به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۲۹۵۷۲

سناتور سرشناس دموکرات به اخذ رشوه متهم شد

گروه بین‌الملل: باب منندز،‌ سناتور سرشناس ایالت نیوجرسی، و همسرش روز جمعه ۳۱ شهریور از سوی دادستان‌های فدرال به اخذ رشوه متهم شدند.
سناتور سرشناس دموکرات به اخذ رشوه متهم شد
این اتفاق شش سال پس از آن رخ می‌دهد که پرونده کیفری قبلی علیه او به‌دلیل عدم اتفاق نظر هیئت منصفه بسته شده بود. اکنون دادستان‌ها می‌گویند که در بازرسی از خانه منندز ۶۹ ساله، معادل ۱۰۰ هزار دلار شمش طلا و ۴۸۰ هزار دلار پول نقد مخفی‌شده یافته‌اند. اعلام جرم اخیر به اتهامات قبلی که ادعا می‌کرد سناتور منندز هدایای فراوانی دریافت کرده تا از طرف یک چشم‌پزشک در فلوریدا به مقام‌های دولتی فشار بیاورد، ربطی ندارد.
دفتر تاریخ سنای آمریکا می‌گوید منندز که سال آینده باید برای انتخاب مجدد رقابت کند، به نخستین سناتور در حال فعالیت در تاریخ آمریکا بدل می‌شود که به دو جرم متفاوت متهم شده است. او که رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمريکا است، در حالی باید برای انتخاب شدن و ادامه دادن به سه دهه حضور در سنا تلاش کند که حزب دموکرات در این مجلس اکثریتی شکننده در برابر جمهوریخواهان دارد. اتهامات جدید مطرح‌شده علیه او بعد از یک سال تحقیقات درباره معاملات یک تاجر اهل نیوجرسی، به عنوان یکی از دوستان همسر باب منندز، که توانسته بود انحصار واردات گوشت با ذبح اسلامی به آمریکا را از دولت مصر به‌دست آورد، وارد شده است. بازپرس‌ها همچنین درباره روابط خانواده منندز با یک انبوه‌ساز مسکن اهل نیوجرسی تحقیق کرده‌اند.
در سال ۲۰۱۷ پرونده اتهامی علیه او به‌دلیل به نتیجه نرسیدن هیئت منصفه برای اعلام نظر بسته شد، ‌اما کمیته انصباطی سنا به این نتیجه رسید که او به شکل نامناسبی هدایای یک چشم‌پزشک را قبول کرده، ‌آن‌ها را اعلام نکرده و سپس از نفوذ خود به نفع آن چشم‌پزشک استفاده کرده است اما چند ماه بعد، اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات سنا در نیوجرسی بار دیگر به او رأی دادند و منندز در انتخابات میان‌دوره‌ای توانست رقیب قدرتمند جمهوریخواه خود را شکست دهد. باب منندز که فرزند یک زوج مهاجر کوبایی است، از سال ۱۹۸۶ وقتی که به عنوان شهردار شهر یونیون سیتی در ایالت نیوجرسی انتخاب شد، به شکل مداوم در قدرت بوده است.
او در سنای ایالتی و سپس ۱۴ سال به عنوان عضو مجلس نمایندگان فعالیت داشت و در سال ۲۰۰۶ یان کورزین وقتی به عنوان فرماندار نیوجرسی انتخاب شد، کرسی خود در سنا را به منندز واگذار کرد. او یکی از مخالفان سرسخت روسیه و چین است و از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین در چند نوبت خواستار اقدامات سخت‌تر علیه حکومت ولادیمیر پوتین شده است. او همچنین یکی از مخالفان توافق هسته‌ای دولت باراک اوباما و پنج قدرت جهانی دیگر با ایران موسوم به برجام بود. در تاریخ ایالات متحده آمریکا، در مجموع علیه ۱۳ سناتور اعلام جرم شده است که شش نفر از ٱن‌ها محکوم شده‌اند و از میان آنها، دو نفر از سمت خود به عنوان نماینده سنا خلع شده‌اند.
برچسب ها: باب منندز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها