به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۴۹۱۷۷۵

سرویس مخفی آمریکا زیر تیغ انتقادات

سرویس مخفی آمریکا زیر تیغ انتقادات
گروه بین الملل: پس از تلاش نافرجام برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این در ماه ژوئیه هدف تیراندازی قرار گرفته بود، سرویس مخفی آمریکا، مسئول حفاظت از مقامات عالی‌رتبه سیاسی، هرچند به‌نظر می‌رسد که از وقوع حمله‌ای دیگر جلوگیری کرده است، اما همچنان در کانون انتقادات قرار دارد.
در تاریخ ۱۳ ژوئیه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌ روی آمریکا، در جریان یک سخنرانی در باتلر ایالت پنسیلوانیا از یک تیراندازی به‌طور معجزه‌آسایی جان سالم به در برد.ده روز بعد، کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی، پس از پذیرش مسئولیت «بزرگترین شکست عملیاتی» سازمانش در چند دهه اخیر، استعفا داد و دست‌کم پنج نفر از ماموران این سازمان به مرخصی اجباری فرستاده شدند. اما این اقدامات انضباطی و همچنین تحقیقات داخلی و مستقل که برای بررسی این شکست آغاز شده، نتوانسته است انتقادات را کاهش دهد.
یکی از موضوعاتی که انتقادات شدیدی به آن شده موضع گرفتن تیرانداز در ساختمانی است که در محیط اطراف محل سخنرانی قرار داشت. این ساختمان به جای سرویس‌های مخفی تحت مسئولیت پلیس محلی بود.
دونالد ترامپ روز یکشنبه در زمین گلف خود در پالم بیچ فلوریدا، از عملکرد سرویس مخفی قدردانی کرد. طبق گفته‌های رونالد روو، رئیس موقت سرویس مخفی، مظنون پیش از آنکه فرصت شلیک به رئیس‌جمهور پیشین را پیدا کند، توسط یکی از ماموران شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.با این حال، متحدان جمهوری‌خواه ترامپ همچنان از این‌که سطح امنیتی او به اندازه رئیس‌جمهور فعلی بالا نبوده است، انتقاد کرده‌اند.
استیو اسکالیس، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دو تلاش برای ترور آقای ترامپ انجام شده است. سرویس مخفی باید سطح حفاظت از او و محدوده اطراف او را به حداکثر برساند.»
رئیس موقت سرویس مخفی ایالات متحده روز دوشنبه تأکید کرد که پس از تلاش نافرجام برای ترور در ۱۳ ژوئیه، به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی، سرویس مخفی اقدامات حفاظتی خود را برای دونالد ترامپ و رقیب دموکراتش یعنی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور را به «بالاترین سطح» خود افزایش داده است.
رونالد روو همچنین به حضور تک‌تیراندازها، تیم‌های ضدحمله و پهپادها در روز یکشنبه اشاره کرد و گفت: «موفقیت هر روز الزامی است، ما نمی‌توانیم شکست بخوریم.»او همچنین از «گفت‌وگوهای دشوار» با کنگره برای دریافت منابع لازم سخن گفت.پیش از این، جو بایدن خواستار «کمک بیشتر» برای سرویس مخفی، از جمله «نیروی انسانی بیشتر»، شده و از کنگره خواسته بود تا بودجه بیشتری به این سازمان اختصاص دهد.
سرویس مخفی مسئولیت حفاظت مادام‌العمر از رؤسای‌جمهور و معاونان رئیس‌جمهور و همچنین نامزدهای اصلی این مناصب، خانواده‌های آن‌ها و فرزندان رؤسای‌جمهور تا سن ۱۶ سالگی را برعهده دارد.برای رؤسای‌جمهور پیشین و همسران آن‌ها، سطح حفاظت و تعداد ماموران اختصاص داده‌شده بر اساس ارزیابی تهدیدات توسط سرویس مخفی متفاوت است و معمولاً با گذر زمان کاهش می‌یابد.
سرویس مخفی همچنین از امنیت رؤسای دولت‌های خارجی و رهبران در بازدیدهای رسمی یا رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی در ایالات متحده محافظت می‌کند.
سرویس مخفی حدود ۳۲۰۰ مامور ویژه دارد که در سرتاسر جهان با عینک‌های دودی، هدفون‌ها و لباس‌های تیره‌شان شناخته شده‌اند. همچنین ۱۳۰۰ نیروی یونیفورم‌پوش و بیش از ۲۰۰۰ کارمند فنی یا اداری در این سازمان مشغول به کار هستند.
این سازمان در ابتدا برای مقابله با جعل پول تأسیس شد، اما پس از ترور رئیس‌جمهور ویلیام مک‌کینلی در سال ۱۹۰۱، مسئولیت حفاظت از رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و خانواده‌های آنان، چه در داخل و چه در خارج از کشور، به وظایف این سازمان افزوده شد.
سرویس مخفی آمریکا مطابق با وظایف اولیه خود، همچنین از نظام مالی و پولی آمریکا در برابر کلاهبرداری‌های مالی و الکترونیکی و جعل اسکناس یا کارت‌های بانکی محافظت می‌کند.
این سازمان که از زمان تاسیس در سال ۱۸۶۵ زیر نظر وزارت خزانه‌داری فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۰۳ تحت نظر وزارت امنیت داخلی (DHS) قرار گرفت.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها