به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۸:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۲۶۲۲۷۵

۱۰ ایرانی به نقض تحریم‌ها متهم شدند

۱۰ ایرانی به نقض تحریم‌ها متهم شدند
گروه سیاسی: مقام‌های آمریکا، ۱۰ ایرانی را به نقض تحریم‌های ایالات متحده متهم کرده و گفته‌اند این افراد برای ۲۰ سال معاملاتی را که ارزش آنها بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده، پنهان کرده بودند.
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این افراد (هشت مرد و دو زن) به نمایندگی از دولت ایران معاملاتی انجام داده‌اند، از جمله خرید دو تانکر نفت ۲۵ میلیون دلاری، از طریق بیش از ۷۰ شرکت صوری در ایالات متحده، ایران، کانادا، امارات متحده عربی و هنگ کنگ.این افراد که بیش از ۱۵۷ میلیون دلار به خاطر پولشویی جریمه شده‌اند، ساکن آمریکا نیستند.
جان دمرس، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی گفت: این افراد با استفاده از شرکت‌های صوری، شرکت‌های انتقال دهنده پول و صرافی‌ها در سراسر جهان، برای پنهان کردن معاملاتی به ارزش صدها میلیون دلار "از طرف یک کشور حامی تروریسم" تلاش کردند. دمرس گفت: وزارت دادگستری آمریکا از تمامی ابزارهای لازم "برای مهار توانایی ایران در استفاده از سیستم مالی ایالات متحده برای حمایت از اقدامات بدخواهانه خود استفاده خواهد کرد."اگر این افراد در دادگاه مقصر شناخته شوند، به حداکثر ۲۰ سال زندان محکوم خواهند شد.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها