به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۲۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۷۸۲۱۸

ترکیه حریف اتریش شد

ترکیه حریف اتریش شد
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ترکیه با برد 2-1 مقابل چک به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 صعود کرد. تیم ملی فوتبال ترکیه در آخرین بازی مرحله گروهی یورو 2024  به مصاف جمهوری چک رفت و با نتیجه 2-1 برنده شد تا صعودش به دور بعدی را قطعی کند و حریف اتریش شود.ترکیه در این بازی با گل دیرهنگام به سه امتیاز رسید تا 6 امتیازی شود و به همراه پرتغال راهی دور حذفی شود.
تیم ملی ترکیه این بازی را بهتر از حریفش آغاز کرد و چک که انتظار چنین شروعی را داشت بازی را دفاعی آغاز کرد و بیشتر در زمین خودش حضور داشت.
با این حال اولین ضربه به سمت چارچوب از سوی چک رفت خورد که ضربه پروود را گونوک به راحتی در دقیقه 2 مهار کرد. در دقیقه 8 ارسال خطرناک هاکان چالهان اوغلو در محوطه جریمه با ضربه سر سوچک دفع شد.
در دقیقه 13 آردا گولر پس از حرکت به سمت محوطه جریمه حریف موقعیت خوبی برای ضربه زدن به توپ داشت که ضربه او با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
بازی با فشار ترکیه دنبال می‌شد که چک با بدشانس در دقیقه 20 شاهد اخراج آنتونین باراک بود. باراک که در دقیقه 11 کارت زرد دریافت کرده بود با خطای ناخواسته روی اوزکان دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.
حرکت خوب ولادیمیر کوفال موجب شد که ضربه کنان ایلدیز در دقیقه 27 مهار شد و به سمت دروازه نرفت. در دقیقه 32 ترکیه یک حمله دیگر را ترتیب داد که این بار ضربه آردا گولر با ضربه سر سوچک دفع شد.
ترکیه پس از اخراج باراک بازی را با فشار حداکثری روی دروازه حریف دنبال می‌کرد و حتی اگر حمله‌ای هم ترتیب نمی‌داد بیشتری بازیکنانش پاسکاری را در نیمه حریف دنبال می‌کردند.
بازی در دقیقه 45 یک شانس فوق العاده به چک داد که خروج به موقع گونوک موجب شد موقعیت تک به تکی که یوراسک داشت را از دست بدهد و ضربه او دفع شود.
ترکیه نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و کان آیهان به جای اوزکان وارد زمین شد. شاگردان وینچنزو مونتلا که برای به ثمر رساندن گل برتری تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند بالاخره در دقیقه 51 به گل برتری رسیدند.
پس از اینکه استانیک موفق شد ضربه خطرناک کنان ایلدیز را مهار کند، توپ توی مدافعان به خارج از محوطه جریمه دفع شد اما به هاکان چالهان اوغلو رسید که با ضربه پای راست از زاویه بسته گل اول ترکیه را به ثمر رساند.
استانیک، دروازه‌بان چک، به دلیل شیرجه‌ای که زده بود از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا ماتیژ کوار جوان وارد ترکیب شود.
بعد از گل ترکیه، چک که چیزی برای از دست دادن نداشت تغییر رویه داد و تصمیم گرفت بیشتر به سمت دروازه حریفش حرکت کند. اقدام آن‌ها پس از چند مرتبه به ثمر نشست و گل تساوی در دقیقه 66 به ثمر رسید.
پس از ارسال بلند کوفال به محوطه جریمه ترکیه، گونوک از دروازه خارج شد، اما نتوانست توپ را جمع کند که با ضربه سوچک به سمت دروازه، آیهان از روی خط دروازه توپ را دفع کرد که روی ریباند سوچک موفق شد با ضربه پای راست توپ را به گل تبدیل کند.
این گل به سرعت مورد قبول قرار نگرفت و بازیکنان ترکیه اعتقاد به خطای سوچک روی دروازه‌بان خود را داشتند که پس از بررسی سیستم کمک داور ویدیویی مشخص شد هیچ خطایی صورت نگرفته و گل مورد قبول است.
در دقیقه 73 ترکیه یک شانس گلزنی برای تغییر نتیجه بازی داشت که ضربه ایلدیز پس از برخورد با کوفال یک ضربه کرنر به سود ترکیه در پی داشت.
با نزدیک شدن بازی به دقایق پایانی دو تیم بازتر بازی می‌کردند و به همین دلیل ضدحملات نسبتا زیادی را شاهد بودیم که هیچکدام از آن‌ها خطری جدی روی دروازه‌ها ایجاد نکرد.
در جریان 6 دقیقه وقت اضافه بیشتر چک به سمت دروازه ترکیه حرکت می‌کرد و شاگردان وینچنزو مونتلا موفق شدند جو بازی را کنترل کنند تا روی یک ضدحمله به گل دوم برسند.
در دقیقه 5+90 پس از اینکه بازیکنان چک به سمت دروازه ترکیه حرکت کردند، ضدحمله ترکیه آغاز شد که پس از پاس کوکچو به جنک توسون او چند قدم کوتاه برداشت و سپس با ضربه محکم پای راست دروازه چک را باز کرد.
بازی در دقایق باقی مانده از وقت اضافه با برتری ترکیه ادامه و پایان یافت تا تیم وینچنزو مونتلا با کسب سه امتیاز به دور بعدی صعود کند.
 
برچسب ها: یورو 2024
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها