به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۸۳۰۶۶

ضارب رشدی به ارتباط با حزب الله متهم شد

ضارب رشدی به ارتباط با حزب الله متهم شد
گروه بین الملل: فرد متهم به مضروب کردن سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی در سال ۲۰۲۲ در نیویورک با چاقو، با اتهام تازه حمایت از حزب‌الله لبنان مواجه شده است.
براساس ادعانامه‌ای که  در آمریکا علنی شد هادی مَطَر به ارائه حمایت مادی از گروه  حزب‌الله لبنان متهم شده است.اتهامات فدرال علیه او چند هفته بعد از آن مطرح می‌شود که هادی مطر پیشنهاد دادستان‌ها را برای حکم مجازاتی سبک‌تر در ازای اقرار به گناه رد کرد.او در ارتباط با حمله به  رشدی، که باعث شد یک چشم این نویسنده مشهور هندی‌تبار نابینا شود، همچنین به تلاش برای قتل و تعرض متهم شده است.ناتانیل بارون، وکیل  مطر، گفت که موکل او قصد دارد در برابر اتهامات تازه اعلام بی‌گناهی کند. بارون گفت که قصد دارد «با حرارت» در این موارد از موکل خود دفاع کند و افزود که مطر در کلیه اتهامات وارده بر بی‌گناهی خود تاکید می‌کند.
او از زمان حمله در اوت ۲۰۲۲ بدون قرار وثیقه تحت بازداشت بوده است.
ادعانامه علیه او حاکیست که  مطر سعی کرد «حمایت مادی و منابع» به حزب‌الله ارائه کند، و می‌دانست که این یک سازمان تروریستی است، اما این سند شواهد ارتباط او با این گروه را ارائه نمی‌کند.حزب‌الله از سوی کشورهای غربی، اسرائیل، کشورهای عرب خلیج فارس و اتحادیه عرب تروریستی شناخته می‌شود.
دقیقا روشن نیست که چرا این ساکن ۲۶ ساله اهل نیوجرسی به نویسنده بریتانیایی حمله کرد، هرچند در مصاحبه‌ای از زندان با نیویورک پست گفت که او ویدئوهای  رشدی که لقب سِر دارد را در یوتیوب دیده بود. او گفت: «من آدم‌هایی که این طور بی‌صداقت هستند را دوست ندارم.»

 
برچسب ها: سلمان رشدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها