به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۲۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۴۵۰۰۵۹

 افزایش کمک‌های نظامی بریتانیا به اوکراین

 افزایش کمک‌های نظامی بریتانیا به اوکراین
 گروه بین الملل: نخست وزیر بریتانیا گفته است که این کشور دو و نیم میلیارد پوند دیگر به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد که بزرگترین تعهد سالانه از زمان تهاجم روسیه به این کشور است.
ریشی سوناک این خبر را در سفرش به اوکراین اعلام کرد.
قرار است او در این سفر همچنین توافقنامه جدیدی برای حمایت از امنیت بلندمدت اوکراین امضا کند.مقامات گفته‌اند که این کمک‌های جدید شامل موشک‌های دوربرد، دفاع هوایی و گلوله‌های توپخانه خواهد بود.همچنین قرار است حدود ۲۰۰ میلیون پوند برای ساخت پهپادها هزینه شود که بیشتر آنها در بریتانیا ساخته خواهد شد.به گفته مقامات رسمی این بسته نظامی برای سال مالی آینده که از آوریل آغاز می‌شود به اجرا در خواهد آمد، که شامل بیشترین پهپادهای تحویل داده شده به اوکراین توسط هر کشوری خواهد شد.
با این حال نخست وزیر بریتانیا تصمیم گرفته که در قبال کمک به اوکراین تعهد مالی چند ساله ندهد.برخی از وزرا و شخصیت‌های ارشد نظامی به طور خصوصی استدلال کرده بودند که این امر سیگنال قوی‌تری در خصوص حمایت بلندمدت بریتانیا به مسکو ارسال می‌کند.
در عوض،  سوناک تصمیم گرفته است ۲۰۰ میلیون پوند، بیشتر از دو سال گذشته هزینه کند.دفتر نخست وزیر بریتانیا گفته که این بسته حمایتی اولین گام در آنچه که آن را «مشارکت صد ساله بین اوکراین و بریتانیا» خوانده، می‌باشد.
این کمک‌های صدساله شامل ۱۸ میلیارد پوند کمک‌های بشردوستانه خواهد بود که به تقویت زیرساخت‌های انرژی اوکراین و بودجه بیشتر برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی خواهد پرداخت.
تعهد بریتانیا پس از ماه‌ها فشار از سوی نمایندگان پارلمان که استدلال می‌کردند دولت باید خیلی زودتر به اوکراین در خصوص میزان کمک‌ها اطلاع می‌داد، تا کی‌یف بتواند برنامه‌ریزی نظامی خود را توسعه دهد، اعلام می‌شود.این در حالی است که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا هم در تلاش هستند تا بسته‌های حمایتی خود را به نهایی کنند، زیرا اوکراین به شدت به گلوله‌ها و موشک‌های بیشتر نیاز دارد.
در آمریکا، جمهوری خواهان در تلاش برای افزایش هزینه‌های مربوط به مقابله با مهاجرت در امتداد مرز جنوبی آمریکا هستند و به همین دلیل بسته حمایتی ۶۰ میلیارد دلاری از اوکراین را مسدود کرده‌اند. در اتحادیه اروپا نیز نخست وزیر مجارستان بسته حمایتی ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین را در یک مناقشه مالی با بروکسل، مسدود کرده است.
توافقنامه بریتانیا و اوکراین، شامل مجموعه‌ای از تضمین‌های دوجانبه از حمایت نظامی و اقتصادی است که برای جلوگیری از تجاوز هرچه بیشتر روسیه، قبل از پیوستن اوکراین به ناتو طراحی شده است.
بریتانیا اولین کشور گروه هفت است که چنین پیمانی را امضا می‌کند، هر هفت کشور صنعتی پیشرو در نشست سال گذشته ناتو در ویلنیوس وعده امضا چنین پیمانی با کی‌یف را داده بودند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها