به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۷۷۰۹۵

مدت ماندگاری کاشت مو چقدر است؟

گروه کسب و کار: امروزه بیشتر افراد چه مرد چه زن، درگیر ریزش مو آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آره آتا یا طاسی سر ناشی از برخی بیماری‌ها، ارثی، حوادث، سوختگی و یا ژنتیکی هستند. در میان روش‌های بهبود ریزش مو و طاسی سر این کاشت مو است که توانسته تعداد کثیری از زیباجویان را به خود جذب کند. در چند دهه اخیر قیمت کاشت مو دچار نوسانات بسیاری شده است.
مدت ماندگاری کاشت مو چقدر است؟
 این نوسانات قیمت کاشت مو باعث شده است تا زیباجویان نسبت به انجام کاشت مو حساسیت بیشتری به خرج دهند و تحقیقات بیشتری در این مواقع بکنند و از تصمیمی که گرفتن بیشتر مطمئن شوند. در این راستا مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید، این است که مدت ماندگار کاشت مو چقدر است؟ به نقل از اخبار به‌روز و جدید وب سایت www.ncbi.nlm.nih.gov در زمینه پیوند مو، عمر کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها تخصص و مهارت پزشک است. برای آگاهی بیشتر از عوامل موثر در طول عمر کاشت مو انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آیا ماندگاری کاشت مو دائمی است؟
قبل از پرداختن به مدت ماندگاری کاشت مو، بهتر است بدانیم که آیا کاشت مو دائمی است؟ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده تا کاشت مو از طرفداران زیادی برخوردار شود، دائمی بودن آن است. البته که کاشت مو دائمی است اما شرایط جسمانی هر فرد عامل تعیین کننده طول عمر کاشت مو است. بنابراین اتفاقی که به ندرت ممکن است رخ دهد، تغییرات ناگهانی ژنتیکی یا هورمونی فرد است که در نتایج پیوند فولیکولی تاثیر مخربی گذاشته و مثال نقض عبارت کاشت مو دائمی می‌شود.

عوامل موثر در طول عمر کاشت مو
عواملی که در ماندگاری کاشت مو موثرند، عبارتند از:
1.    سن
2.    توقع زیباجو
3.    روش و تکنیک کاشت مو
4.    رعایت مراقبت‌های پس از کاشت مو

جهت مطالعات بیشتر و مقالات علمی از عوامل تاثیر گذار در ماندگاری کاشت مو می‌توانید به وب سایت‌های زیر مراجعه کنید:
•    https://www.plasticsurgery.org/
•    https://www.isaps.org/
•    https://afarineshkasht.com/
•    https://www.americanhairloss.org/

سن مناسب کاشت مو



سن افراد می‌تواند تاثیر مهمی در ماندگاری کاشت مو داشته باشد. با پیر شدن، سلول‌های پوست و مو نیز پیر می‌شوند و قدرت رشد و تجدید سلول‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین، افرادی که در سنین بالا مشکلاتی مانند ریزش مو دارند، نتایج بهتری از کاشت مو نسبت به افراد جوان‌تر نخواهند داشت. بنابراین اولین عامل در ماندگاری کاشت مو سن است که بهتر است سن‌تان بین 24 تا 30 سال باشد. در این بازه سنی بیشتر افراد الگوی ریزش موهایشان به اتمام می‌رسد.

توقع زیباجو از کاشت مو
توقع زیباجو از کاشت مو می‌تواند تاثیر بزرگی در ماندگاری کاشت مو داشته باشد. اگر زیباجو انتظار داشته باشد که کاشت مو به شکلی کامل و طبیعی بر روی سر او انجام شود، با دقت و توجه بیشتری به مراقبت‌های لازم و دقیق از موهای کاشته شده خواهد رسید. از طرفی، اگر شخص انتظار داشته باشد که کاشت مو به برخلاف تصمیم پزشک یا جراح مو انجام شود یا بانک مو ضعیفی دارد به طبع به مرور زمان نتایج منفی پیوند مو پدیدار خواهند شد و در مدت کمی ریزش خواهند داشت.

روش و تکنیک کاشت مو
روش و تکنیک کاشت مو از اهمیت بسیاری برخوردار است تا ماندگاری کاشت مو دائمی باشد. به همین دلیل جراح کاشت مو هنگام بررسی وضعیت ساقه و فولیکول‌های شما، متوجه می‌شود که کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است. بنابراین اگر تصمیم جراح به هر دلیلی درست یا غلط باشد، قطعا در ماندگاری کاشت موی سرتان تاثیر گذار خواهد بود.

رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت مو
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عمر کاشت مو، رعایت مراقبت‌های بعد از آن است. جراح کاشت مو هر چقدر از بهترین و تخصصی‌ترین تکنیک‌ها در حین کاشت مو استفاده کند، زیباجو موظف است که مراقبت‌های بعد از کاشت مو را به خوبی رعایت کند. مهمترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو عبارتند از:
•    سعی کنید بلافاصله بعد از کاشتن مو به مدت 3 روز استحمام نکنید و ناحیه کاشت مو را لمس نکنید. بعد از کاشت مو باید به صورت مرتب از آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌های تجویزی استفاده کنید. فولیکول‌های مو را باید از گرد و غبار و آفتاب محافظت کنید. به این منظور بهتر است در مراقبت‌‌های بعد از کاشت مو از یک کلاه راحت استفاده کنید.
•    به‌علاوه مصرف سیگار و الکل بعد از عمل کاشت توصیه نمی‌شود. این خود موجب کند شدن روال ترمیم بعد از کاشت خواهد شد. همچنین به وضعیت خوابتان پس از کاشت مو توجه کنید. به منظور ممانعت از آسیب رسیدن به موها توصیه می‌کنیم به پشت نخوابید. 

مدت ماندگاری کاشت مو چقدر است؟
متوجه شدید که مدت زمان ماندگاری کاشت مو بستگی به چندین عامل دارد از جمله تکنیک کاشت مو، نحوه مراقبت و بهداشت موها، واکنش بدن به کاشت مو و وضعیت سلامتی فرد؛ اما به طور کلی، موهای کاشته شده تا 6 الی 12 ماه (دوران نقاهت) پس از کاشت مو به طور معمول و کامل طول می‌کشد تا رشد کنند.
با توجه به نظرات متخصصان و جراحان کاشت مو در وب سایت https://www.americanhairloss.org/، کاشت مو عملی غیر تهاجمی است که در 90 درصد مواقع به صورت دائمی تا آخر عمر زیباجو باقی می‌ماند؛ مگر در شرایطی که سبک زندگی، سن، میزان ریزش مو یا تغییرات هورمونی زیباجو تاثیری در کاشت مو بگذارند و طول عمر کاشت مو را بین 2 تا 6 سال محدود کند.
جهت رفع نگرانی شما نسبت به ماندگاری کاشت مو، کلینیک پوست و مو آفرینش با بیش از 10 سال سابقه کار می‌تواند با بررسی دقیق و هوشمندانه وضعیت موی سر شما نسبت به صلاحیت و کاندید مناسب کاشت مو، جواب قطعی را در همان ابتدا بدهد که آیا کاشت مو نتایجش برایتان دائمی خواهد بود یا خیر.

سخن پایانی
همانطور که در این مطلب به سوال مدت ماندگاری کاشت مو چقدر است، پرداخته شد؛ متوجه شدید که کاشت مو طبق نظریه جراحان و پزشکان کاشت مو، دائمی است. در شرایطی ممکن است که کاشت مو برای زیباجو دائمی نباشد که شرایط نابسامان جسمانی، بانک موی ضعیف، سن بیش از 60 سال یا کمتر از 24 سال و توقعات بیش از حد از نتایج کاشت مو برای خود داشته باشد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها