به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۹۱۱۶۰

تسلط اندونزی بر عرضه جهانی نیکل

تسلط اندونزی بر عرضه جهانی نیکل
گروه اقتصادی:سازندگان اروپایی فولاد ضد زنگ در حال روی آوردن به اندونزی برای نیکل هستند، زیرا تولید پررونق این کشور کارخانه‌های دیگر کشورها را مجبور به تعطیلی می‌کند. به گزارش بازار،بر اساس داده‌های دولت اندونزی، صادرات آهن نیکل اندونزیایی (ماده‌ای برای فولاد ضد زنگ که عمدتاً توسط تولیدکنندگان چینی استفاده می‌شود) به اروپا از ۱۰۰۶ تن در سال ۲۰۲۳ به ۸۷۴۸۵ تن در سال جاری افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد که هلند، ایتالیا و بریتانیا این محموله ها را تحویل گرفته اند.

بیش از نیمی از تولید جهانی نیکل را اندونزی انجام می دهد
به گفته کارشناسان، افزایش صادرات نشان دهنده تسلط فزاینده اندونزی بر بازار نیکل است که در حال حاضر بیش از نیمی از کل تولید جهانی نیکل را تشکیل می دهد. کارخانه‌های اروپایی معمولاً از فرونیکل (آلیاژی با خلوص بالاتر از آهن نیکل)، استفاده می‌کنند، اما بسیاری از کارخانه‌های سازنده آن به دلیل رقابت با اندونزی تعطیل شده‌اند.

در همین حال، واردات از روسیه، که قبلاً یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نیکل‌های خالص‌تر بود که برای فولاد ضدزنگ نیز استفاده می‌شد، از زمان حمله به اوکراین در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. در واقع این یک دردسر برای تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ اروپایی است که سعی می کنند فلز را بدون قربانی کردن اعتبار سبز خود (بحث محیط زیست) تامین کنند. صنعت نیکل اندونزی به دلیل ارتباط آن با تخریب محیط زیست، استانداردهای ایمنی ضعیف و شدت کربن بالا مورد انتقاد قرار گرفته است که برخی از شرکت ها را از خرید آن منصرف کرده است.

به گفته کارشناسان، تولیدکنندگانی که محصولات نیکل را از اندونزی به اروپا می‌فرستند شامل صنعت نیکل گانباستر، متعلق به شرکت صنعتی نیکل جیانگسو دلونگ چین، و شرکت محلی PT Trimegah Bangun Persada، معروف به Harita Nickel است.از سوی دیگر مشکلات اقتصادی چین همچنین می تواند تقاضا برای این فلز را تضعیف کند و محموله هایی را به اروپا هدایت کند زیرا تولیدکنندگان مجبور به تنوع هستند. بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا مدت‌هاست که سهم عمده نیکل اندونزی را خریداری کرده است، اما مصرف فولاد ضد زنگ در آنجا به دلیل مشکل بخش‌های دارایی و صنعتی آن در حال کاهش است.

 
برچسب ها: نیکل اندونزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها