به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۱۶۳۱۲

کاخ سفید:به توافق  با ایران نزدیک نیستیم

کاخ سفید:به توافق  با ایران نزدیک نیستیم
گروه بین الملل: مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: دولت جو بایدن به هیچ توافق واقعی با ایران بر سر مساله هسته‌ای نزدیک نیست.
جیک سالیوان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون آمریکایی سی‌بی‌اس همچنین اظهار داشت که روابط بین ایران و روسیه برای واشینگتن «نگران‌کننده» است زیرا این مسئله به  پوتین قابلیت واقعی در کشتن اوکراینی‌ها می‌دهد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود، آمریکا اعلام خواهد کرد که پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانیک شمالی، ناتو در آینده، موضوعی حل‌شده و دیگر غیرقابل مذاکره است.
جیک سالیوان جو بایدن را در نشست دو روزه هفته گذشته سران ناتو در ویلنیوس در لیتوانی که موضوع محوری آن تهدیدات امنیتی ناشی از روسیه برای کشورهای عضو این ائتلاف نظامی بود، همراهی کرده بود.سران ناتو در بیانیه خود ایران را به قطع تجهیز روسیه به پهپاد و سایر تجهیزات نظامی مرگبار فراخوانده و همچنین از «رویکرد ایران» در کشورهای عضو ناتو ابراز «نگرانی عمیق» کردند.در طول اجلاس ناتو، اوکراین گفته بود که روسیه با ده‌ها فروند دیگر از پهپادهای ساخت ایران به کی‌یف و شهرهای متعدد دیگر اوکراین حمله کرد.
 سالیوان همچنین به شبکه سی‎‌بی‌اس گفت دولت بایدن «به هیچ نوع معامله واقعی با ایران بر سر مسئله هسته‌ای نزدیک نیست».
او اظهار داشت که دولت «از روز نخست کار خود، بسیار تلاش کرده تا چهار آمریکایی را که به ناحق درایران بازداشت شده‌‎اند، آزاد کند...در این زمینه با ایران تماس غیرمستقیم داشته...اما تا این مرحله به تفاهم نرسیده و کار به روی آن ادامه دارد».جیک سالیوان ابراز امیدواری کرد که این کوشش‌ها نتیجه مورد نظر را در پی داشته باشد.
برچسب ها: جو بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها