به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۸۵۵۶۹
صعود کاپیتان به جمع چهار تکواندوکار برتر جهان؛

برد میلی‌متری و نفسگیر ناهید: سلام نیمه‌نهایی!

برد میلی‌متری و نفسگیر ناهید: سلام نیمه‌نهایی!
گروه ورزشی: ناهید کیانی بعد از شکست دادن کیمیا علیزاده در نخستین مسابقه خود، در دومین مبارزه به مصاف چیاما تومی از تونس رفت که در جایگاه هشتم برترین تکواندوکاران وزن ۵۷- قرار دارد و در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱موفق به شکست حریفش شد تا به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود کند.
کیانی که مثل بازی نخست خود با روحیه بسیار بالا به میدان آمد، برای این مبارزه با هوگو آبی رنگ مقابل حریف ظاهر شد و در همان ثانیه‌های ابتدایی موفق شد با زدن ضربه به سر حریف سه امتیاز اول را به دست آورد. در ادامه راند اول با برتری محسوس ناهید همراه بود و حریف تونسی حرفی برای گفتن نداشت تا این راند با نتیجه ۵ بر ۲ به سود نماینده کشورمان به پایان برسد.
2065207
در راند دوم، این حریف تونسی بود که تمام تلاش خود را برای ماندن در تورنمنت انجام داد و در نهایت موفق شد تا این راند را با نتیجه ۳ بر ۰ به سود خود به پایان برساند. اما در راند سوم، دوباره نوبت به هنرنمایی ناهید رسید و او در یک دقیقه پایانی با زدن یک ضربه زیبا به سر حریف، سه امتیاز حیاتی را کسب کرد.
2065208
در ادامه این راند و در ثانیه‌های پایانی درحالی که چیامی تومی آخرین تلاش‌های خود را برای ماندن در تورنمنت انجام می‌داد، استفاده مربی تونسی از کارت چلنج، نفس‌ها را در سینه حبس کرد. بعد از بررسی چندباره صحنه مورد اعتراض چیامی و مربی‌اش، مشخص شد که پای او از فاصله میلی‌متری سر ناهید عبور کرده و برخوردی با محافظ او نداشته است! حریف تونسی در شش ثانیه پایانی حملات بی‌مهابایی داشت اما ناهید مطابق دستورات مینو مداح موفق به کنترل مسابقه شد و در نهایت این راند هم با نتیجه ۳ بر ۲ به سود نماینده ما به پایان رسید. بدین ترتیب ناهید کیانی با برتری ۲ بر ۱ در این مسابقه راهی دور بعدی رقابت‌ها و جمع چهار تکواندوکار برتر جهان شد.
ناهید کیانی در مرحله نیمه‌نهایی باید از دقایقی دیگر به مصاف ایتینیا از کشور لبنان برود تا در این مبارزه برای صعود به فینال تلاش کند. ایتینیا در مرحله یک‌چهارم موفق به شکست حریف مقدونیه‌ای شده و به نیمه‌نهایی رسیده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها