور
بشر از زمان انسان های اولیه تا امروز که آسمان خراش های هشتصد متری ساخته شده، کماکان در پی استفاده و ساخت وسایل و ابزارآلات جدید به منظور راحت تر شدن و بالا بردن راندمان کاری بوده است. تاریخچه استفاده از آسانسور به 253 سال پیش از میلاد مسیح باز میگردد. در آن زمان انسان وسیله ای ساخته بود که میتوانست با استفاده از آن، یک نفر را تا ارتفاع نه چندان زیادی بلند کند.
امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، آسانسور های بسیار مدرنی در ساختمان ها نصب شده که قابلیت جابه‌جایی ده ها نفر را دارند. اکنون در جوامع مدرن انسانی که درصد بالایی از خانه ها، آپارتمان شده، یکی از ویژگی هایی که افراد قبل از خرید منزل به آن توجه میکنند، آسانسور میباشد. چرا که بالا رفتن مداوم از پله ها میتواند آسیب های زیادی را به گردن و زانو های افراد وارد نماید.
در ادامه قصد داریم تا بر اساس نظر بهترین شرکت نصب آسانسور در گیلان یعنی آسمان پیمای پارس، کمی بیشتر با نحوه عملکرد و اجزای آسانسور آشنا شویم.

نحوه کارکرد آسانسور
به طور کلی دو نوع آسانسور در ساختمان های امروزی استفاده میشود و معمار، با توجه به نیاز و بودجه ای که در اختیار دارد، آسانسور مناسب را انتخاب میکند. در ادامه با نحوه عملکرد آسانسور های هیدرولیکی و کابلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

آسانسور های کابلی
برای درک بهتر نحوه عملکرد آسانسور کابلی، باید به درس های فیزیک دوران دبیرستان مراجعه کنیم! در بخشی از قسمت دینامیک، با نحوه و اصول کار قرقره ها آشنا شدیم. در آسانسور نیز اصلی ترین جزئی که در آن وجود دارد، قرقره ها هستند.
شاید بهتر باشد برای فهمیدن بهتر این موضوع، نحوه کارکرد آسانسور را با یک مثال خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. در زمان های قدیم که پمپ به منظور بالا کشیدن آب از چاه وجود نداشت، مردم با استفاده از یک طناب و سطل، آب مورد نیاز خود را از اعماق چاه بیرون میکشیدند. اساس کلی کار آسانسور کابلی نیز مثل همان سطل میباشد. در واقع آسانسور یک محفظه فلزی بوده که در بالای آن چندین قرقره وجود دارد و در انتهای دیگر آن نیز وزنه تعبیه شده است. در آسانسور های مدرن امروزی، قرقره ای وجود دارد که با چرخش آن در جهت موافق، آسانسور بالا رفته و در صورتی که قرقره در جهت مخالف بچرخد نیز آسانسور پایین خواهد رفت.
کارشناسان نصب آسانسور در رشت شرکت آسمان پیمای پارس، بیان کردند که سیستم کنترل، قرقره، موتور و دیگر اجزای آسانسور در یک اتاقک در بالای آسانسور قرار میگیرند.

آسانسور های هیدرولیکی
نحوه عملکرد آسانسور های هیدرولیکی مانند جک است. احتمالا جک های خودرو را مشاهده کرده اید که در بغل خود دارای پدالی هستند و با فشار دادن آن، ماشین از روی زمین بلند میشود. اساس کار آسانسور های هیدرولیکی نیز به همین شکل است. در زیر این آسانسور ها پمپ روغن و یک دریچه قرار دارد که با توجه به طبقه انتخاب شده، پمپ، فشار روغن را تنظیم کرده و آسانسور نیز حرکت میکند. زمانی که آسانسور به طبقه انتخاب شده توسط مسافر نزدیک شد، سیستم کنترلی آسانسور پیامی به موتور ارسال کرده و موتور نیز فشار روغن را کاهش میدهد. به این صورت آسانسور از حرکت می‌ایستد.

نصب آسانسور در رشت

طبق نظر تکنسین های نصب آسانسور در رشت، آسانسور های هیدرولیکی دارای چندین عیب بزرگ و عمده هستند و که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:
•    سرعت نسبتا کم
•    محدودیت حفر چاه آسانسور
•    حساسیت زیاد نسبت به وزن
•    تولید حرارت و حساسیت به دما
•    محدودیت ارتفاع آسانسور
•    محدودیت ترافیک

اجزای اصلی آسانسور
حالا که با نحوه عملکرد آسانسور های هیدرولیکی و کابلی آشنا شدید، نوبت به معرفی اجزای تشکیل دهنده آسانسور میرسد.

موتور
موتور همیشه در هر وسیله ای به عنوان قلب تپنده به شمار رفته و در آسانسور، وظیفه تامین نیرو محرکه لازم را به عهده دارد. اصلی ترین دلیل تفاوت قیمت آسانسور های برند با مدل های اقتصادی، در موتور و کیفیت ساخت آنها میباشد. به همین سبب نیز ما همیشه به مشتریان خود پیشنهاد میکنیم تا آسانسور هایی که دارای موتور های باکیفیت هستند را خریداری کنند. به این صورت طول عمر موتور بیشتر و خرابی های آسانسور بسیار کمتر میشود.

تابلو فرمان
در کنار موتور، کامپیوتری نیز وجود دارد که اطلاعات را به موتور ارسال کرده و دستورات لازم را به آن میدهد. تابلو فرمان وظیفه پردازش اطلاعات و دیتا را به عهده داشته و اطلاعات را از بخش های مختلفی مانند مدار، ریز پردازنده و سایر قطعات الکترونیکی دریافت نموده و پس از پردازش آنها، درخواست های کاربر را اجرا میکند. تابلو فرمان مسئولیت تمامی بخش های امنیتی را به عهده داشته و نظارت دقیقی روی حرکات کابین آسانسور دارد.

ریل
ریل روی دیوار نصب شده و نقش مهمی در هدایت و برقراری تعادل آسانسور بازی میکند. شاید این سوال برای شما به وجود آید که چرا این قطعه تا این حد مهم و حیاتی است؟
برای پاسخ به این سوال، به کارشناسان نصب آسانسور در رشت شرکت آسمان پیمای پارس مراجعه کردیم. این افراد توضیح دادند که پس از نصب ریل، در صورتی که هر گونه انحراف، خم شدگی و کجی به وجود آید، باعث بهم خوردن تعادل کابین آسانسور و در نتیجه عدم عملکرد صحیح آن میشود. این نکته نیز لازم به ذکر است که وجود انحراف در ریل آسانسور، خطرآفرین نیز میباشد. چرا که ترمز های اضطراری که برای آسانسور تعبیه شده اند، روی ریل قرار دارند و در صورتی ریل از حالت استاندارد خود خارج شود، این ترمز ها دیگر به خوبی عمل نمیکنند.
کمپانی های مونته فرو ایتالیا، ساورا اسپانیا و مونته فرو چین، از جمله بهترین برند های تولیدکننده ریل آسانسور در دنیا به شمار میروند.

درب
از دیگر اجزای اصلی آسانسور، میتوانیم به درب آن اشاره کنیم. بسیاری از افراد گمان میکنند که درب آن تنها جنبه تزئینی داشته و به همین دلیل هم مدل های اقتصادی و بعضا بی کیفیت آن را میخرند، اما این در صورتی است که درب آسانسور از لحاظ ایمنی نیز بسیار مهم بوده و باعث جلوگیری از سقوط افراد به درون چاهک آسانسور میشود.

سفارش نصب آسانسور در رشت

سفارش نصب آسانسور
درصد بالایی از آسانسور های فعال در کشور استاندارد نبوده و فاقد گواهینامه های ایمنی میباشند. شرکت آسمان پیمای پارس سال های متمادی است که لقب بهترین شرکت فعال در زمینه نصب، طراحی، ساخت و ارائه خدمات پس از فروش آسانسور را یدک میکشد. شرکت ما دارای پروانه طراحی و مونتاژ قطعات آسانسور از وزارت صمت بوده و به عنوان عضو یکی از قدیمی ترین اعضای انجمن آسانسور و پله برقی استان گیلان به شمار میرود. آسمان پیمای پارس به دلیل استفاده از مواد باکیفیت در ساخت لوازم، طراحی قطعات مطابق استاندارد های جهانی، خدمات پس از فروش عالی و همچنین قیمت ارزان، انتخابی ایده آل برای مشتریان به حساب می‌آید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها