به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۲۰:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۹۶۸۲۴

خرید تلویزیون جی‌پلاس و مانیتور لمسی سی‌تاچ

گروه کسب و کار: وقتی به دنبال یک صفحه نمایش هستید، خواه برای سپری کردن اوقات فراغت یا برای کار و غیره، به هر حال جهت اطمینان از ارائه نمایش‌های شگفت‌انگیز، انتخاب نام تجاری و برند مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
خرید تلویزیون جی‌پلاس و مانیتور لمسی سی‌تاچ
البته با توجه به تعداد پر‌شمار مارک‌ها و تولید‌کنندگان فعال در این حوزه، تعیین اینکه کدام برندها برجسته هستند و تولیداتی با سطح کیفی بالا عرضه می‌کنند، کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. این موضوع ما را در پرو‌استور بر آن داشت تا محصولات برندهای مطرح را به صورت جداگانه بررسی کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. اما در این بخش قصد داریم در خصوص مانیتورها و تلویزیون‌های جی‌پلاس و سی‌تاچ صحبت کنیم و نکاتی را ارائه دهیم که باید هنگام خرید این محصولات به آن‌ها توجه کنید.

معرفی برند جی پلاس
ال‌جی، یکی از شناخته‌شده‌ترین برند‌های فعال در زمینه محصولات الکترونیکی بود که بیشتر تولیداتش توسط شرکت گلدیران گارانتی و پشتیبانی می‌شد. به واسطه روابط نزدیک و طولانی این دو شرکت، بستری مناسب برای پیشرفت‌ها و موفقیت‌های گلدیران ایجاد شد و در‌نهایت این شرکت توانست یک برند ایرانی تحت عنوان جی‌پلاس، با محصولاتی با‌کیفیت و مقرون‌به‌صرفه به بازار معرفی کند. از محبوب‌ترین تولیدات این برند، تلویزیون‌ها و مانیتورهای جی پلاس هستند که با طراحی شیک و مدرن خود توانسته‌اند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود معطوف کنند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در اختیار کاربران قرار دهند. نمایشگرهایی متشکل از فناوری‌های پیشرفته، سطح کیفی فوق‌العاده، امکانات بیشمار و مهمتر از همه خدمات پس از فروش کم‌نظیر، که طیف وسیعی از انتظارات و نیازها را پوشش می‌دهند.

معرفی برند سی تاچ
سی تاچ یکی دیگر از بهترین عرضه کنندگان مانیتور در بازار ایران محسوب می‌شود و به واسطه پنل‌های هوشمند و نمایشگرهای لمسی فوق‌العاده خود، محبوبیت زیادی دارد. این کمپانی در کشور تایوان فعالیت می‌کند و سهم قابل توجهی از بازار فروش مانیتورها را در کشورهای مختلف دنیا به دست آورده است. با اینکه سبد تولیدی این برند متنوع است اما، تلویزیون‌های لمسی، اسمارت برد‌ها و به‌طور‌کل نمایشگرهای تعاملی Seetouch بارزترین محصولات آن به‌شمار می‌روند.

فاکتورهای انتخاب بهترین مانیتور سی تاچ و جی پلاس
محاسبات و پردازش‌های هر رایانه‌ای، از طریق نمایشگرها در دسترس شما قرار می‌گیرد، به همین دلیل مانیتورها جزئی ضروری از کامپیوترها و پلیرها به‌شمار می‌روند و به صورت مستقیم بر عملکرد شما تاثیر می‌گذارند. خواه درخشیدن در پروژه‌های کاری و ویرایش محتواهای گرافیکی باشد، خواه پیشی گرفتن از رقبا و حریفان در بازی‌های رایانه‌ای یا اجرای نمایش‌های سینمایی. به هر ترتیب صفحه نمایش نقشی محوری در انجام امور مختلف ایفاء می‌کند، به خصوص در دنیای امروزی که اساس سیستم‌های نمایشی در تار و پود زندگی روزمره ما نفوذ پیدا کرده‌اند. با این اوصاف هنگام خرید تلویزیون یا مانیتور، بهتر است به دقت ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها را بررسی کرده تا در آخر محصولی متناسب با ترجیحات خود خریداری کنید، به خصوص که برندهای گوناگون از جمله جی‌پلاس و سی تاچ هر‌یک تولیدات متنوعی عرضه می‌کنند و تصمیم‌گیری میان آن‌ها چندان راحت نیست. چند فاکتور کلیدی برای انتخاب بهترین نمایشگرها وجود دارند که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.



وضوح و رفرش ریت
قبل از اینکه دست روی نمایشگر دلخواه خود بگذارید، توجه به وضوح و رفرش ریت دستگاه الزامی است. احتمالا می‌دانید که وضوح بالاتر مانند 4k، به نشانه نمایش تصاویری واضح و با‌کیفیت است که جزئیات بیشتری در اختیار بیننده قرار می‌دهد. باید توجه داشته باشید که رزولوشن 4k‌ در حال حاضر محبوب‌ترین وضوح نمایشگرها به‌شمار می‌رود و در عین حال باعث افزایش قابل توجه قیمت فروش دستگاه می‌شود. از این دست می‌توانیم به مانیتور تعاملی جی پلاس مدل GPlus GSB-861ME اشاره کنیم که از یک صفحه 86 اینچی با رزولوشن 4K UHD و منبع نور DLED استفاده می‌کند تا تصاویری بی‌نظیر و جذاب به نمایش در‌آورد. با این حساب چنانچه از لحاظ بودجه با محدودیت مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رزولوشن‌های پایین‌تری نظیر FULL HD بروید که بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
اما رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی تعیین می‌کند که صفحه نمایش در هر ثانیه چند‌بار بروزرسانی می‌شود. بد نیست بدانید که نرخ نوسازی بیشتر در واقع باعث نرم‌تر دیده شدن حرکات در نمایش‌ها می‌شود و در اجرای بازی‌ها بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه، نمایشگر گیمینگ GPLUS GGM-K328QN یک صفحه نمایش 32 اینچی مخصوص بازی است که از 165 هرتز رفرش‌ریت پشتیبانی می‌کند تا گیمرها هنگام برخوردهای تند و سریع خود، از مزیت تازه‌سازی سریع‌تر کمک بگیرند.

نوع پنل
پس از بررسی رفرش ریت و رزولوشن، مشخصات دیگری که باید بررسی کنید نوع پنل و دقت رنگ مانیتور است. در حالی که هر صفحه‌نمایش از تکنولوژی متفاوتی همچون VA، IPS یا TN بهره می‌برد، سطوح مختلفی از دقت و کنتراست رنگی را برای بینندگان فراهم می‌کند. به‌طور مثال انواع پنل‌های IPS بازتولید رنگ فوق‌العاده‌ای دارند و در ارائه رنگ‌های پر‌جنب‌و‌جوش، حرف اول را می‌زنند. از‌این‌رو بیشتر طراحان، گرافیست‌ها و افرادی که به ویرایش تصاویر و ویدئو و پروژه‌های گرافیکی مشغول هستند، پنل‌های IPS را مد‌نظر خود قرار می‌دهند.

اندازه و ابعاد تصویر
اندازه و ابعاد تصویر هم فاکتور دیگری است که هنگام انتخاب بهترین مانیتور باید در نظر گرفت. اصولا مانیتورهای بزرگتر تجربه فراگیر‌تری ارائه می‌دهند و جذابیت بیشتری دارند. با این حال آن‌ها همیشه کاربردی نیستند، برای مثال گیمر‌ها اغلب ترجیح می‌دهند نمایشگری با اندازه متوسط در‌اختیار داشته باشند و کمی نزدیک به صفحه نمایش بنشینند. این در حالی است که عملا استفاده از مانیتورهای بسیار بزرگ برای چنین موقعیت‌هایی مناسب نیستند. در نهایت همه چیز به نوع کاربرد و انتظارات شما بستگی خواهد داشت. به‌طور قطع برای راه‌اندازی سیستم‌های نمایشی در محیط‌های آموزشی و کلاس‌های درس، محصولاتی مانند مانیتور 55 اینچی سی‌تاچ مناسب هستند که می‌توانند تصاویر بزرگی فراهم کنند. از سوی دیگر مجهز به فناوری لمسی هستند و برای بالا بردن بهره‌وری و جذاب‌تر کردن محتواهای درسی ایده‌آل محسوب می‌شوند.

البته برای فضاهای بزرگ‌تر مانند سمینارها و محوطه‌های تجاری، می‌توان از محصولات بزرگ‌تری همچون مانیتور 86 اینچی SeeTouch یا پنل تعاملی GPlus GSB-86JD برند جی پلاس استفاده کرد. نمایشگر لمسی 86 اینچی سی‌تاچ از رزولوشن 2160 × 3840 پیکسلی، سرعت پاسخ‌گویی لمسی 15 میلی‌ثانیه‌ای و سرعت پاسخ‌گویی نمایش تصویر 4 میلی‌ثانیه‌ای بهره می‌برد و برای برپایی کلاس‌های هوشمند، سمینار‌های مدرن و سالن‌های کنفرانس گزینه مناسبی است. مانیتور تعاملی GPlus GSB-86JD نیز دارای رزولوشن 2160 × 3840 پیکسلی و منبع نور LED است و با قابلیت لمس 20 نقطه همزمان، انتخابی ایده‌آل برای دانشگاه‌ها، مدارس، سمینارها و نمایشگاه‌های تجاری و غیره محسوب می‌شود.

حرف آخر
جی پلاس و سی‌تاچ، دو برند نام‌آشنا در بازار عرضه مانیتورها هستند و طیف وسیعی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را در محصولات خود گنجانده‌اند. لذا اگر قصد خرید یک نمایشگر جدید را دارید، درک این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. با در نظر گرفتن اندازه نمایشگر، قابلیت لمسی و رزولوشن آن‌ها، اطمینان حاصل می‌کنید که نمایشگر مورد‌نظر به خوبی با فضای کار یا سرگرمی شما سازگار است و نمایش‌هایی بی‌نقص در اختیار شما قرار می‌دهد. سعی کنید مشخصات آن‌ها را به دقت مطالعه کنید و ویژگی‌های نمایشگر‌ها (مانند وضوح، نرخ تازه‌سازی، زمان پاسخ‌دهی، دقت رنگ، گزینه‌های اتصال) را با یکدیگر مقایسه کنید تا از تطابق آن‌ها با نیازها و ترجیحات خود مطمئن شوید. در صورت لزوم می‌توانید با مشاوران ما در پرو‌استور ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها برای دریافت جزئیات بیشتر‌ یا مشاوره کمک بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها