به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۸۵۵۵۶

پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است

پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است
گوناگون: در این مطلب، فهرست بهترین خانه‌های دنیا در ماه میلادی ژوئیه را به انتخاب نشریۀ معتبر دزین ملاحظه می‌کنید. خانه‌ای در سافولک با سقفی شبیه اوریگامی و خانه‌ای چوبی که روی یک انبار سنگی در استونی ساخته شده، دو مورد از محبوب‌ترین خانه‌هایی بودند که ماه ژوئیه در مجله معماری دزین به نمایش درآمدند. 
علاوه بر این دو خانه، یک خانه بتنی در ژاپن، یک جفت خانه بازسازی‌شده در یک شبه‌جزیره دورافتاده کانادایی و یک خانه دورافتاده دیگر در کانادا که با بام‌پوشی از چوب سرو پوشیده شده، در این فهرست قرار دارند.
خانه پورو، استونی، از هانا کاریتس و ماری هانت
پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است
«خانه پورو» خانه‌ایست بالای یک انبار سنگی بلااستفاده که از چوب محلی ساخته شده و هانا کاریتس و ماری هانت آن را طوری طراحی کرده‌اند تا بر محیط پیرامون کمترین اثر را بگذارد.
خانه پورو در جنگلی در استونی، فرمی راست‌خطی با سقف شیبدار پوشیده از چوب تیره رنگ دارد که از ساختارهای مزرعه اطراف الهام گرفته است.
جزیره باد سوت‌زن، کانادا، از گروه معماری Akb
پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است

بام‌پوش‌هایی از جنس چوب سرو مجموعه‌ای از ساختمان‌ها را در جزیره ویسِلینگ ویند (باد سوت‌زن) پوشانده‌اند که استودیوی معماری Akb آن را به عنوان خانه تابستانی برای یک کایت‌سوار و خانواده‌اش طراحی کرده است. 
چهار سازه در یک مجمع‌الجزایر دورافتاده در اونتاریوی کانادا ساخته شدند، از جمله یک کلبه اصلی، کابین مهمان، سونا و یک ساختمان حاوی انبار قایق و یک استودیوی تناسب اندام. 
مزرعه آبی، انگلستان، از استودیوی بارک
پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است
استودیوی بارک سقفی شبیه اوریگامی برای خانه خانوادگی واتر فارم در سافولک ساخته که در جهات مختلف حالت تاشده دارد.
این خانه هندسی با روکش‌هایی از جنس شاه‌بلوط محلی پوشیده شده و یک حیاط بیرونی مرکزی، نور طبیعی را وارد فضاهای داخلی می‌کند. 
خانه نیشیزاکی، ژاپن، از استودیو کوچی
پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است
دیوارهای بتنی ضخیم، این خانه در نیشیزاکی را احاطه کرده‌اند که استودیو کوچی آن را به عنوان یک «واحه شهری» طوری طراحی کرده که از مشرف بودن به ساختمان‌های اطراف در منطقه متراکم و شلوغ در امان باشد. 
استودیو کوچی این ساختار بتنی را کلاً با بتن نمایان ساخته و آن را با عناصر تزئینی از جنس فلز زنگ‌زده و چوب‌های تیره تکمیل کرده است. 
اقامتگاه بِردِنز پوینت، کانادا، از گروه معماری رِفلِکت 
پنج خانه برتر جهان که واقعا دیدنی است
استودیوی معماری تورنتوئی رِفلِکت یک جفت خانه سالت‌باکس (خانه‌های سنتی با سقف عریض و شیب‌دار) با قدمت یک قرن را در شبه‌جزیره نیوفَوندلَند بازسازی کرده تا اقامتگاه تعطیلات بِردِنز پوینت را بسازد. 
این استودیو پنجره‌ها و سقف‌های فولادی گالوانیزه را به دو ساختمان بومی اضافه کرده که کارایی یک ملک واحد را دارند و در عین حال خودکفا هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها