به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۸۹۹۱۲

ستایش تمام‌قد آنچلوتی از کریس رونالدو

ستایش تمام‌قد آنچلوتی از کریس رونالدو
گروه ورزشی: سرمربی رئال‌ مادرید گفت با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و به بازنشستگی فکر نمی‌کند.به گزارش ایسنا، کارلو آنچلوتی در جریان نشستی خبری در مکزیک حرفه مربیگری‌اش را مورد بررسی قرار داد و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم.
 
سرمربی ایتالیایی رئال مادرید درباره رهبری، روش‌هایش برای دستیابی به موفقیت و نحوه استفاده از آن در رئال مادرید صحبت کرد و گفت: توضیح اینکه یک رهبر چگونه باید باشد بسیار دشوار است. برای یک رهبر خوب متقاعدکردن بسیار مهم‌تر از تحمیل‌کردن است. یک رهبر باید این توانایی را داشته باشد که به کسانی که با او کار می‌کنند گوش دهد. افراد همیشه می‌توانند ایده‌هایی به شما بدهند که ممکن است مفید واقع شوند. مهم این است که گوش کنید و فکر نکنید که همه چیز را می‌دانید. همیشه می‌توانید یاد بگیرید. گفتن اینکه موفقیت چیست دشوار است. برای یکی می‌تواند موفقیت کسب یک قهرمانی باشد یا برای کسی سقوط‌نکردن به دسته پایین‌تر.

مربی آرام: شما باید همیشه روی نیمکت مثبت‌اندیش باشید. این درست نیست که می‌گویند من همیشه آرامم. به‌ندرت عصبانی می‌شوم اما وقتی عصبانی می‌شوم واقعا عصبانی می‌شوم. اسب دو راه برای پریدن دارد: با شلاق یا با هویج. به هر دو صورت می‌پرد اما شما باید انتخاب کنید. اگر با شلاق به او ضربه بزنید، ممکن است شما را زمین بزند، اگر هویج را به او بدهید، به شما کمک می‌کند.

شکست، پیروزی و استرس: شکست غم‌انگیز است و در عین حال فرصتی به شما می‌دهد تا ایرادهایتان را برطرف کنید. وقتی شکست می‌خورید مثل زندگی باید بلند شوید. پیروزی در فوتبال خوشبختی نیست چون سه روز بعد شما بازی دیگری دارید. شما باید یک ایده واضح از کاری که باید انجام دهید داشته باشید. زندگی بدون فشار یا استرس وجود ندارد. کمی استرس برای کار خوب است. روزی که قبل از مسابقه هیجانی نداشته باشم، آن روز پایان دوران مربیگری من است.

تنهایی مربی: سه - چهار ساعت بعد از مسابقه مربی همچنان در جریان بازی است و قلبش همچنان تندتند می‌زند و در فکر جریان بازی است. همیشه همینطور است. این تنهایی مربی است که نمی‌تواند آن را با کسی در میان بگذارد. این یک مسئله فردی است. من نمی توانم آن را با دستیارانم به اشتراک بگذارم.

جشن‌های او: رقص، آوازخواندن، خوشگذرانی با خانواده و دوستانم را دوست دارم. فکر می‌کنم یک بار در زندگی‌ام سیگاری کشیدم که در اتوبوس با بازیکنان بود. من هرگز سیگار نمی‌کشم اما اکنون خیلی‌ها به من سیگار هدیه می‌دهند. درست مثل آدامس که مردم همیشه به من می‌دهند و من آن را فقط در جریان بازی می‌جوم.

شروع دوران مربیگری: هیچوقت به فکر مربی‌شدن نبودم. یک روز آریگو ساکی در میلان به من گفت: روزی که بازی را متوقف کنی، دوست دارم دستیار من باشی. او یک نابغه در فوتبال بود و روش فوتبال را تغییر داد و یک معلم بزرگ محسوب می‌شود. وقتی شروع می‌کنید، تجربه ندارید و نمی‌توانید تجربه را بخرید چون با گذشت زمان به دست می‌آید. اشتیاق و کنجکاوی مهم‌اند. همیشه چیزی هست که باید یاد بگیرید.

ام‌باپه، رودریگو و وینیسیوس: رئال مادرید استانداردهای بسیار بالایی دارد چون بزرگترین باشگاه جهان است و بهترین بازیکنان را دارد. باید بتوانید از کیفیت این بازیکنان بهترین استفاده ممکن را بکنید. این همان کاری است که ما هر سال سعی می‌کنیم انجام دهیم. امسال بازیکنان جدیدی مانند کیلیان و اندریک به جمع ما اضافه شده‌اند. ما یک فصل مهم پیش رو را خواهیم داشت. وظیفه ما این است که مثل همیشه در این باشگاه با قدرت رقابت کنیم. هرگز تسلیم نشویم و تا آخر رقابت کنیم.

کریستیانو رونالدو: او یک بازیکن حرفه‌ای بود و به کارش ادامه می‌دهد؛ یکی از بهترین‌های تمام دوران. یک اسطوره، یک حرفه‌ای بزرگ و نمونه. رونالدو فوق‌العاده بود و سایر بازیکنان از او بسیار تشکر می‌کردند.

بازنشستگی از مربیگری: تا زمانی که انگیزه برای فوتبال دارم به مربیگری ادامه خواهم داد. چند اتفاق بزرگ در زندگی من رخ داده است. خوش‌شانس بودم که شغلی دارم که علاقه من است. از فوتبال ممنونم که این فرصت را به من داد. هنوز قبل از مسابقه عصبی می‌شوم، احساس فشار می‌کنم و تا زمانی که تغییری نکند، اینجا ادامه خواهم داد. من خودم را برای مدت طولانی در فوتبال می‌بینم.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها