به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۸:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۴۷۸۲۱۳

دو نظرسنجی جدید؛ پزشکیان ۳۷.۵% درصدر در مشارکت ۴۷ درصدی

گروه سیاسی: یافته‌های موج جدید دو نظرسنجی انتخاباتی، ۶ تیرماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، تاکنون ۴۶تا ۴۷ درصد مردم قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد که مسعود پزشکیان با ۳۳ تا ۳۷.۵ درصد در صدر این نظرسنجی‌ قرار دارد که این درصد آرای او آن هم در مشارکت ۴۷ درصدی، آرای بسیار بالایی است و ناظران معتقدند هرچه درصد مشارکت از ۴۷ درصد بالاتر برود درصد کاندیدای جبهه اصلاحات بشدت افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر، آرای مرددین نیز عمدتا متعلق به پزشکیان می‌باشد.
دو نظرسنجی جدید؛ پزشکیان ۳۷.۵% درصدر در مشارکت ۴۷ درصدی
قبل از دیدن یافته‌های ایسپا، قابل توضیح است که معاون و قائم‌مقام ایسپا از نزدیکان سعید جلیلی است و به همین دلیل اطرافیان قالیباف، نظرسنجی‌های اخیر این موسسه را نظرسنجی به سود جلیلی می‌دانند.
یافته‌های موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روز 6 تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه 3589 نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده به شرح ذیل است؛ به گزارش روابط عمومی ایسپا طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی، میزان مشارکت قطعی مردم از 43 درصد در موج قبلی به 46 درصد در نظرسنجی حاضر رسیده است.

با توجه به افزایش 2.1 درصدی مشارکت کنندگان قطعی در این نظرسنجی، انتظار می‌رود این میزان تا روز برگزاری انتخابات تغییر کند.  برآورد ایسپا از میزان مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا این لحظه با حاشیه خطای 2±، ۵۱ درصد است. نرخ پاسخگویی به پرسشگران ایسپا حدود 47 درصد بوده است.

داده‌های نظرسنجی‌ ششم تیرماه ایسپا نشان می‌دهد آراء احتمالی سه نامزد پرطرفدار انتخابات ریاست‌جمهوری رشد کرده است؛ به گونه‌ای که آراء مسعود پزشکیان از 24.4 درصد در موج قبلی به 33.1 درصد در نظرسنجی جدید افزایش یافته است. آراء سعید جلیلی از 24 درصد به 28.8 درصد صعود کرده و آراء محمدباقر قالیباف از 14.7 به 19.1 درصد رسیده است.
با توجه به نزدیک شدن به روز انتخابات، تعداد افرادی که در انتخاب نامزد ریاست جمهوری، تردید دارند نیز کاهش یافته است. به طوری که میزان مرددین از 30.6 درصد به 10.5 درصد رسیده است. آراء چهار نامزد دیگر در نمودار زیر به نمایش درآمده است:





نظرسنجی سراسری ⁧ موسسه پرسش⁩؛ پزشکیان ۳۷/۵٪ شد

‌‏🟦 مشارکت قطعی ۴۷٪
‏⬜️ مشارکت احتمالی/ تردیدی ۲۳٪
‏🟥 عدم مشارکت قطعی ۳۰٪ 
‏🗳️نرخ مشارکت پیش بینی ۵۶٪ - ۵۸٪
آرا کاندیداها:
‏🟦 پزشکیان ۳۷/۵٪
‏🟥 جلیلی ۲۵٪
‏🟩 قالیباف ۲۰/۸٪‏
‏🟨 تردید در انتخاب ۷/۷٪
....................
مصاحبه مستقیم ۱۱۶۰۰نفر
‏شهر و روستا
‏درصد خطای طراحی و نمونه ۵٪
‏ضربب اطمینان ۹۵٪
 
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۴-۱۳ ۲۳:۵۳ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۰۱:۲۵
شنبه دروغ معلوم میشه (440161)
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۰۲:۰۸
انشاا...خیر باشه (440166)
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۰۸:۰۵
با تمام وجود ما بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس در کنار مردم ایران برای ایران خواهیم ماند (440169)
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۰۸:۳۲
ایسپا خیلی معتبره !!!!! (440171)
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۰:۰۶
نظرسنجی های ایسپا معمولا دقیقت از هر جایی است .سال ۹۲ و دوره های قبل چک کردم از همه بیشتر به واقعیت نزدیک بوده (440172)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها