به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۷۹۰۰۸

فرار از گرمای تابستان و شب گردی در کیش

گروه گردشگری: یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به ایران به ویژه جزیره کیش فصل تابستان است. جاذبه‌های گردشگری متعدد کیش خاطرات خوشی را برای شما و عزیزانتان رقم می‌زند. جزیره کیش جزیره‌ای بسیار تماشایی در خلیج فارس است که به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب گردشگری ایران شناخته می‌شود. بخشی این جزیره، از شهرستان بندر لنگه و استان زیبای هرمزگان است. سفر تابستانی کیش فرصتی بی‌نظیر برای کسانی است که به دنبال سفری جادویی و هیجان‌انگیز به یکی از بهترین جزایر با تفریحات آبی متعدد هستند. اگر قصد دارید در تابستان به کیش سفر کنید، با ما همراه باشید.
فرار از گرمای تابستان و شب گردی در کیش
آب و ‌هوای کیش در تابستان
کیش از آنجایی که جزیره‌ای در جنوب ایران است، از دمای متوسط ​​بالایی برخوردار است. آب‌وهوای کیش گرم و مرطوب با میانگین دمای سالانه ۲۶ درجه سانتیگراد است. رطوبت هوا در تابستان زیاد است و حتی می‌تواند به ۱۰۰٪ برسد. حداکثر دما در جزیره گاهی به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که ممکن است برای کسانی که به دنبال فرار از گرما هستند، خیلی مناسب نباشد. با این حال، این دما برای علاقه‌مندان به شنا و ورزش‌های آبی ایده‌آل است.
هوای همیشه صاف و گرم کیش باعث شده که امکانات مجهزی در زمینه تفریحات آبی در این جزیره مستقر شود تا گردشگران نهایت استفاده را از سفر به این جزیره ببرند. زندگی شبانه کیش در ماه‌های تابستان پرجنب‌وجوش‌تر است. در مجموع، کیش در تابستان هیجان‌انگیزتر از هر فصل دیگری از سال است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان، اقدام به رزرو بلیط هواپیما کیش کنید تا از تفریحات آبی کیش به خوبی استفاده کنید.

بهترین تفریحات آبی در کیش در تابستان
جزیره کیش امکانات تفریحی متعددی دارد از جمله تفریحات آبی کیش می‌توان به غواصی، جت اسکی، قایق‌سواری، شاتل سواری، پاراسل و موارد دیگر اشاره کرد. اگر ترجیح می‌دهید وارد آب نشوید، می‌توانید قایق‌های کف شیشه‌ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به حیات دریایی پرجنب‌وجوش در آکواریوم خلیج فارس بیندازید. در ادامه برخی از تفریحات آبی محبوب در کیش را آورده‌ایم:

شاتل‌سواری
یکی از تفریحات آبی محبوب کیش، شاتل‌سواری است. در این فعالیت شما سوار تیوپی می‌شوید که توسط یک قایق موتوری با سرعت بالا در خلیج به حرکت درمی‌آید. شاتل‌سواری برای مقاومت در برابر نیروی گریز از مرکز به قدرت بدنی نیاز دارد، در غیر این صورت ممکن است به داخل آب پرتاب شوید. لباس‌های ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اگر این اتفاق بیفتد، شما در آب غرق نشوید. می‌توانید در باشگاه مرجان کیش، مارینا کیش و ساحل سیمرغ کیش شاتل را تجربه کنید.

فلای بورد کیش
فلای بورد یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌های آبی در جزیره است. در این تجربه مهیج، دستگاه مخصوصی که به پاهای شما متصل است، با نیروی جت اسکی، آب را با فشار زیادی به بیرون پرتاب می‌کند تا شما در ارتفاع ۱۲ متری از سطح دریا پرواز کنید. می‌توانید با تکان دادن پاها در آب شیرجه بزنید و به بالا بپرید. استفاده از فلای بورد در مارینا کیش امکان‌پذیر است.



گشت‌وگذار در کیش در شب
با فرا رسیدن شب، این امکان را دارید که دوچرخه‌سواری کنید یا حتی در سواحل و اسکله‌های کیش قدم بزنید. همچنین می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد نزدیک اسکله دیدن کنید و از خود با یک نوشیدنی خنک پذیرایی کنید. با خرید بلیط کیش و سفر به این جزیره دیدنی در تابستان، گردش‌های خاطره‌انگیزی در شب‌های تابستان کیش می‌توانید تجربه کنید، در ادامه برخی از تفرجگاه‌های شبانه کیش را معرفی می‌کنیم.

پارک شهر کیش
پارک شهر کیش در مرکز کیش و مشرف به بلوار خلیج فارس و بلوار مروارید واقع شده است. ۴۵ درصد مساحت این پارک را فضای سبز پوشانده است. این پارک فضایی بسیار زیبا، آلاچیق‌هایی برای استراحت خانواده‌ها، زمین بازی و فضایی مخصوص برای بازی کودکان و پارکینگ دارد.
یک دریاچه مصنوعی در داخل پارک شهر قرار دارد که اولین دریاچه بزرگ کیش محسوب می‌شود. به لطف وجود چندین قایق، گردشگران می‌توانند در حین تفریح، ​​از گشت در فضای آرام دریاچه لذت ببرند. پارک شهر به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر دویدن و ورزش، می‌توانید دوچرخه‌سواری هم کنید.

پارک ساحلی ماهیگیر
پارک ساحلی ماهیگیر با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع یکی از پارک‌های ساحلی زیبای جزیره کیش به شمار می‌رود. جذاب‌ترین قسمت این پارک مجسمه مرد ماهیگیر است که به عنوان نماد این پارک شناخته می‌شود. این مجسمه که ۱۲ متر ارتفاع دارد، ماهیگیری را به تصویر می‌کشد که تور خود را به سمت دریا گرفته است.

اسکله تفریحی کیش
اسکله تفریحی کیش به طول ۴۳۷ متر که در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد، برای حفاظت از زیستگاه جانوران دریایی طراحی شده است. این اسکله یکی از شلوغ‌ترین نقاط جزیره است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن در طیف وسیعی از تفریحات دریایی مانند قایق‌‌های شیشه‌ای و قایق‌های پدالی، غواصی، جت اسکی و فلای بورد شرکت کنند.
علاوه بر این، در این اسکله می‌توانید پیاده‌روی کنید، عکاسی کنید و افق دریا و طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید. پس از لذت بردن از چشم‌انداز این اسکله، بازدیدکنندگان می‌توانند در سینمای 4 بعدی و بولینگ نیز شرکت کنند تا از اوقات خود بیشترین استفاده را ببرند.

شهربازی هایلند کیش
شهربازی هایلند کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌های کشور است که در پارک شهر واقع شده است. وسایل تفریحی این پارک عبارت‌اند از: ماشین‌های بازی مختلف، ترن هوایی، رنجرها، سورتمه‌ها، کشتی‌ها، چرخ‌وفلک، ماشین‌های شوک الکتریکی، آبشارها، ترامپولین‌ها، شبیه‌سازها، رودخانه‌های وحشی، و سینمای ۲۰۰۰.

پارک ساحلی مرجان
پارک ساحلی مرجان در قسمت شرقی جزیره کیش و در کنار بازار مرجان واقع شده است. این پارک ساحلی منطقه زیبایی است و دارای آلاچیق‌های فراوان است. تماشای غروب خورشید قطعاً یکی از بهترین قسمت‌های بازدید از این پارک است که خاطره‌ای ماندگار در ذهن شما به جا می‌گذارد.
علاوه بر پیست دوچرخه‌سواری کیش که از میان این پارک زیبا می‌گذرد و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌‌کند، تفریحات آبی این پارک مانند جت اسکی، پاراسلینگ، فلای بورد، قایق‌های موزی و غواصی در بین گردشگران محبوب است. بسیاری از رستوران‌ها با ارائه انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی از بازدیدکنندگان پارک ساحلی مرجان پذیرایی می‌کنند.

مراکز خرید کیش
خرید و گردشگری در بازار یکی از جنبه‌های جذاب بازدید از کیش است که اغلب در طول عصر روزهای گرم که هوا کمی خنک‌تر است، لذت‌بخش‌تر است. از مجلل‌ترین مراکز خرید کیش که اجناس آن نسبتاً گران هستند، می‌توان به دامون، سارینا ۱ و ۲، رویامال و کوروش اشاره کرد. مراکز خرید ارزان‌تری نیز در کیش وجود دارد که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارند. به‌عنوان نمونه می‌توان به مروارید، بازار زیتون، بازار فردیس یک و دو، بازار ونوس و مرکز تجاری کیش اشاره کرد که کالاهای بسیار متنوعی را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

یکی از مراکز خرید لوکس کیش

کلام آخر
تابستان زمان ایده‌آلی برای سفر به کیش است. با وجود گرما، به احتمال زیاد اوقات فوق‌العاده‌ای را در این جزیره خواهید داشت. تابستان در کیش با وجود کنسرت‌های تابستانی، سیرک‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات هیجان‌انگیز، صرف غذا در کافه‌ها و رستوران‌های کیش، خرید از مراکز خرید کیش و تفریحات آبی متعدد، همه چیز را برای یک گردشگر ارائه می‌کند. جزیره کیش بازدیدکنندگان خود را از سفر ناامید نخواهد کرد. توصیه می‌کنیم در تابستان از این گوهر درخشان خلیج فارس دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها