به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۲۱:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۵۷۲۳۲

تحقیقات یوفا درباره جنجال‌های نژادپرستانه هواداران یووه

گروه ورزشی: بعد از جنجال‌هایی که هواداران یوونتوس در جریان دیدار تیم‌شان مقابل پی‌اس‌جی بوجود آوردند یوفا اعلام کرد بررسی حوادث حاشیه این مسابقه را آغاز کرده است.
تحقیقات یوفا درباره جنجال‌های نژادپرستانه هواداران یووه
هواداران یوونتوس که برای تماشای دیدار تیم‌شان با پاری سن ژرمن در هفته اول لیگ قهرمانان از تورین به پاریس سفر کرده بودند در پایتخت فرانسه جنجال‌‌های زیادی بوجود آوردند. در جریان دیدار دو تیم که روز سه‌شنبه برگزار شد و با پیروزی 2-1 پی‌اس‌جی به پایان رسید گزارش‌هایی از رفتارهای نژادپرستانه هواداران یووه مخابره شد.
رسانه‌ها اعلام کردند عده‌ای از هواداران یووه در طول مسابقه سلام نازی دادند و بارها با درآوردن ادای میمون و سر و صداهایی به سبک میمون به بازیکنان و هواداران پاریسی توهین نژادپرستانه کردند. این رفتار نه تنها درون ورزشگاه بلکه حتی در خیابانهای شهر تکرار شد. پلیس فرانسه می‌گوید بعد از پایان مسابقه چهار نفر از هواداران یووه را دستگیر کرده است.


طبق قوانین یوفا باشگاه یوونتوس مسئول رفتار هوادارانش است. امروز یوفا و پلیس فرانسه اعلام کردند تحقیقات درباره حوادث مسابقه را آغاز کرده‌اند.
مهمترین جنجال مربوط به هواداران یوونتوس تصاویری ویدیویی است که نشان می‌دهد آنها در حال نشان دادن سلام نازی هستند. این اقدام در اروپا جرم سنگینی است و می‌تواند مجازات زندان به دنبال داشته باشد.
یوفا در بیانیه‌ای اعلام کرد:" بر اساس بند چهار ماده 31 قوانین انضباطی یوفا، یک بازرس انضباطی برای انجام تحقیقات درباره ادعاها منصوب شده است. او ادعاها درباره رفتار تبعیض‌آمیز هواداران یوونتوس در جریان دیدار با پاری سن ژرمن را بررسی خواهد کرد. اطلاعات تکمیلی به مرور اعلام خواهد شد".

طبق قوانین انضباطی یوفا تیمی که هوادارانش رفتار نامناسب و مجرمانه داشته باشند، فارغ از اینکه مسابقه مورد بحث خانگی است یا خارج از خانه، مسئول رفتار هواداران است.
برچسب ها: یوونتوس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها