به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ - ۲۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۸۹۰۴۱

قدرت ناوگان نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۳۰

قدرت ناوگان نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۳۰
گروه بین الملل: نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰ چگونه خواهد بود (بدون یک جنگ بزرگ یا تغییر قابل توجه در برنامه ریزی)؟ نیروی هوایی ایالات متحده قطعاً کوچکتر خواهد بود، سیستم‌های بدون سرنشین بسیار بیشتری خواهد داشت و از نظر فناوری بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود.
به گزارش روزیاتو، پیش بینی آینده یک کار احمقانه است، اما روند‌ها در نیروی هوایی مشخص است. تا سال ۲۰۳۰، هواپیما‌های جنگی نسل ۴.۵ و ۵ درصد بسیار بیشتری از کل ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده را تشکیل خواهند داد.
ناوگان بمب افکن
در حال حاضر، B-۲۱ Raider یک برنامه موفق به نظر می‌رسد. برنامه این بمب افکن تامین مالی شده و اکنون در مرحله تولید با نرخ پایین قرار دارد. انتظار می‌رود اولین B-۲۱ Raider در چند سال آینده (شاید در سال ۲۰۲۷) وارد خدمت شود. بنابراین، تا سال ۲۰۳۰، احتمالا تعداد محدودی از Raider‌ها در خدمت خواهند بود. انتظار می‌رود بمب افکن‌های B-۵۲ ساخت بوئینگ دستکم تا دهه ۲۰۵۰ در خدمت باقی بمانند، در حالی که انتظار می‌رود بمب افکن‌های B-۲ Spirit حدود ۷ میلیارد دلار برنامه بروزرسانی در میانه حیاتشان ​​دریافت کنند و احتمالاً تا دهه ۲۰۳۰ خدمت خواهد کرد. از سوی دیگر، نیروی هوایی قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ بمب افکن‌های B-۱ Lancer باقی مانده را بازنشسته کند. بنابراین، تا سال ۲۰۳۰، ممکن است نیروی هوایی ایالات متحده چهار نوع بمب افکن استراتژیک را عملیاتی کند – با B-۲۱ و B-۱ در تعداد محدود. یک مقاله اخیر در National Interest می‌گوید که نیروی هوایی ایالات متحدهد قصد دارد B-۱‌ها را در اواخر دهه ۲۰۲۰ و قبل از آماده شدن بمب افکن ریدر بازنشسته کند.
هواپیما‌های تهاجمی
اگر چه به نظر نمی‌رسد در حال حاضر برنامه‌ای برای بازنشستگی جنگنده‌های AC-۱۳۰ وجود داشته باشد، جنگنده‌های A-۱۰ Warthog در حال بازنشستگی هستند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل از سرویس خارج شوند. واشنگتن با درخواست نیروی هوایی برای بازنشستگی ۵۶ فروند A-۱۰ در سال مالی ۲۰۲۵ موافقت کرده است و انتظار می‌رود آخرین آن‌ها تا سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ بازنشسته شوند.
جت‌های جنگنده نسل چهارم
اکثر جت‌های جنگنده نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۳۰ احتمالاً جنگنده‌های نسل ۴.۵ خواهند بود. Strike Eagle تنها جت جنگنده نسل ۴.۵ است که در حال خرید توسط نیروی هوایی است. تا سال ۲۰۳۰، نیروی هوایی آخرین F-۱۵ سفارشی خود را دریافت خواهد کرد (مجموعاً ۱۰۴ فروند F-۱۵EX Strike Eagle II) و آن زمان، خط تولید F-۱۵ احتمالاً تعطیل خواهد شد. تنها خط تولید نسل چهارم جت‌های جنگنده که احتمالاً هنوز در سال ۲۰۳۰ فعال است، خط F-۱۶ (فقط برای صادرات) خواهد بود.
تا سال ۲۰۳۰، همه F-۱۵C/D‌ها و همچنین بسیاری از F-۱۵E‌ها احتمالاً بازنشسته خواهند شد. نیروی هوایی احتمالاً F-۱۶‌های کمتری در آشیانه‌های خود خواهد داشت؛ با این حال، قصد دارد تا مدل‌های جدیدتر Block ۴۰ و Block ۵۰ فایتینگ فالکون را تا دهه ۲۰۴۰ نگه دارد. به ادعای Aviationist، نیروی هوایی ایالات متحده در مجموع دارای ۶۰۸ فروند F-۱۶ Block ۴۰ و Block ۵۰ بوده و قرار است این‌ها از طریق پروژه Post Block Integration Team (PoBIT) بروز شوند. در سال مالی ۲۰۲۳، نیروی هوایی در مجموع حدود ۷۰۳ فروند F-۱۶C و ۱۳۹ فروند F-۱۶D در خدمت داشت.
در سال مالی ۲۰۲۵، نیروی هوایی مجوز بازنشستگی ۶۵ فروند F-۱۵C/D Eagle و ۱۱ فروند F-۱۶C/D Fighting Falcon را دریافت کرده است. این نیرو همچنین خواستار بازنشستگی ۲۶ فروند F-۱۵E Strike Eagle شد، اما به نظر می‌رسد واشنگتن این درخواست را رد کرده است.
جت‌های جنگنده نسل پنجم
با توجه به دانسته‌های موجود، انتظار می‌رود نیروی هوایی تا سال ۲۰۳۰ دو نوع هواپیمای نسل پنجم را به کار گیرد. تعداد F-۲۲ Raptor‌های در حال خدمت احتمالاً به این بستگی خواهد داشت که آیا واشنگتن به نیروی هوایی اجازه بازنشستگی ۳۲ فروند F-۲۲ مازاد از نسخه Block ۲۰ که برای اهداف آموزشی ساخته شده اند را می‌دهد یا خیر. در این صورت، در مجموع حدود ۱۵۰ فروند F-۲۲ برای نیروی هوایی باقی خواهد ماند.
نیروی هوایی ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۵ درخواست خرید ۴۲ فروند F-۳۵A را داده است و قرار است با آن موافقت شود. انتظار می‌رود نیروی هوایی ایالات متحده در نهایت حدود ۱،۷۶۳ فروند F-۳۵ خریداری کند و اگر این میزان خرید را حفظ کند، ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵۰ فروند F-۳۵A دیگر وارد خدمت شوند.
CCA‌ها و جنگنده‌های نسل ششم
کار بر روی توسعه هواپیما‌های رزمی مشترک (CCA) که به عنوان هواپیما‌های بال همراه بدون سرنشین وفادار نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال پیشرفت است. اولین نمونه‌های اولیه مانند Kratos XQ-۵۸ Valkyrie و General Atomics XQ-۶۷A در حال حاضر در حال پرواز هستند و احتمالاً اولین فروند‌های آن‌ها در چند سال آینده وارد خدمت خواهند شد. در مجموع، انتظار می‌رود که نیروی هوایی حدود ۱،۰۰۰ فروند CCA تهیه کند تا NGAD، B-۲۱ Raider‌ها و جت‌های جنگنده موجود را همراهی کنند. هنوز مشخص نیست که نیروی هوایی چه پهپاد‌هایی را خریداری خواهد کرد.
جنگنده سرنشین دار نسل ششم نیروی هوایی ملقب به NGAD احتمالاً در پیشرفته‌ترین وضعیت توسعه در میان تمامی پروژه‌های مربوط به جنگنده‌های نسل ششم قرار دارد. در حال حاضر، برنامه این است که NGAD تا سال ۲۰۳۰ وارد خدمت شود، اما این زمانبندی بسیار خوشبینانه است (با فرض اینکه به طور کامل لغو نشود). بنابراین، نیروی هوایی ایالات متحده ممکن است اولین هواپیمای نسل ششم خود را تا سال ۲۰۳۰ به پرواز درآورد، اما چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها