به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - ۲۳:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۹۷۲۸۴
لیگ نخبگان فوتبال آسیا؛

شکست استقلال برابر النصر در دقایق پایانی

شکست استقلال برابر النصر در دقایق پایانی
گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان در دور سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، امروز سه شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه «راشد» دبی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود النصر به پایان رسید.
ترکیب استقلال
سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، حسین مرادمند، ابوالفضل جلالی (۸۷- میلاد زکی پور)، رامین رضائیان، دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس، محمدحسین اسلامی (۸۷- گوستاوو بلانکو)، جلال‌الدین ماشاریپوف (۷۰- گائل کاکوتا) و مهرداد محمدی (۷ - علیرضا کوشکی).
توقف یاران رونالدو برابر استقلال در نیمه اول
نیمه اول
این دیدار در شرایطی آغاز شد که تیم النصر در حضور ستاره‌هایی چون سایدو مانه و کریستیانو رونالدو رو در روی آبی پوشان پایتخت قرار گرفتند.
استقلالی‌ها بازی را به شکلی تدافعی آغاز کردند و این زردپوشان النصر بودند توپ را در اختیار داشتند شاگردان سهراب بختیاری زاده چشم به ضدحملات دوخته بودند.
اما اوضاع طبق روال استقلال پیش نرفت و مهرداد محمدی در دقیقه ۵ به دنبال برخورد با بازیکن حریف دچار مصدومیت شدید شد و با برانکارد از زمین مسابقه بیرون رفت و کوشکی جای او را در ترکیب گرفت تا استقلال بدون مهاجم تخصصی بازی می‌کند.
در یک صحنه در دقیقه ۱۷ هم بازیکن النصر شوت خطرناکی روانه دروازه استقلال کرد که با واکنش سیدحسین حسینی مواجه شد. کریستیانو رونالدو هم در دو صحنه سعی کرد با شوت از راه دور، دروزاه استقلال را تهدید کند اما ضربات او راهی در دروازه نداشت.
در دقیقه ۳۲ اشتباه رامین رضائیان در کنترل توپ موجب شد «اوتاویو» در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود اما ضربه او پس از برخورد به مدافع استقلال با واکنش حسینی مهار شد.
تیم استقلال به مرور توانست در توپ را در اختیار بگیرد و در دقیقه ۳۶ نخستین موقعیت این تیم خلق شد و شوت ماشاریپوف که از پشت محوطه جریمه زده شد به شکلی خطرناک از بالای دروازه النصر به بیرون رفت.
نیمه اول در نهایت بدون آنکه گلی رد و بدل شود با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
تعویضی که کار دست استقلال داد/ پایان تلخ «سهراب» برابر النصر
نیمه دوم
با آغاز نیمه دوم، شاگردان سهراب بختیاری زاده تمرکز بیشتری روی خط دفاعی داشتند و برای رسیدن به دروازه النصر، تنها به ضدحملات و ضربات آزاد چشم دوخته بودند و در سوی مقابل هم، زردپوشان النصر توپ و میدان را در اختیار گرفتند.
در دقیقه ۶۵ با حضور تالیسکا که به جای «آنجلو گابریل» وارد زمین شد قدرت تهاجمی النصر را افزایش داد و این بازیکن در دقیقه ۷۱ با یک شوت تماشایی دروازه استقلال را تهدید کرد که واکنش سیدحسین حسینی مانع فروریختن دروازه این تیم شد.
در دقیقه ۷۳ کاکوتا که به جای ماشاریپوف وارد زمین شد با یک توپ ربایی تماشایی از مدافع النصر، کوشکی را در موقعیت بسیار خوبی صاحب توپ کرد اما ضربه عجولانه و بی دقت این بازیکن موجب از دست رفتن توپ شد.
ماشاریپوف در این دیدار توانسته بود هم در خط دفاعی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و هم در انتقال توپ از دفاع به حمله یکی از بازیکنان موثر استقلال باشد و این تعویض موجب شد از قدرت تدافعی این تیم کاسته شود.
در دقیقه ۷۴ هم رونالدو بود که فرصت داشت دروازه استقلال را باز کند که شوت او با واکنش حسینی مهار شد.
در دقیقه ۷۹ تیم النصر دو فرصت پیاپی گلزنی داشت که یک بار مدافع استقلال، توپ را در آستانه ورود به دروازه دفع کرد و بار دیگر هم حسینی واکنش فوق العاده ای داشت.
تعویضی که کار دست استقلال داد/ پایان تلخ «سهراب» برابر النصر
دفاع آبی پوشان شکسته شد
اما در دقیقه ۸۰ مقاومت استقلالی ها شکسته شد و در حالی که النصر صاحب ضربه کرنر شده بود رونالدو با یک ضربه سر تماشایی دروازه استقلال را تهدید کرد. در این صحنه حسینی به زیبایی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید اما در برگشت، «لاپورت» با ضربه سر دروازه را باز کرد.
در دقیقه ۸۸ هم تیر دروازه بود که مانع از گل دوم تیم النصر شد.
در جدول رده بندی لیگ نخبگان آسیا در پایان هفته سوم در منطقه غرب آسیا، النصر ۷ امتیازی شد و به رده چهارم صعود کرد. تیم استقلال هم با ۳ امتیاز در رده ششم ایستاد.
به این ترتیب، سهراب بختیاری زاده در آخرین دیداری که به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال نشسته بود نتوانست نتیجه مطلوبی کسب کند و از این پس، «پیتسو موسیمانه» هدایت آبی پوشان را برعهده خواهد داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها