به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۱۴:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۹۶۷۵۸

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود؟

گزوه سلامت و زیبایی: شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می‌شود یا خیر! برای درمان ریزش مو راه زیادی وجود دارد اما پیدا کردن یک روش که نیازی به جراحی نداشته باشد، شاید برای شما هم جدید و جالب باشد.
عکس یک مرد در حال مزوتراپی
عکس یک مرد در حال مزوتراپی
مزوتراپی مو یک روش درمانی غیرجراحی است که برای درمان ریزش مو به کار برده می شود. این روش شامل تزریق یک محلول غنی از مواد مغذی به پوست سر است. ترکیبات این محلول از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که برای رشد مو ضروری هستند.

آیا مزوتراپی باعث رشد مجدد مو می شود؟
بله، مزوتراپی می تواند باعث رشد مجدد موها شود؛ زیرا باعث تحریک فولیکول مو و بهبود گردش خون در پوست سر می شود و این موضوع باعث رشد مجدد موها می شود. شیوه درمان به این صورت است که یک محلول غنی از مواد مغذی با استفاده از یک سوزن تخصصی، به پوست سر تزریق می شود. این محلول به مزودرم در لایه میانی پوست تزریق می شود. مزوتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و فرآیند تزریق نسبتاً بدون درد است و طول درمان تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.
مزوتراپی باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود که به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. مزوتراپی برای پوست سر و رشد مجدد موها بسیار مؤثر است و به عنوان یکی از محبوب ترین روش های مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می شود. مزوتراپی علاوه بر رشد مجدد موها، در حل سایر مشکلات مو نیز بسیار مؤثر است. تغذیه فولیکول های مو و از بین بردن شوره سر از دیگر مزایای این روش درمانی است.

عکس مزوتراپی موی زن

هر تزریق مزوتراپی مخلوطی از چندین ماده مفید است. هر کوکتل حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و سایر عناصر مفید است که کارشناسان به صورت جداگانه برای هر بیمار انتخاب کرده اند. پزشک بر اساس نیاز فرد 2 تا 6 ماده فعال را در یک سرنگ مخلوط می کند. ویتامین های گروه B که متابولیسم طبیعی بدن را فراهم می کنند در رشد و ترمیم مو مؤثر هستند و از مواد اصلی تشکیل دهنده در تزریق مزوتراپی به شمار می آیند. از سایر اجزای مورد استفاده در مزوتراپی مس و روی است که از ضعف در ساختار مو جلوگیری می کند. برای درمان ریزش موی ارثی نیز می توان از مزوتراپی استفاده کرد.

مزوتراپی فولیکول های مو را قوی تر می کند و تراکم مو را افزایش می دهد و حیات دوباره ای به موهای سر می بخشد. با استفاده از این روش درمانی، ساختار مو تقویت می شود. مزوتراپی مو در درجه اول برای افرادی که با موهای آسیب دیده، آلوپسی، ریزش مو سکه ای و ضعف عمومی مو دست و پنجه نرم می کنند، توصیه می شود. این شیوه درمان باعث تحریک رشد مو، توقف ریزش مو و بهبود بافت و ضخامت مو می شود. همچنین برای افرادی که از ریزش موی فصلی رنج می برند، مزوتراپی یک درمان بسیار مناسب است. با استفاده از این روش در 30 درصد موارد رشد مجدد موهای جدید و در 70 درصد کاهش ریزش مو مشاهده می شود.

آیا مزوتراپی دائمی است؟
مزوتراپی مو یک روش دائمی نیست. در واقع هیچ کدام از درمان های زیبایی دارای نتایج دائمی برای پوست و مو نیستند، مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنا نیست. مزوتراپی یک روش درمانی است که به شما کمک می کند ریشه موها را تقویت کنید و مقدار ریزش موها را به حداقل برسانید. پروسه درمان در هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ زیرا مقدار ریزش مو و مواد مورد نیاز برای تقویت آن ها در هر فردی متفاوت است. مزوتراپی یک پروسه درمانی است که با یک یا دو جلسه نمی توانید به نتایج دائمی و پایدار از آن دست پیدا کنید.

بعد از جلسه اولیه مزوتراپی، شما باید هر چند ماه یک بار به کلینیک مراجعه کنید تا وضعیت موهای شما و نتایج درمان بررسی شود. سپس می توانید برای تمدید جلسات درمان با پزشک خود مشورت کنید. بیشتر افرادی که از این روش برای درمان ریزش مو استفاده کرده اند، شاهد قطع ریزش بوده اند.90 در صد افراد بعد از جلسه های دوم و سوم رشد مجدد موها را گزارش کردند. پس از تکمیل دوره های درمان شما می توانید از رشد مجدد موها و دوام و ماندگاری نتایج آن لذت ببرید. به طور کلی بعد 3 تا 5 جلسه نتایج حاصل از مزوتراپی در موها مشاهده می شود.

عکس مزوتراپی سر و آمپول مزوتراپی

ماندگاری مزوتراپی مو چقدر است؟
نتایج حاصل از تزریق مزوتراپی بین 12-18 ماه ماندگاری دارد. برای اینکه به نتایج پایدارتری از درمان برسید می توانید هر 3 تا 6 ماه درمان را تکرار کنید. برای تقویت اثر بخشی و افزایش طول عمر درمان، رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی ضروری است. بعد از تزریق مزوتراپی باید تغییراتی را در سبک زندگی و رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

عوامل مؤثر ماندگاری مزوتراپی مو
وضعیت مو: افرادی که دارای موهای ضعیف هستند، معمولاً ماندگاری کمتری از درمان دریافت می کنند. معمولاً نتایج مزوتراپی می تواند بین 12 تا 18 ماه باقی بماند، اما این افراد برای این که به نتایج پایدارتری از مزوتراپی برسند، باید جلسات درمانی را تمدید کنند.

انتخاب سبک زندگی: کارهایی که هر فرد در طول روز انجام می دهد نیز بر مدت زمان ماندگاری مزوتراپی تأثیر می گذارد. سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و قرار گرفتن در کنار آلاینده ها می تواند اثرات درمان را کوتاه تر کند. از طرف دیگر، رژیم غذایی مناسب و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن می تواند باعث ماندگاری بیشتر نتایج شود.

تعداد و جلسات درمانی: پیگیری منظم جلسات درمان، 3 تا 6 ماه یک بار کلید حفظ مزایای مزوتراپی است. داشتن یک زندگی سالم به تأثیر بیشتر درمان کمک می کند و باعث می شود نتایج طولانی تری را تجربه کنید.

رعایت مراقبت های بعد از درمان: قبل و بعد از جلسه مزوتراپی، پزشک دستورالعمل های مراقبتی که شامل باید و نبایدهای بهداشتی و دارویی است، تجویز می کند. رعایت این نکات ساده تأثیر زیادی بر ماندگاری مزوتراپی دارد.

مراقبت و نگهداری صحیح از موها: استفاده از محصولات شوینده مناسب، ماسک ها و روغن های مناسب می تواند تاثیر زیادی در دوام و ماندگاری مزوتراپی داشته باشد.

ژنتیک و سلامت فرد: تأثیر برخی از عوامل ژنتیکی را در ابن نوع از درمان نمی توان نادیده گرفت. برخی از افراد به صورت ژنتیکی نتایج پایداری تری را از مزوتراپی دریافت می کنند. البته سلامتی فرد نیز در ماندگاری درمان تأثیر زیادی دارد.

نتیجه نهایی
همانطور که در این مقاله خواندید، عوامل زیادی در مزوتراپی وجود دارد که گر به درستی انجام نشود، ممکن است نتیجه‌ای که می‌خواهید را دریافت نکنید. اگر به دنبال کلینیکی هستید تا بتواند بهترین نتیجه را به شما هدیه کند، پیشنهاد ما کلینیک ایرانیان است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان کلینیک ایرانیان با شماره ۰۲۱۷۵۹۰۰ تماس بگیرید یا به سایت iranianclinic.com مراجعه کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها