به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۰۰:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۷۴۳۰۱

آجر کف فرش چیست؟ هر آنچه که باید درباره آجر کف بدانید!

گروه کسب و کار: آجر کف فرش یکی از انواع آجر و مصالح ساختمانی است که امروزه اغلب برای ساخت کفپوش‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل سطح نرم و صافی که دارد، به عنوان یک پوشش کف اصلی یا فرعی برای فرش یا موکت نصب می‌شود.
آجر کف ملکیان
آجر کف ملکیان
 استفاده از بهترین مصالح با کارایی و دوام بالا جزو مهم‌ترین کارهای پیمانکاران و مهندسین محسوب می‌شود. در این میان، آجر کف فرش را می‌توان جزو یکی از کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی و انواع آجر دانست که می‌توان انواع کف فرش آجری را با استفاده از آن طراحی و اجرا کرد.

آجر کف فرش چیست؟
آجر کف فرش یکی از انواع آجرهای تولیدی است که به منظور کف‌سازی با آجر در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید آجرهای کف با استفاده از متریال اولیه خاک رس یا سنگ معدن انجام می‌شود و فرآیند شکل‌گیری، پخته شدن و خشک کردن آن‌ها در دما و فشار بالایی صورت می‌گیرد.

خرید آجر کف

فشردگی بالای آجرهای کف فرش باعث شده است تا این محصول مقاومت بالایی در برابر ترک خوردن، سایش، آتش‌سوزی و تغییرات جوی داشته باشد. همچنین ویژگی اساسی ضد سر خوردگی در کف فرش ساختمان باعث شده است تا برای کف فرش ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.
امروزه از آجرهای کف فرش در محیط‌های شهری و محوطه‌سازی ویلا و آپارتمان استفاده می‌کنند. استفاده از آجرهای کف باعث زیبایی بخشی در طرح و رنگ، مقاومت و استحکام بسیار بالا می‌شود. این آجرها شباهت بسیاری به آجر دیوار دارند ولی ضخامت آن‌ها را می‌توان بارزترین تفاوت آن‌ها اشاره کرد. در واقع، آجرهای کف فرش نازکتر از آجر دیوار هستند و ضخامتی تقریبا 4 سانتی‌متری دارند.

ویژگی آجر کف
از جمله ویژگی‌های انواع آجر کف مرغوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• سالم بودن آجر و نداشتن لب‌پریدگی
• آجر کف نسوز مرغوب بیشتر از ۲ درصد آب جذب نمی‌کند.
• آجر کاملا صاف بوده و از محدب یا مقعر بودن به دور است.
• در ترکیبات آجر از مقداری نمک استفاده می‌شود که میزان آن کمتر از ۱% نیست.
• آجرهای تولید شده سایزهای یکسانی دارند.
• مقاوم در برابر جذب رطوبت، دماهای بسیار بالا و دماهای بسیار پایین(یخ‌زدگی)

انواع آجر کف
آجرهای کف در انواع مختلفی تولید می‌شوند و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به صورت کلی انواع آجر کف عبارتند از:

·   آجر ماسه آهکی کف
این آجرهای کف از سطح صاف و بدون ناهمواری برخوردار هستند و مقاومت فشاری بالایی دارند. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از مهندسین و طراحان از آجر ماسه آهکی کف برای فضاهایی عمومی و رفت و آمد استفاده کنند.

·   آجر بتنی کف
آجر بتنی کف با استفاده از سیمان و ماشین آلات آجرزنی تولید می‌شود و بیشتر به منظور کف‌سازی با آجر در محوطه اماکن عمومی مانند پارک، پیاده‌رو و غیره به کار می‌رود.

·   آجر نظامی خطایی کف
آجر نظامی خطایی کف یکی دیگر از انواع آجر کف در بازار است که اغلب از خاک رس تهیه می‌شود. این نوع آجرها در ابعاد ۴*۲۰*۲۰ و ۵*۴۰*۲۰ تولید می‌شوند و بیشتر در کف سازه‌هایی که در معرض فرسایش کمتری قرار دارند، به کار می‌روند.

مزایای آجر کف
از جمله مهم‌ترین مزایای آجر کف فرش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·   استحکام و مقاومت بالا
آجرهای کف فرش مقاومت بالایی در برابر سایش و آتش دارند و هر وزنی از اشیاء نمی‌تواند باعث تخریب آجرهای کف شود. این نوع آجرها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در صورت حرکت بر روی آن، عمل ساییدگی رخ ندهد و میزبان وزن‌های سنگین خواهند بود.

·   مقاومت در برابر حرارت بالا
این آجرها قابلیت و خاصیت نسوزی دارند و از مقاومت بالایی در برابر حرارت و شعله آتش برخوردار هستند.

·   صرفه اقتصادی
آجرهای مناسب برای کف به صورت سنگ فرش در بازار به فروش می‌رسند و کاربرد آن‌ها برای روکش سطح کف مانند استفاده در ساخت و سازهای بنایی نخواهد بود. بنابراین هزینه و صرفه اقتصادی خوبی را برای شما فراهم می‌کند.

·   ماندگاری نمای کف آجری حتی در گذر زمان
آجرهای کف فرض با گذشت زمان جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و این باعث ملایم‌تر شدن نمای آجری کف می‌شود. در واقع استفاده از آجرهای کف یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد جلوه طبیعی و مقاوم کف‌سازی و همچنین ایجاد ظاهری نوستالژی و خاص برای بسیاری از افراد خواهد بود.

·   کارایی در انواع دما
با اینکه راه رفتن در فصول سرد بر روی کفپوش‌ها مخصوصا کفپوش‌های سنگی، کمی سخت و طاقت فرساست، ولی آجر کف در زمستان، دما را حفظ می‌کند و شما می‌توانید با قدم بر روی آجرهای کف فرش، از سرمای اذیت کننده یا سر خوردگی دور بمانید.

·   ضد لغزش
یکی از ویژگی‌ها و مزایای مهم انواع آجر کف فرش، ضد لغزش بودن آن‌هاست. این موضوع باعث می‌شود تا آسیب و تلفات انسانی و غیر انسانی بسیار کاهش یابد.

معایب آجر کف فرش
آجرهای کف علاوه بر مزایای مهمی که دارند، از معایب قابل توجهی نیز برخوردار هستند. البته معایب آجر کف فرش نسبت به مزایای آن کم است؛ ولی شما می‌توانید با استفاده و نصب اصولی این آجرها، معایب آن‌ها را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. در ادامه به معرفی و بررسی معایب آجرهای کف فرش اشاره می‌کنیم:

وزن بالا
آجرهای کف عمدتا از تراکم و وزن بالایی برخوردار هستند و این باعث می‌شود تا در هنگام نصب و استفاده، دقت بالایی را در نظر بگیرید. این موضوع باعث می‌شود تا کمتر برای استفاده از این آجرها در طبقات بالایی توصیه گردد و در صورت استفاده حتما باید زیرساخت مناسبی را در نظر بگیرید.

سخت و سازش ناپذیر
اگر شیء سنگینی بر روی آجرهای کف بیفتد، ممکن است که آجر دچار شکستگی یا آسیب شود. همچنین در صورت افتادن این آجرها بر روی دست یا پا ممکن است که بسیار آسیب‌رسان باشد. بنابراین در هنگام نصب حتما باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنید.

مستعد کپک
با اینکه آجرهای کف در برابر آب و رطوبت، آسیب نمی‌بینند، ولی در صورت برخورد با آب و مایعات دیگر، این مواد را به خود جذب می‌کنند و با گذشت زمان و خشک نشدن باعث ایجاد کپک بر روی آجر کف می‌شود. بنابراین در صورت ریخته شدن هر گونه مایعی بر روی کف آجری، هرچه سریعتر سطح آن را به خوبی تمیز کنید.

نیازمند لعاب‌کاری
آجرهای کف فرش برای اینکه در برابر لکه و چربی مقاوم باشند، لازم است تا لعاب‌کاری شوند. شما برای لعاب‌کاری علاوه بر انجام این کار پس از نصب، لازم است تا به صورت دوره‌ای نیز لعاب‌کاری کنید.

سخن پایانی
همان طور که در مطلب بهترین آجر اصفهان بیان کردیم:
در صورتی که قصد خرید عمده آجر را نیز داشته باشید، مجموعه آجر اصفهان ملکیان می‌تواند انواع آجرها را در دسته‌بندی‌های مختلف به شما معرفی کند و وبسایت مجموعه پذیرای پیشنهادهای شما خواهد بود. البته باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید آجر اصفهان لازم است تا برخی معیارها را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

آجر کف فرش چیست

آجر کف فرش یکی از مصالح پر کاربرد در پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در بین بهترین و بی‌نقص‌ترین کفپوش‌ها قرار می‌گیرد. استفاده و نصب آجرهای کف فرش باعث زیبایی بخشی محیط می‌شود و گرمی و امنیت را برای منزل یا محیط کار فراهم می‌کند. البته که برای بهره‌مندی از تمامی این موارد باید از آجرهای کف باکیفیت و مرغوبی استفاده نمایید. بدین منظور بهتر است تا با کارشناسان و مشاورین مجرب ما در مجموعه آجر اصفهان ملکیان ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید علاوه بر مشورت با کارشناسان مجرب مجموعه ما، از قیمت انواع آجرهای کف فرش نیز مطلع شوید.
 
برچسب ها: کوره‌ی آجر پزی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها