به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۸:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۸۹۸۸۷

به لورکوزن مدیونم اما دیگر نمی‌مانم

به لورکوزن مدیونم اما دیگر نمی‌مانم
گروه ورزشی: جاناتان تاه تایید کرد که تصمیمش برای ترک بایرلورکوزن در تابستان سال آینده قطعی و غیرقابل تغییر است.به گزارش "ورزش سه"، پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال فوتبال اروپا با هیاهوی بسیاری همراه بود که یکی از آنها بدون شک مربوط به تلاش باشگاه بایرن مونیخ برای به خدمت گرفتن جاناتان تاه از بایرلورکوزن بود که در نهایت هم با موفقیت همراه نشد و او همچنان به حضورش در این تیم ادامه داد.

این بازیکن که حالا برای همراهی با تیم ملی آلمان در اردوی این تیم حضور دارد، پیش از بازی برابر تیم ملی مجارستان در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا صحبت‌های جالبی را درباره این اتفاقات و انتقالش به بایرن مونیخ در سال آینده مطرح کرد.

تاه در این باره به خبرنگاران گفت: «اینکه تا این حد در مرکز توجه باشی، حس عجیبی است. من به صورت کلی سعی کردم فاصله مثبتی را با همه چیزهایی که درباره من نوشته می‌شد حفظ کنم اما درباره این انتقال هیچ شانسی برای فرار از شایعات نداشتم. به صورت مداوم چیزهایی را در شبکه‌های اجتماعی می‌دیدم یا بعضی از اخبار و پست‌ها برای من ارسال می‌شد.

من سعی کردم تنها کاری که از یک بازیکن برمی‌آید را انجام دهم. با صراحت و صداقت خواسته‌ام را مطرح کردم اما نظر بازیکن در این مقطع چندان مهم نیست، چون اول باشگاه‌ها هستند که باید با یکدیگر به توافق برسند. گاهی شرایط کمی دشوار می‌شود و گمانه زنی و شایعات بسیار زیاد است در آخرین بازیکن است که ضربه می‌خورد. امیدوارم منظورم را اشتباه متوجه نشوید اما در چنین شرایطی شما به عنوان یک بازیکن شخصیت مستقل دارید و دیگر کنترلی روی شرایط نخواهید داشت.»

او در پاسخ به سوالی درباره تمدید قراردادش با لورکوزن اظهار داشت: «مدیران لورکوزن پس از پایان فصل گذشته با من تماس گرفتند و به من گفتند که باید تصمیم نهایی را بگیرم. در آن زمان بود که به باشگاه اطلاع دادم که علاقه‌ای به تمدید قراردادم ندارم.

من ۹ سال در لورکوزن حضور داشتم و برای این تیم بازی کردم. بسیاری را در اینجا تجربه کردم و فوق‌العاده‌ترین لحظاتم مربوط به فصل گذشته بود که تقریباً در تمامی جام‌های ممکن به قهرمانی رسیدیم. شرایط نمی‌توانست از این بهتر باشد و به همین دلیل با خودم فکر کردم که اگر حالا در ۲۸ سالگی قراردادم را با این باشگاه تمدید کنم، یعنی باید تا اواسط ۳۰ سالگی در این تیم بمانم.

زندگی حرفه‌ای هر فوتبالیستی کوتاه است و به همین دلیل ایده من همیشه این بود که بتوانم بیشترین استفاده ممکن را از آن ببرم. صرفاً دوست دارم از پتانسیلی که در فوتبالم دارم استفاده کنم. در تابستان امسال این احساس را داشتم که زمان آن رسیده است که به دنبال تجربه جدیدی باشم، خصوصا که فصل موفقی را هم پشت سر گذاشته بودم.»

تاه درباره پیشنهاداتش گفت: «تنها پیشنهادم از بایرن مونیخ نبود و پیشنهادات دیگری هم داشتم اما خیلی نگران نتیجه شرایط نبودم. بازی کردن در لورکوزن را دوست دارم اما مایل هستم که همه چیز به منطقی‌ترین شکل ممکن پیش برود و احساسات زیادی در این زمینه دخیل نباشد.
در حال حاضر به هیچ وجه دوست ندارم که انگشت اتهام را به سمت این باشگاه بگیرم چون که بسیار به آنها مدیون هستم. این که حالا آنها ذهنیت‌شان را تغییر دادند بسیار برای من ارزشمند و مهم است. برای آنها هم مهم بود که من در این تیم بمانم و دلایل ورزشی و انسانی خاص خودشان را داشتند. این احساس خوبی است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۲۰۲۵ لورکوزن را ترک خواهد کرد اظهار داشت: «تصمیم من همان چیزی است که پیش از این هم بود. من قراردادم را تمدید نخواهم کرد و دلایلم را هم پیش از این مطرح کرده بودم.»
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها