به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۴۷۸۱۶۱
با احتمال بالای تقابل با استقلال، پرسپولیس و سپاهان

رونالدو شاید سه بار دیگر به ایران بیاید!

رونالدو شاید سه بار دیگر به ایران بیاید!
گروه ورزشی: یک خبرنگار اماراتی صبح امروز اخبار جدیدی درخصوص نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا اعلام کرد که طی آن مشخص شد تیم‌های یک کشور در دور گروهی با هم روبرو نخواهند شد تا بدین ترتیب و در صورت صعود سپاهان به مرحله اصلی، احتمال تقابل نمایندگان ایران و عربستان بیشتر از هر زمان دیگری افزایش یابد.
ساز و کار مسابقات بدین شکل است که دوازده تیم از غرب آسیا و دوازده تیم از شرق قاره در گروه‌های مجزا قرار می‌گیرند. هر تیم باید با هشت باشگاه متفاوت بازی کند که چهار مسابقه آن خانگی بوده و در چهار بازی نیز باید در خارج از خانه با حریف خود روبرو شود و خبری هم از بازی‌های رفت و برگشت نخواهد بود و هر تیم فقط یکبار با یک باشگاه روبرو می‌شود.
2047884
اگر سپاهان راهی مرحله گروهی شود، ایران سه نماینده در دور اصلی مسابقات خواهد داشت. این بدان معناست که استقلال، پرسپولیس و سپاهان با هم روبرو نخواهند شد و از 9 تیم باقیمانده، باید با هشت باشگاه روبرو شوند. این یعنی اینکه احتمال تقابل با هر باشگاه غیرایرانی، نزدیک به 90 درصد خواهد بود.
لیست تیم‌های حاضر در غرب آسیا به شرح زیر است:
ایران: استقلال، پرسپولیس 
عربستان: الهلال، النصر و الاهلی
امارات: العین و الوصل
قطر: السد و الریان
ازبکستان: پاختاکور
عراق: الشرطه یا نیروی هوایی
و بالاخره سهمیه پلی آف به یکی از تیم‌های سپاهان، الغرافه و یا شباب الاهلی می‌رسد.
با فرض اینکه سپاهان راهی مرحله گروهی شود، هر کدام از نمایندگان ایران به صورت مجزا، فقط با یک تیم از میان تیم‌های بالا روبرو نخواهند شد. این بدان معناست که باشگاهی مانند النصر به طور حتم حداقل و در کمترین حالت ممکن، با دو تیم ایرانی مسابقه می‌دهد که احتمال جدال با تیم سوم نیز وجود دارد.
2047885
چنانچه النصر با هر سه تیم ایرانی دیدار کند، مکان برگزاری این بازی‌ها براساس قرعه کشی مشخص خواهد شد. این احتمال وجود دارد که رونالدو سه مرتبه به ایران سفر کند تا با استقلال، پرسپولیس و سپاهان (در صورت صعود به دور گروهی) دیدار کند. البته که طبیعتا احتمال دو بار یا یک بار سفر او نیز وجود دارد و البته باید گفت که هواداران فوق ستاره پرتغالی باید خیلی بدشانس باشند که در صورت تقابل النصر با تیم‌های ایرانی، هر سه مسابقه در ریاض برگزار شود و شاهد سفر CR7 به ایران نباشیم.
طبیعی است که نکات گفته شده درخصوص تیم‌های الهلال و الاهلی نیز صدق می‌کند. طی روزهای اخیر اخبار فراوانی پیرامون احتمال حضور ستاره‌های مطرح دنیای فوتبال در تیم‌های سعودی شنیده می‌شود که نام رافائل لیائو به الهلال و ستاره‌هایی مانند ویرجیل فن دایک و کوین دی بروینه به النصر مرتبط بوده‌اند. در صورت حضور این بازیکنان در دو تیم بزرگ شهر ریاض، می‌توان شاهد حضور آنها در ایران باشیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها