به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۸۹۹۱۳

کمپل: چرا هیچگاه دیده نمی‌شوم؟

کمپل: چرا هیچگاه دیده نمی‌شوم؟
گروه ورزشی: سول کمپل گفت به خاطر توانمندی‌هایش سزاوار دریافت‌کردن نشان شوالیه است. او از اینکه همیشه نادیده گرفته می‌شود ابراز شگفتی کرد.به گزارش ایسنا، مدافع میانی سابق تیم ملی انگلیس ۶۳۹ بازی در ۱۹ سال انجام داد. او در تاتنهام درخشید و سال ۱۹۹۹ جام اتحادیه را به دست آورد اما بزرگ‌ترین دوره موفقیتش پس از انتقال جنجالی‌ به تیم رقیب همشهری یعنی آرسنال رقم خورد. او همراه توپچی‌ها دو قهرمانی لیگ و سه جام حذفی را به دست آورد و در تیم شکست‌ناپذیرها در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ حضور پررنگی داشت. کمپل ۷۳ بازی نیز برای تیم ملی انگلیس داشت اما از آن زمان نامش در تالار افتخارات قرار نگرفته که این موضوع  باعث ناراحتی‌اش شده است.
 
به نوشته دیلی‌میل، سول کمپل گفت: وقتی صحبت از افتخارات به میان می‌آید، خیلی‌ها هستند که لقب‌های زیادی گرفتند و از آنها تجلیل شده است. اگر به کارهایی که انجام داده‌ام نگاه کنید، همیشه بین بهترین‌ها بوده‌ام. من یک انگلیسی پرافتخارم و کارهای زیادی برای فوتبال، داخل و خارج از زمین و برای مبارزه با نژادپرستی انجام داده‌ام. نمی‌دانم چرا همیشه نادیده گرفته شده‌ام. البته من تنها فرد بزرگ در ورزش نیستم که نادیده گرفته شده است. بیش از دو دهه به فوتبال متعهد بوده‌ام و افتخارات زیادی داشتم و اکنون افتخار می‌کنم اگر لقب شوالیه را به من بدهند.

آخرین فوتبالیستی که نشان شوالیه را دریافت کرد، سر کنی دالگلیش بود. این اسکاتلندی ۵۳۸ بازی برای لیورپول و سلتیک انجام داد و هشت عنوان قهرمانی لیگ و سه جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورد.

تنها تعداد انگشت‌شماری از دیگر نمادهای فوتبال از جمله ترور بروکینگ، مت بازبی، بابی چارلتون، الکس فرگوسن، تام فینی، جف هرست، استنلی متئوز، آلف رمزی، بابی رابسون و والتر وینترباتم این عنوان را دریافت کرده‌اند.

کمپل به‌تازگی به عنوان سرمربی باشگاه ساوتند یونایتد دیده شد؛ جایی که از اکتبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ هدایتش را بر عهده داشت. او با سقوط این تیم به لیگ دو باشگاه را ترک کرد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها