به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۲۵۳۵۱
در پاسخ به تمرین‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی

کره شمالی «حمله هسته‌ای تاکتیکی» به کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد

گروه بین‌الملل: رسانه‌های دولتی کره‌شمالی امروز پنجشنبه، ۳۱ اوت، اعلام کردند کره شمالی در تمرین شبیه‌سازی «حمله هسته‌ای» به اهدافی در کره جنوبی، دو موشک بالستیک کوتاه‌برد شلیک کرده است.
کره شمالی «حمله هسته‌ای تاکتیکی» به کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد
بر اساس این گزارش‌ها، شلیک این دو موشک در پاسخ به تمرین‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی که هم اکنون در حال برگزاری است، صورت گرفته است. ستاد کل ارتش خلق کره شمالی در بیانیه ‌ای نوشت که پیونگ یانگ «ماموریت حمله هسته‌ای» خود را به درستی انجام داده است. در این بیانیه گفته شده است که که ارتش خلق کره شمالی، چهارشنب شب یک تمرین حمله هسته‌ای تاکتیکی به مراکز فرماندهی اصلی و فرودگاه‌های عملیاتی دشمن را با موفقیت برگزار کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که موشک‌های کره شمالی از سایتی در اطراف پیونگ یانگ پرتاب شده و پیش از فرود در سواحل شرقی شبه جزیره کره، مسافتی حدود حدود ۳۶۰ کیلومتر را پیموده‌اند. او این اقدام کره شمالی را که شبانه انجام گرفته، «یک تحریک بزرگ» خواند که صلح جهانی را تهدید می کند.
در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته شده که این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز نقض می‌کند که براساس آن هرگونه پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی ممنوع شده است.
در این بیانیه تاکید شده است که مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب هستند. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، هم به خبرنگاران گفت:«این رفتارها تهدیدی برای صلح و ثبات نه تنها کشور ما، بلکه برای منطقه و جامعه بین المللی است و قابل تحمل نیست.» شلیک این دو موشک، که برخلاف رویه معمول در شب صورت گرفت، چند ساعت پس از آن انجام شد که ایالات متحده تمرین نظامی بزرگ سالانه مشترک با کره جنوبی را با استقرار بمب افکن‌های استراتژیک B1-B به پایان رساند. پیونگ یانگ مدعی است این رزمایش که از ۲۱ اوت آغاز شده بود، تمرینی برای حمله به کره شمالی است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در حال پیشبرد برنامه خود برای توسعه تسلیحات جدید و مدرن‌سازی ارتش است و این کشور در سال جاری رکورد تعداد آزمایش‌های تسلیحاتی را شکسته است.
کره شمالی هفته گذشته برای دومین بار تلاش کرد تا یک ماهواره جاسوسی نظامی را در مدار قرار دهد، اما موفق نشد.
خبرگزاری کره شمالی همچنین گزارش داد که این کشور تمرین‌های نظامی خود را با هدف آماده کردن نیروهای مسلح برای یک جنگ همه جانبه با کره جنوبی برگزار کرده است. براساس این گزارش، در این رزمایش، دفع یک تهاجم ناگهانی و سپس آغاز یک ضدحمله برای اشغال «کل قلمرو نیمه‌ جنوبی» شبیه‌سازی شد. رسانه‌های دولتی کره شمالی در عین حال گزارش دادند که کیم جونگ اون خواستار بهبود وضعیت نیروی دریایی کره شمالی شده و گفته است که آب‌های این کشور آکنده از «خطر جنگ هسته‌ای» است. او گفته است که توسعه نیروی دریایی کشور به یک موضوع «بسیار فوری» تبدیل شده است.
 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها