به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۸۵۴۰۶

جوش بعد از کاشت مو | درمان و مراقبت

گروه سلامت: آیا ایجاد جوش بعد از کشت مو مسئله‌ای خطرناک و نگران‌کننده است؟ کاشت مو یک فرایند بدون خطر برای رفع طاسی سر است که با عوارض‌هایی همچون درد و تورم همراه است. جوش زدن نیز عارضه‌ای شایع خواهد بود که جای نگرانی نیست. این جوش‌ها نوعی فولیکولیت هستند که برخلاف احساس درد و ظاهر ناخوشایند، می‌توانند حتی نشانه خوبی نیز از رشد مو باشند. در ادامه مطلب علت جوش سر بعد از کاشت مو را بررسی خواهیم کرد و روش‌های درمان و پیشگیری از بروز جوش را به شما توصیه می‌کنیم تا بتوانید به‌طور کامل همه جوش‌ها اعم‌از بزرگ، چرکی، کوچک و سرسفید بعد از کاشت مو را از بین ببرید.
جوش بعد از کاشت مو | درمان و مراقبت
علت جوش زدن سر بعد از کاشت مو 
همانطور که اشاره شد جوش پس از کاشت مو، به‌عنوان فولیکولیت شناخته می‌شود و یک عارضه‌ای طبیعی است که در افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند، ظاهر نمی‌شود. جوش سر بعد از کاشت مو به‌علت التهاب فولیکول‌های سر به‌وجود می‌آید و نشانه‌ای مثبت از رشد موها است. 
علت اصلی ایجاد جوش بعد از کاشت مو، شوک وارد شده به پوست سر در حین جراحی است؛ زیرا حین جراحی شکاف‌هایی روی پوست ایجاد می‌شود که منجر‌به وارد شدن استرس به ناحیه کاشت خواهد شد. همچنین از سایر علت‌های جوش پس از کاشت مو می‌توان به برگشت ساقه مو به داخل سر و تحریک پوست اشاره کرد. برای بهره‌مندی از نحوه کاشت و عوارض‌های آن می‌توانید از مشاوره کاشت مو رایگان در کلینیک ایران فیت بهره‌مند شوید. 

جوش‌های بعد از کاشت مو چه زمانی ایجاد می‌شوند؟ 
معمولا جوش‌های بعد از کاشت مو 2 تا 3 هفته پس از جراحی نمایان می‌شوند.؛ زیرا طی این زمان فولیکول‌های مو شروع به رشد می‌کنند. بروز این جوش‌ها به‌دلیل پیوند مو است و به‌راحتی قابل درمان هستند. 
جوش زدن سر بعد از کاشت مو معمولا تا 6 الی 8 ماه ادامه دارد؛ بنابراین جای نگرانی بابت بروز جوش‌ها نیست؛ اما در‌صورت بروز بیش‌از‌حد و غیر‌طبیعی جوش همراه با درد و تورم، با پزشک خود در میان بگذارید و دستورالعمل‌های لازم توسط پزشک را انجام دهید. البته بروز این جوش‌ها به رعایت کردن مراقبت های قبل از کاشت مو و بعد از کاشت مو نیز بستگی دارد که این مراقبت‌ها را مطابق با توصیه‌های پزشک، انجام دهید.  



درمان جوش های بعد از کاشت مو 
پس از کاشت مو، رعایت مراقبت‌های بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد جوش و حتی عفونت ضروری است، زیرا پوست سر طی انجام عمل جراحی، به‌شدت حساس می‌شود و ناحیه کاشت شده زمینه را برای ایجاد عفونت فراهم می‌سازد. 
روش‌هایی مانند استفاده از کمپرس گرم، شست‌و‌شوی مداوم، استفاده مکرر از محصولات ضد‌جوش برای درمان جوش بعد از کاشت مفید است که در ادامه صفر تا صد درمان جوشهای بعد از کاشت مو را معرفی خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره رایگان در مورد قیمت کاشت مو و نحوه کاشت با شماره‌های درج شده در سایت ایران فیت تماس بگیرید. 

استفاده از کمپرس یخ؛ درمانی برای تسکین جوش بعد از کاشت مو 
در برخی از موارد جوش های بعد از کاشت مو، کوچک و قرمز هستند. برای درمان این نوع جوش‌ها، بهتر است سه الی چهار مرتبه در روز به‌مدت 20 دقیقه، کمپرس گرم را روی آن‌ها قرار دهید تا به‌مرور این جوش‌ها کوچک شوند و از بین بروند. 

شست‌و‌شوی مکرر برای درمان جوش های چرکی بعد از کاشت مو 
بعد از کاشت مو شما باید به‌طور مرتب و منظم سر خود را شست‌و‌شو دهید و تا حد امکان سر را تمیز و پاکیزه نگه دارید. برای درمان جوش های چرکی و کوچک سر خود را روزی دوبار شست‌و‌شو دهید. توصیه می‌کنیم برای شست‌و‌شو از شامپوهای درمانی زینک پیریتیون و صابون‌های آنتی‌باکتریال استفاده کنید. 

مصرف آنتی بیوتیک برای جوش بعد از کاشت مو 
در‌حالتی که جوش‌ها عمقی، ملتهب و دردناک باشند باید به سراغ آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند داکسی سایکلین، کپسول کلیندامایسین، سیپروفلوکساسین بروید و هر 8 ساعت یک‌بار آن‌ها را مصرف کنید. البته اگر میزان جوش‌ها بیش‌از‌حد بزرگ و چرکی باشند، ممکن است دکتر همزمان با آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی، از آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی استفاده کند. 

آیا می‌توان از جوش زدن بعد از کاشت جلوگیری کرد؟ روش‌های موثر برای پیشگیری از بروز فولیکولیت
موثرترین راه‌های پیشگیری برای ایجاد جوش‌های بعد از کاشت مو حفظ بهداشت و شست‌و‌شوی منظم ناحیه کاشت شده است، شستشوی حداقل سه مرتبه در روز را با شامپوهای درمانی فراموش نکنید. پرهیز از قرار‌گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم‌ها، پماد‌ها و داروهای درمانی با تجویز پزشک از اقدامات پیشگیرانه برای بروز جوش سر، محسوب می‌شوند. 
هیدراته نگه داشتن بدن و خوردن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند و برای پیشگیری از ایجاد جوش‌های گسترده مفید است. همچنین تمیز نگه داشتن روبالشی و استفاده از کلاه‌های تمیز از مهم‌ترین راه‌های پیشگیرانه برای بروز جوش محسوب می‌شود. 



کاشت موی ایمن و بدون عوارض را در کلینیک فوق تخصصی ایران فیت تجربه کنید 
جوش یا فولیکولیت بعد از کاشت مو کاملا طبیعی است که به‌دلیل حساس شدن ناحیه کاشت شده و برگشت مو به کف سر به وجود می‌آید. این جوش‌ها با روش‌های درمانی مانند استفاده از کمپرس گرم، شست‌و‌شوی سر با شامپوهای درمانی و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و تزریقی از بین می‌روند. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از بروز این عارضه روزی سه مرتبه سر را شست‌و‌شو دهید و هرگز از کلاه‌ و روبالشی  آلوده استفاده نکنید. 
برای تجربه کاشت ایمن و بدون عوارض می‌توانید به مجهزترین کلینیک کاشت مو ایران به‌نام ایران فیت مراجعه نمایید. این کلینیک با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات مدرن تضمین می‌کند که هر بیمار طبیعی‌ترین نتیجه را از کاشت مو دریافت کند. با انتخاب کلینیک ایران فیت، کاشت مو بدون درد و خونریزی، بدون بیهوشی را تجربه خواهید کرد. 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها