به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۳۲۷۹۳۶

تکلیف سهمیه‌های مستقیم آسیا مشخص شد

تکلیف سهمیه‌های مستقیم آسیا مشخص شد
گروه ورزشی: تکلیف 4 سهمیه مستقیم آسیا در جام در جام جهانی 2022 مشخص شد.
 قاره آسیا 4.5 سهمیه + قطر (میزبان) در جام جهانی 2022 خواهد داشت که تکلیف سهمیه‌های مستقیم امروز به‌طور کامل مشخص شد. ایران و کره جنوبی پیش از این صعود خود از گروه اول را قطعی کرده بودند اما تکلیف گروه دوم تا پیش از برگزاری بازی‌های هفته ماقبل پایانی مشخص نشده‌ بود.
رقابت سر صعود مستقیم از گروه دوم بین سه تیم بود؛ جایی که عربستان با 19 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و ژاپن (18) و استرالیا (15) به‌ترتیب صاحب رتبه‌های دوم و سوم بودند. دیدار استرالیا و ژاپن به‌عنوان اولین دیدار از سه دیدار هفته ماقبل پایانی گروه دوم با نتیجه‌ای به پایان رسید که باعث شد پرونده صعودهای مستقیم در آسیا بسته شود.
ژاپن با دو گل دقایق پایانی کائور میتوما (89 و 4+90) از سد استرالیا گذشت و 21 امتیازی شد تا در ورزشگاه ملی استرالیا جشن صعود بگیرد. با این نتیجه، صعود عربستان پیش از بازی امشب مقابل چین هم قطعی شد تا این دو تیم در کنار ایران و کره جنوبی، تشکیل دهنده 4 سهمیه مستقیم آسیا در قطر 2022 باشند. آنها به‌همراه میزبان پنج تیمی آسیایی قطعی حاضر در جام جهانی خواهند بود.
استرالیا با قبول شکست مقابل ژاپن باید در پلی‌آف برای صعود به جام جهانی تلاش کند. این تیم به احتمال زیاد با امارات که با 9 امتیاز در مکان سوم گروه اول قرار دارد، پلی‌آف آسیا را برگزار خواهد کرد؛ دیداری که برنده آن می‌تواند با غلبه بر تیم پنجم آمریکای جنوبی، به‌عنوان ششمین تیم آسیایی راهی جام جهانی 2022 شود.

 
برچسب ها: جام جهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها