به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۰۳:۱۴
کد مطلب : ۴۶۹۱۱
حرف منطقي وزير ورزش در باره كيروش؛

نبايد تابع بحث‌هاي ژورناليستي و هيجاني شد

گروه ورزشي: وزير ورزش و جوانان گفت: در تصميم گيري درباره انتخاب سرمربي تيم ملي نبايد تابع بحث‌هاي ژورناليستي، هيجاني و کمپين‌هاي حمايتي شد.
نبايد تابع بحث‌هاي ژورناليستي و هيجاني شد
محمود گودرزي در خصوص مسئله تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان اظهار داشت: در کشور ما متأسفانه همه مسائل به عالي‌ترين سطوح متمرکز مي‌شود در حالي که هر مسئله‌اي بايد در جايگاه خودش و سازمان خودش بررسي شود. به عقيده من فدراسيون فوتبال بهترين مکان براي پرداختن به مسائل فني تيم ملي است و وزارت ورزش جاي پرداختن به مسائل کلان است. اينکه يک مربي بماند يا خير بايد در فدراسيون مربوطه در موردش بررسي شود و يکي از اهداف فدراسيون فوتبال هم همين است.

وي افزود: اگر از من مشورت بخواهند مي‌گويم فدراسيون بايد بررسي و تحليل کند که کي‌روش در اين سه سال و اندي آيا پرونده درخشاني داشته است يا خير، نمره قبولي گرفته است يا خير و بعداً در صورت موافقت بايد با مربي وارد مذاکره شوند و پس از آن است که به مسئله دستمزد مي‌رسيم.

وزير ورزش ادامه داد: دستمزدها در کل دنيا تقريباً مشخص است و متأسفانه ما تابع يک سري بحث‌ها و هيجانات اجتماعي و ژورناليستي شده‌ايم که ما را از تصميم‌گيري واقع‌بينانه دور مي‌کند. يک نکته عرض بکنم که ما جام ملت‌هاي آسيا را در زمستان امسال در استراليا داريم که شرايط خاصي دارد. تيم ملي استراليا در وضعيت مناسبي قرار دارد و کره و ژاپن رويکردي و فرايندي کار مي‌کنند و در کشور ما چنين وجود ندارد ممکن است شرايط خوبي در جام ملت‌‌هاي آسيا نداشته باشيم بنابراين بايد سريع تصميم‌گيري کنيم و به نتيجه برسيم. ما هم در وزارت ورزش به تصميم وزارت فدراسيون فوتبال هرچه باشد احترام مي‌گذاريم.

گودرزي افزود: خوشبختانه وضعيت اقتصادي فدراسيون فوتبال هم خوب است آنها براي 2 سال حدود 160 ميليارد تومان براي تبليغات قرارداد بسته‌اند و نزديک به 8 ميليون دلار هم از فيفا بابت حضور در جام جهاني پول گرفته‌اند که حدود 20 ميليارد تومان مي‌شود. بنابراين فدراسيون توان پرداخت دستمزد کي‌روش را دارد اما بايد بررسي کند و ارزش واقعي اين مربي را مشخص کنند. باز هم مي‌گويم ما نبايد تابع تصميمات وضعي و مثلاً تشکيل کمپين‌ها در حمايت از يک مربي شويم. بايد فدراسيون آورده‌هاي کي‌روش را تحليل کند و مديران ما بايد قدرت چانه‌زني هم داشته باشند. در کل آنچه به ورزش ما کمک مي‌کند دور بودن از هيجانات لحظه‌‌اي در ورزش است.

*استقلال و پرسپوليس را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کرديم
گودرزي درباره واگذاري استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي گفت: تکليف قانوني ما اين است که در سال 93 اين دو باشگاه دولتي را واگذار کنيم و اين کار بايستي از يک جا شروع شود. استقلال و پرسپوليس دو تيم پرطرفدار، دولتي و شاخص هستند که مي‌توانند الگويي براي ساير تيم‌هاي به ظاهر خصوصي اما در واقع دولتي باشند من اعتقاد دارم که اين دو باشگاه بايد واگذار شوند چراکه اولاً تکليف ما است و دوماً مي‌توانند خودکفا باشند.

وي ادامه داد: در آخرين اقدام ما با طيب‌نيا وزير اقتصاد حرف زديم و طي نامه‌اي و بر اساس اصل 44 استقلال و پرسپوليس را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کردم تا به همراه وزراي اقتصاد و دادگستري شرح واگذاري اين دو باشگاه را تعيين کنيم. اين کار ما يعني اينکه در حال حاضر استقلال و پرسپوليس در حوزه و اختيار وزارت ورزش نيستند و تکليف اين دو باشگاه را براي واگذاري تا پايان شهريور مشخص خواهيم کرد.

البته اميدوارم که اين دو باشگاه مشترياني داشته باشند که هم اين دو باشگاه را خوب هدايت کنند و هم باعث تضعيف آنها نشوند. چرا که اين دو باشگاه هواداراني دارند که نتايج‌شان براي آنها مهم است. پيش از اين در بحث ورزش خصوصي‌سازي‌هايي انجام شده که منجر به شکست شده است و اميدوارم اين دو باشگاه در شرايطي واگذار شوند که مشکلي پيش نيايد. در حال حاضر اين دو باشگاه واگذار شده‌اند و در اختيار وزارت ورزش نيستند و قرار است وزارت اقتصاد استقلال و پرسپوليس را در اختيار سازمان خصوصي‌سازي قرار دهند تا آنها هم طي فرآيندي اين دو باشگاه را خصوصي کنند.

وزير ورزش و جوانان درباره پاداش به بازيکنان تيم ملي کشورمان به دليل نتايج جام جهاني 2014 برزيل تصريح کرد: قرار بود اگر تيم ملي به مرحله بعد صعود کند پاداش قابل توجهي به آنها بدهيم اما الان دادن پاداش به فدارسيون فوتبال و پيشنهاد آنها مربوط است ما هم فدراسيون را در اين پيشنهاد همراهي مي‌کنيم اما اين موضوع در صلاحيت فدراسيون است.

*فدراسيون فوتبال پاداش فيفا را بدون چانه‌زني به ملي‌پوشان بدهد

وي افزود: البته پاداشي که فيفا به تيم ملي خواهد داد فدراسيون فوتبال بايد بدون چانه‌زني در اختيار ملي‌پوشان قرار دهد اما دادن پاداش از سوي فدراسيون بستگي به پيشنهاد آنها دارد و ما هم در حد استطاعت فدراسيون فوتبال را همراهي خواهيم کرد.

گودرزي در پاسخ به اين سؤال که آيا پاداشي هم به بازيکنان تيم ملي واليبال به دليل صعود به مرحله بعد ليگ جهاني اظهار داشت: بايد بگويم که به طور ويژه از طرف دولت و ملت از بازيکنان، کادر فني، هيأت رئيسه و رئيس فدراسيون واليبال تقدير خواهيم کرد که زحمات زيادي براي اين رشته ورزشي کشيده‌اند و با فکري منطقي و صحيح اين نتايج درخشان را رقم زده‌اند و اميدوارم که اين پيروزي‌ها تداوم داشته باشد تا جامعه نسبتاً غمگين ما را شاد کنند.

وي ادامه داد: بايد بگويم که جاي خوشحالي است که دولت اعتدال و اميد درباره موضوع سلامت کارهاي خوبي انجام داده و اين جاي خشنودي است چراکه نظام سلامت و دفترچه بيمه که از اساسي‌ترين دولت است محقق شده است اما بايد بگويم که ورزش تأثير بسزايي در افزايش کيفيت زندگي مردم دارد و در اين موضوع شکي نيست. در اين زمينه تحقيقاتي هم انجام شده که ثابت شده رابطه دقيقي بين سلامت و سرمايه‌گذاري وجود دارد.

وي افزود: دولت محترم هم تا الان عنايت خاصي به اين موضوع داشته و به سلامت مردم توجه کرده اما بايد در نظر داشت که اعتبارات براي همه کارها قابل توجه نيست و نمي‌تواند پاسخگوي جامعه ما باشد چرا که ما در سال جاري رقابت‌هاي معتبري مثل جام ملت‌هاي آسيا، بازي‌هاي المپيک جوانان و رقابت‌‌‌هاي آسيايي کره جنوبي را در پيش داريم و اين مسابقات اعتبارات خاصي مي‌طلبد.

وزير ورزش و جوانان اظهار داشت: در زمينه اعتبارات عمراني 40 تا 50 درصد کاهش داشته‌ايم و اين موضوع باعث شده تا حجم عظيمي از تأسيسات کلنگ‌زده داشته باشيم که اگر هيچ هزينه‌اي نکنيم حداقل 40 سال طول مي‌کشد تا تکميل شود! البته مطالبات به حق مردم در شهرها و روستاها زياد است که متأسفانه از عهده اعتبارات برنمي‌آيد و ما با اين بودجه درصد کمي از آنها را مي‌توانيم تکميل کنيم که همين موضوع باعث شرمندگي ما شده است.

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۰۳:۲۸
بهار از شما انتظار نداشتم ضد مربی خارجی باشی... منطق میگه،مردم میگن و تجربه میگه مربی تیم ملی فوتبال ایران باید خارجی باشه... 4 دوره ایران رفته جام جهانی 3 دورش با مربی خارجی بوده...نمونشو تو والیبال هم دیدیم...برانکو که مربی رده چندم خارجی هم بود تیم ملی رو برد جام جهانی ولی بهترین مربیان داخلی ما مثل دایی و قلعه نویی در تیم ملی ناموفق بودند..مربی تیم ملی فقط کیروش یا بهتر از کیروش مثل مربی هلند... (238490)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۹:۲۱
همین افرادی که الان کی روش کی روش می کنند و چشمانشون را روی واقعیت ها بسته اند اگر این آقا چند سال بماند میلیارد میلیارد هم کاسبی کند و نتیجه نگیرد که مسلم است که نمی گیرد اصلا به روی خودشان نمی اورند که ما بودیم برای ایشان سینه می زدیم.

من نمی گویم مربی داخی بهتر است واقعیت این است که تیم ملی و فوتبال ما اگر مورینیو هم بیاید از این بهتر نمی شود مشکل در جای دیگری است نباید مردم اجازه بدهند تا مسائل ریشه ای حل نشده اند بیت المال به جیب این مربی و آن مربی چه خارجی، چه ایرانی واریز شود. (238696)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۰:۰۷
کسی نگفت که مربی داخلی بیاریم
ولی حواسمون باشه که بودن یا نبودن کیروش برای 20 سال آینده فوتبال ما چه تاثیری داره. حالا اگه همین کیروش توی جام ملت ها نتیجه نگیره اونایی که ازش حمایت میکردن شروع میکنن فحش دادن بهش. چرا؟ چون "تصمیمات هیجانی" میگیریم و نه عقلانی. هلند اگه قهرمان جام جهانی هم بشه، فن خال میره منچستر و اسپانیا اگه 10 تا هم از هلند میخورد بازم دلبوسکه رو نگه می داشتن، چون نگاه اینا بلند مدت و عاقلانه است و نه هیجانی (238715)
تتانلاتن
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۰۴:۳۶
صحبت های وزیر ورزش روحانی ، کانون مربیان و آنهایی که مربی درجه اول خارجی مثل کی روش را با امثال دایی ، فرکی ، مایلی کهن ، قلعه نویی و دیگر مربیان از این دست برابر می دانند برای من با صحبت های میر کاظمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد و تئوریسین های اتاق فکر هوادارمحمود که بنزین یورو چهار وارداتی را در تولید آلودگی جلو تر از رفرمیت ها (بنزین های سرطان زای پالایشگاهی ) می دانند از یک سنخ هستند. (238492)
رضاي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۰۸:۴۰
شما هم داستانهاي ايشان را باور كرديد؟ آدم كور هم مي داند فدراسيون بايد تصميم بگيرد اما فدراسيون بي عرضه از ترس بدون اجازه ايشون آب نمي خورد. مگز آقاي كفاشيان نگفت فدراسيون پول ندارد چگونه است كه وزير مي گويد 160 ميليارد تومن دو ساله براي تبليغاتشان قرارداد بسته اند و پول گرفته اند و فيفا 8 ميليون دلار بابت رفتن ايران به جام جهاني پول مي پردازد.كيروش اكنون سرمايه فوتبال ايران است نه يك مربي خارجي. در ضمن پولهايي كه به مربي هاي ناتوان داخلي و خارجي تا الان داده ايد اگر جمع ببنديد چند برابر درخواست ... (238497)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۰۵
در مورد کیروش دلالان دست بکار شده و از هیجانات احساسی مردم و جوی که ایجاد کرده اند نهایت استفاده را میبرند ولی غافل از تشکیل یک هیات کارشناسی که عملکرد کیروش را در این سه سال ازجهت ارتقاء سطح فوتبال ملی بررسی نمایند واینکه چرا در این دوره جام جهانی نسبت به دوره قبل عملکردی به مراتب ضعیف تر داشته ایم و . . .. (238527)
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۳:۱۳
آره ديگه 10 تا گل از آرژانتين خورديم (238570)
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۶:۳۹
اگه بچه های شهر ما هم میرفتن یازده نفری تو دروازه دفاع میکردن.گل نمیخوردن (238630)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۷:۳۱
سر مربی الجزایر با حقوقی برابر با یک چهارم دستمزد کی روش کیفیتی عالی از بازی را نشان داد و به زعم همه کارشناسان شایسته تر از آلمان برای بردن بازی بود. حالا کی روش را نمی گوییم بد بوده کارش، ولی آیا دستمزدش بایستی چهار برابر بیشتر از مربی الجزایر باشه؟ من به عنوان یک ایرانی با دستمزد درخواستی کی روش مخالفم. (238654)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۰:۱۶
تيم محل ما هم ميرفت از اين آرژانتين ١٠ تا نميخورد. (238718)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۳:۵۰
اتفاقا کیروش تنها مربی بوده که در زمان او دلالان بیکار شده اند. نمونه آن بازیکنانی که که به زور ( حتی با شو تلویزیونی ) میخواستند در تیم ملی جای دهند ولی کیروش مانع شد. (238585)
yusef
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۵:۴۳
راست میگی نیمه دوم بازی با مکزیک فوق العاده بودیم. تساوی با آنگولا رو که یادمون نرفته راستی ضربه کف پای کعبی تو صورت فیگو رو یادتون هست. اون بازی رو ما بردیم
دیگه؟!!! همدلی بجه ها رو که توی جام 2006 رو که یادتون نرفته دعوای تو رختکن رو میگم. آقا محمد راست میگه بازی با آرژانتین کاملا شانسی بود (238619)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۷:۳۷
کدوم کارشناس. شما تیم استقلال فصل قبل رو در نظر بگیر هرکس هرموقع خواست اومد هر موقع خواست رفت. کیروش سعی کرد نظم رو به تیم بده اگر چه نکونام مانع شد. کیروش حتما باید بمونه و مربیان باشگاهی باید بهتر بشند (جز دایی که سالها کار در اروپا و فوتبال منظم اروپا رو تجربه کرده). (238658)
benjamin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۳۰
خوب داره واسه موندن کیروش مقدمه چینی میکنه. مرد حسابی آخه این آقا کدوم استعداد داخلی رو کشف کرد. کارش شده بود چرخیدن توی دنیا با پول بیت المال و پیدا کردن کسانی که پدر و پدربزرگ اونها ایرانی باشن حالا فوتبال هم بلد باشن!!!! مگه تو این مملکت امثال سردار آزمون کم داریم که بهترین تیمهای دنیا خواهان اونها باشن. متاسفانه کار از ریشه خرابه.
من دلم میسوزه واسه چند میلیون دلار بی زبونی که حروم این آقا و امثال اون میکنن.
به خدا این عدالت و اسلام نیست. به خدا این کارها فقط موجب دلسردی مردم میشه. (238532)
شهروند درجه 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۴۲
استقلال و پرسپوليس را به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار کرديم این دیگه خیلی مسخره است. فک میکنید ملت اسکلن؟ یا مطمئنید؟ (238535)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۴۴
مربي آرژانتين 450 هزار دلار حقوق گرفته كيروش 2 ميليون دلار! (238536)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۱۵
بعضیا که این همه کی روش کی روش میکنن یا واقعا از فوتبال بی اطلاع هستند یا ...
خداوکیلی مربی الجزایر مربیه یا کیروش؟؟چرا مردم ما آنقدر از روی احساسات حرف میزنند!آقا به والله 12میلیارد تومان دستمزد یکسال کیروش خان ودوستان آن هم برای تیمی که در مقابل نیجریه نیمه اول را مثل بچه مدرسه ایی ها بازی کرد و در مقابل بوسنی هیچ حرفی برای گفتن نداشت وتمسخر مربی بوسنی را برانگیخت زیاد نیست!! (238547)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۵:۳۵
نه پس تو فقط فوتبال شناسی.بازیکنای اونا رو با ما مقایسه میکنی؟! اگه کیروش نبود و این سیستم رو پیاده نکرده بود 10 تا فقط از آرژانتین میخوردن (238613)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۹:۵۹
اين روش ابداع آقاي كيروش نبوده عزيز. از خيلي وقت پيشا هم مالديو و بحرين و تيمهاي همچنيني از اين روش استفاده مي كردن. مي تونيد آرشيو اين بازيها رو از شبكه 3 بگيريد و استفاده كنيد. حتي به نظر من اگه 5 نفر روي خط دروازه واميستادن(البته به غير از گلر كه اتفاقا فوتش همينه) امكان اين كه گل بخوريم كمتر هم مي شد. و چون به واسطه حضور پرشور بازيكناي تيم مقابل جلوي محوطه جريمه ما ، همه بازيكناي اونا تو زمين ما بودن، اونوقت اگه يهويي يه توپي هم برگشت مي شد طرف ميدون حريف مي تونستيم از موقعيت استفاده كنيم (238712)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۰:۰۶
به خدا خنده داره. قرار بود موقعي كه از كار برگشتيم و خسته ايم بشينيم پاي تلويزيون يا بريم استاديوم چند نفرو كه دارن همديگه رو مي كشن تا توپ گردي رو وارد سبد همديگه كنن رو ببينيم و بخنديمو و حالشو ببريم. فوتبال اينجوري بوجود اومد. يه چيزي تو مايه هاي سيرك و ابزار سرگرمي بوده. حال ما رو ببين الان همون آدما سوار پورشه و فراري هستن.كل كاري هم كه بلدن ، انجام بعضي حركات با توپه. از هر كي بپرسي مسي رو مي شناسه. ولي تقريبا كسي اوني رو كه به يك كور مادرزاد بينايي داده رو نميشناسه. جهالت خوشبختيه!!! (238714)
mohsen
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۳:۴۷
عزیز من ما در رشته والیبال یه روزی رویا شکست ژاپن و کره برامون دست نیافتنی بود اما حالا در گروه اول لیگ جهانی اونم در صدر گروه قرار داریم اگه همه مثل شمای فوتبال شناس بخواهند فکر کنن ما باید برای برد از لبنان و امارات و قطر بریم نماز جمعه دعا کنیم آقا سام عزیز (238754)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۷:۳۳
کاملاً موافقم. دستمزد کی روش باید کم تر از اجرت مربی الجزایر باشه. بازی الجزایر کجا و بازی ایران تحت مربی گری کی روش کجا!! (238657)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۶
ببخشید مگر وظیفه مربی تیم ملی بالا بردن سطح فوتبال اون کشوره!!!!مگر ولاسکو سطح والیبال ما رو بتنهایی بالا برد؟ نه جناب محمد خان وظیفه مربی تیم ملی استفاده حداکثری از توان بازیکنان و امکانات موجود هست والیبال ما از سالها قبل از ولاسکو برنامه ریزی وزیر ساخت سازی رو شروع کرده بود ما در نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شده بودیم اما برای اینکه بتونیم در بزرگسالان نیز موفق باشیم تجربه کافی واعتماد بنفس کافیو نداشتیم و اصلا تو مبی های داخلی که از بازیکنان قدیمی بودن کسی رو با تجربه جهانی نداشتیم که (238552)
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۸
يك سوال
هزينه فوتبال بيشتر است يا هزينه آموزش و پرورش -- خروجي كدام يك براي جامعه مهم تر است؟؟؟؟
كي روش چه دردي را دوا كرده .... (238555)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۹:۲۲
فوتبال فقط یک عده افراد بی خاصیت را میلیاردر کرده آنهم از جیب مردم. (238697)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۳۴
بنابراین ولاسکو با کلاس نقش کاتالیزور رو برای ما انجام داد و مطمینا تا وقتی که از این بازیکنان که تجربه جهانی شدن رو دارن مربی نشن ما هنوز هم به ولاسکو و کواچ احتیاج داریم اما قصه فوتبال چیز دیگریست در فوتبال هیچ کاری انجام نشده و با این بازیکنایی که ما داشتیم این نتایج و بازی ها واصلا خود صعود به جام جهانی شبیه یه معجزه میمونه که فقط از پس مربی های درجه یک بر میاد اگه کمی فوتبال بلد باشی تفاوت بازی فوتبالست های ایرانی با بقیه حتی بازیکنان قدیمی ایران (سال 98) متوجه میشی اره محمد جانعزیز (238557)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۰:۱۱
آقا جان مشكلي نيست . كيروش بياد. ما كوتاه اومديم. سالي هم 5 ميليون دلار بهش بدن. ولي خداييش قول ميدين بار بعد كه به جام جهاني صعود نكرديم، ديگه كسي صحبتي از فوتبال نكنه. اگه 4 سال بعد ما تو جام جهاني بوديم تف عالم به من. مربي تيم ملي استوپ كردن و سريع بودن به بازيكن ياد نميده. تنها كاري كه كيروش كرده تو نبود بازيكن تو كشور رفته چند نفر بازيكن ليگ برتر انگليسو ورداشته آورده ايران. همين. وقتي سيستم فوتبال كشور به بازيكن 7 ميليون تومني ميلياردي پول بده از اين ليگ بازيكن بيرون نمياد گلم. (238716)
Urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۲:۲۵
علي جان اگه از فوتبال چيزي بدونين دىگه نيازي به توضيح نيست كه ايران كمبود بازيكن داره و نه مربي سطح اول. بازيكناي تيم ملي در سطح ليكاي دسته٢ و ٣ معتبر هم نيستن. خوب قياس اون با واليبال كه بازيكناي سطح اول داره يعني بازيكنا توان اجراي تكنيكا و تاكتيكا رو دارن اصولا خطاست. بازيكناي ما توان اجراي تكنيكا و تاكتيكا رو ندارن. گفتن همه چيز خوب نيست ولي آقا جان اينا پاس بغل پا بلد نيستن چه برسه به تاكتيكاي كيروش. امار هم اينو تاييد مي كنه (238740)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۴۷
بهار جان سلام
اگه لطف کنی از پرداختن به این مسایل سطحی کمی فاصله بگیری من شخصا ممنونتون میشم
تو همین فوتبال جنایاتی می شود که روی یزید را سفید میکند چه کیروش باشد چه نباشد (238561)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۴:۳۱
همه این دودها از آتیش فردوسی پور بلند میشه. خیلی دوست دارم بدونم ایشان هم مثل برادران پایدار از مناظره منطقی و رودرو در پیشگاه ملت فراری هست یا حاضره با افراد کارشناس و خوش بیان که مخالف تخیلات وی هستند منظره داشته باشه؟ (238603)
جعفر نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۹:۴۰
مردم کره جنوبی به نشانه اعتراض با پرتاب آبنبات به استقبال بازیکنانشون رفتن ولی ما چی؟ انگار شاخ غول رو شکستیم و قهرمان جام جهانی شدیم تورو خدا واقع بین باشید .سه بازی تو لاک دفاعی بودن خوشحالی داره؟ (238704)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۹:۵۳
اين جام جهاني هم داره تموم ميشه و دستاورد ما پس از هزينه هاي ميلياردي 1 امتياز(البته اونم بواسطه بازيكنايي كه تا بيان تيم ملي ايران رو نديده بودن)بود. البته يك امتياز اصلي مخفي هم هست كه بروزش يه كم وقت ميبره. اونم بواسطه دورگه هايي كه پس از حضور تماشاگران و هنرمندان بواسطه يار دوازدهم در برزيل بعد 17-18 سال ظهور خواهد كرد. اونوقت تيم ملي ايران ممكنه قهرمان جهان هم بشه ولي بابازيكنامون بايدبه زبان اسپانيولي مصاحبه بشه.آقا جان جايي كه بازيكنش استوپ معمولي بلد نيست مربي ميلياردي به چه دردي مي خوره (238711)
A R A M I S
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۳:۴۰
بنده از جام جهانی 1986 مکزیک که بچه دبستانی بودم و تا الان که دارم مسابقات فوتبال در سطح باشگاهی و ملی رو دنبال میکنم به این نتیجه رسیدم تو کشوری که یه کارگر ساختمانی میاد و یهو سر از فوتبال در میاره این فوتبال با همین رویه تا سال دوهزار و n همین جا میمونه جایی هم نمیره حالا شما بیا مربی عوض کن وطنیش کن اجنبیش کن برو بالا بیا پایین اگه یه اپسیلون تکون خورد به من بگو ننه خاتون... (238750)