به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۳۷۶۴۶۵

طرح قانونگذاران آمریکایی برای ابطال ویزای مقامات ایران و فرزندان آنها

گروه بین‌الملل: طرح جدیدی از سوی قانونگذاران آمریکایی مقامات مسئول اتفاقات اخیر در ایران و فرزندان آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.
طرح قانونگذاران آمریکایی برای ابطال ویزای مقامات ایران و  فرزندان آنها
سایت میدل ایست آی خبر داد: گروهی از قانونگذاران آمریکا از هر دو حزب، به دنبال تصویب لایحه ای هستند که مقامات ایران را به خاطر سرکوب اعتراضات اخیر هدف می‌گیرند. گروهی از اعضای کنگره آمریکا پیش نویس یک قانون جدید برای محدود کردن ورود مقامات ایرانی مسئول در سرکوب اعتراضات و همچنین خانواده های آنان به آمریکا را تهیه کرده اند. این لایحه که با میدل ایست آی به اشتراک گذاشته شده است، مورد حمایت نمایندگان دموکرات جاش گاتهایمر و ویسنته گونزالس، و نمایندگان جمهوریخواه کلودیا تنی و جو ویلسون، و همچنین یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا قرار گرفته است. بر این اساس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ملزم خواهد بود بر پایه قانون ممنوعیت ورود مقامات خارجی دخیل در نقض فاحش حقوق بشر، افراد مشمول آن را مورد بررسی قرار دهد. ویزای صادره افرادی که مشمول واقع شوند نیز لغو خواهد شد.
طیف افراد «مشمول»، افسران یا کارکنان سپاه پاسداران، افسران دیگر شاخه های نیروهای مسلح ایران، اعضای ارگان های مجری قانون، و اعضای سابق یا فعلی قوای مجریه، قضائیه و مقننه ایران را در بر خواهد گرفت. همچنین اعضای نزدیک خانواده افراد مذکور ذیل این قانون قرار خواهند گرفت. در صورت تصویب، این لایحه عملا هر یک از اعضای دولت ایران را برای ارزیابی این که خود یا خانواده شان شرایط منع ورود به آمریکا را دارا هستند یا خیر، هدف قرار خواهد داد. مقامات ایرانی که به منظور حضور در مقر سازمان ملل وارد نیویورک می شوند، از این محدودیت معافیت خواهند داشت.
جو ویلسون (نماینده کالیفرنیا)، به المانیتور گفت: «غیرقابل باور است که به مقامات ایرانی و اعضای خانواده شان ویزا داده می‌شود تا به ایالات متحده بیایند.» واشنگتن قبلاً اقدام به محدود کردن ویزا برای مقامات بلندپایه ایران کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه به المانیتور گفت کرد دستور سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مقامات ارشد دولت ایران و خانواده‌های آن‌ها همچنان به قوت خود باقی است.



 
برچسب ها: آمریکا

۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۱
دلارهای دزدیه شده هم باید بنفع امریکا و هم پیمانانش مصادره شود. (410789)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۱۹
واقعا اگه این کار و انجام بدید قابل تحسین هست ... (410790)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۷
زحمت بیخودی می کشند. فرزندان مقامات اگر هم به خارج از کشور بروند می روند کره شمالی. آن 5000 نفری هم که در کشورهای غربی هستند و 140 میلیارد دلار پول این مملکت را به یغما برده اند پسرعمه های من هستند. (410791)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۳
اگه بشه خیلی خوب میشه من حمایت میکنم (410794)
علی مرادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۶:۱۱
اتفاقا چه حالی میده ویزاشون یا اقامتشان لغو بشه برگردن به کشور زیبا و پر از آرامش خودشون .. ایرااااان (410795)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۶:۲۳
دمشون گرم (410797)
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۶:۵۴
خیلی هم عالی (410798)
ز
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۸:۵۴
انشاله که اجرا بشه... اگر چه انقدر پول ما مردم بدبخت رو دزدیدن که میتونن برن جای دیگه (410818)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۲:۳۸
مگه مسیولان یا فرزنداشون تو امریکا هستند؟
شایدرفتند برای خدمت بههموطنانشون... (410859)
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۲:۵۵
اگه از اروپا هم اخراج بشن خیلی خیلی خوب میشه برن همون کره شمالی .. روسیه .. ونزوئلا.... و امثال این کشورها ... حتی حوزه خلیج فارس هم باید ممنوع کنن و همچنین ترکیه .. (410861)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۱:۵۸
جالبه،!مسئولین ما هی دادمیزنند مرگ بر امریکا ولی فرزندانشون اونجا با سختی و مشقت درس میخونن و روزگار سپری می‌کنند و ب ریش ملت میخندند،
خداییش امار در بیارن ببینن ک چند درصد از آقازاده ها توی کانادا و امریکا روزگار سپری میکنند (410875)
وروجک
Romania
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۸:۵۴
کاش مسئولین امریکایی بجای تحریم دارویی این حرکت رو در همه سطوح مسئولین و خانواده هایشان حتی کارمندان جزء دولت در سطح امریکا و کانادا و اتحادیه اروپا هم اعمال کنند و شاهد بازگشت غرور افرین خانواده هایشان به کشور باشیم. (410896)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها