به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۳۰۰۱۰

بررسی شایعات ضرر ضد آفتاب بر روی پوست صورت

گروه سلامت: هر محصول در کنار فواید، مضراتی نیز می‌تواند داشته باشد. اما، ضد آفتاب یکی از ضروریاتی است که فواید بسیار زیادی برای پوست دارد.
بررسی شایعات ضرر ضد آفتاب بر روی پوست صورت
در ادامه سعی می‌کنیم فواید استفاده از کرم ضد آفتاب خارجی در شرایط مختلف و نحوه انتخاب درست آن را بررسی کنیم.
 
ضد آفتاب خوب را چگونه تشخیص دهیم؟
پوست به ویژه در ناحیه صورت، حساسیت بسیار بالایی دارد که باید از اشعه فرابنفش ساطع شده از خورشید در امان بماند. اما، نکته مهم در انتخاب یک ضد آفتاب مناسب این است که بدانید چه ضد آفتابی برای نوع پوست شما مناسب است. یا چه فاکتورهای مهم دیگری به شما در تشخیص ضد آفتاب خوب کمک می‌کند. پس ابتدا باید نوع پوستتان را با مشورت با متخصص پوست یا به کمک روش‌های خانگی تشخیص دهید. سپس، به نکات زیر توجه کنید.

·       داشتن مجوز از سازمان غذا و دارو
·     تاریخ تولید و انقضای محصول روی آن ثبت شده باشد. کرم ضد آفتاب که منقضی شده باشد، بافت نرم خود را از دست می‌دهد و توانایی محافظت از پوست شما در برابر اشعه آفتاب را ندارد.
·       فاقد عطر و پارابن باشد.
·       Spf بالای 30 داشته باشد.
·       ضد آب باشد.
·       مانع از بسته شدن منافذ پوست شود. یعنی علامت «غیر کومدون زا» روی آن ثبت شده باشد.
·       علامت طیف گسترده Broad Spectrum روی ضد آفتاب به معنی محافظت پوست در مقابل دو اشعه UVA و UVB است نوشته شده باشد.
·       افراد با پوست خشک باید ضد آفتابی را انتخاب کنند که حاوی مرطوب کننده مانند سیلیکون، لانولین و روغن باشد.
·       افراد با پوست خشک بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنند که  spf آن مبتنی بر آب باشد تا حالتی خشک و خنک کننده به پوست بدهد.
·       افراد با پوست حساس و مستعد جوش و آکنه باید ضد آفتابی را تهیه کنند که روی آن «مناسب برای پوست حساس» درج شده باشد.
 

 
فواید و مضرات عدم استفاده از ضد آفتاب
تابش اشعه فرابنفش خورشید به پوست به DNA سلولی پوست آسیب وارد می‌کند. این آسیب منجر به جهش ژنتیکی و در نهایت سرطان پوست می‌شود. یکی دیگر از مضرات عدم استفاده از کرم ضد آفتاب این است که اشعه ماورا بنفش رادیکال آزاد تولید می‌کند. رادیکال آزاد کلاژن موجود در پوست را تجزیه می‌کند و باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود. درنتیجه، فرد پیش از موعد، دچار پیری پوست می‌شود. افزایش تجزیه کلاژن موجود در پوست نیز فرد را دچار سرطان پوست می‌کند. عدم استفاده از ضد آفتاب باعث پیدایش خال و لک پوستی می‌شود و فرد را دچار آفتاب سوختگی می‌کند. با توجه به مضراتی که در بالا اشاره شد، می‌توان گفت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی در هر نوعی و مناسب با نوع پوست می‌تواند ضررهای فوق را جبران کرده و آن را به یک منفعت برای پوست تبدیل کند.
 
برای اثر بخشی بهتر ضد آفتاب چند بار در روز باید تمدید شود؟
برای اثربخشی بهتر ضد آفتاب، یک لایه نازک باید روی پوست را بپوشاند تا بتواند به صورت کامل از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کند. اما، این لایه تقریبا بعد از 2 تا 3 ساعت جذب شده و اثربخش‌ی اش را از دست می‌دهد و نیاز به تمدید ضد آفتاب است. بنابراین، بعد از 2 ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا میزان اثر آن روی پوست کم نشود. توصیه می‌شود حتی در محیط خانه نیز از ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که اشعه خورشید به داخل خانه نیز نفوذ می‌کند و ممکن است به پوست آسیب برساند. بهتر است از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
 

 
بهترین انتخاب کرم ضد آفتاب خارجی است یا ایرانی؟
بهترین کرم ضد آفتاب کرمی است که بتواند از پوست شما در برابر اشعه خورشید محافظت کند. در عین حال موارد گفته شده در بالا در آن صدق کند. بهترین ضد آفتاب بر اساس نوع پوستی که دارید می‌تواند از برند متفاوتی انتخاب شود. از بین تمامی محصول‌های مختلف می‌توان گفت که موارد زیر از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی موجود است.
 
آیا کرم ضد آفتاب فصل تابستان و زمستان باهم فرق دارد؟
در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که کرم ضد آفتاب در فصل تابستان و زمستان فرق چندانی باهم ندارند. بلکه، این موضوع بیشتر به شرایط این دو فصل وابسته است که باعث می‌شود در انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب دقت کافی داشت. در فصل تابستان به علت تعریق بیشتر و میزان تابش و زاویه نور خورشید، استفاده از ضد آفتاب با فاصله کوتاه تری باید تجدید شود. اما، در زمستان چون هوا خشک است و تعرق کمتری صورت می‌گیرد، تمدید ضد آفتاب می‌تواند با فاصله بیشتری اتفاق بیفتد. در زمستان به دلیل خشکی هوا، افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است از ضد آفتاب‌هایی که حاوی مرطوب کننده هستند استفاده کنند. 
 
خرید ضد آفتاب با بهترین قیمت
خرید آسان و راحت و سریع محصولات آرایشی و بهداشتی از دو راه امکان پذیر است. از فروشگاه‌های محلی یا فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات برند روز دنیا را با نازلترین قیمت تهیه میکنند و در کمترین زمان ممکن به دست شما می‌رسانند. فروشگاه آنلاین ارس خرید در منطقه جلفا قرار دارد که می‌توانید از اصل بودن کالای خریداری شده خود اطمینان داشته و آن را در سریع ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها