به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۴۹۶۸۶۲

ترامپ قاضی پرونده‌اش را  شرور خواند

ترامپ قاضی پرونده‌اش را  شرور خواند
گروه بین الملل: در پی انتشار بیش از ۱۸۰۰ صفحه از شواهد یک پرونده علیه دونالد ترامپ در زمان قبل از انتخابات،‌ ترامپ قاضی این پرونده را «شرورترین فرد» خواند.
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت تانیا چوتکان، قاضی دادگاه ناحیه‌ای، درخواست او برای به تاخیر انداختن انتشار این اسناد را تا پس از انتخابات ماه آینده رد کرد و این «به منزله تداخل در انتخابات» است.مدارک منتشر شده مربوط به پرونده‌ای است که جک‌اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری درباره دخالت دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، مطرح کرده است.تحلیلگران حقوقی درباره احتمال نقض قانون داخلی وزارت دادگستری آمریکا به دلیل انتشار این اسناد بحث کرده‌اند. این قانون در بازه زمانی ۶۰ روز قبل از روز رای‌گیری، دادستان‌ها را از انجام هرگونه تحقیقات که ممکن است بر انتخابات تاثیر بگذارد، منع می‌کند.اما قاضی چوتکان در حکم خود استدلال کرده است که اگر پرونده‌ها را مخفی نگه‌می‌داشت، این خود می‌توانست به عنوان دخالت در انتخابات تعبیر شود.او نوشته است: «اگر دادگاه اطلاعاتی را که عموم مردم در حالت عادی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، تنها به دلیل پیامدهای سیاسی بالقوه سیاسی آن نگهدارد و منتشر نکند، این خود می‌تواند به منزله مداخله در انتخابات باشد یا چنین به نظر برسد.»
سال گذشته، یک زن تگزاسی متهم شد که قاضی چوتکان را با اشاره به پرونده ترامپ تهدید به مرگ کرده است.مدارک ۱۸۸۹ صفحه‌ای که  منتشر شد، عمدتاً حاوی اطلاعاتی است که قبلاً در دسترس عموم قرار گرفته بود، از جمله بخش‌هایی از زندگی‌نامه مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق و اعلام رسمی او درباره پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و عدم مخالفت با آن.
شواهد جدید بخشی از دادخواستی است که ماه گذشته توسط اسمیت به دادگاه ارائه شد. ترامپ که  در پادکستی با دن بونگینو، چهره رسانه‌ای راستگرا صحبت می‌کرد، قاضی چوتکان را مورد انتقاد قرار داد و جک اسمیت، بازپرس ویژه را «توله‌سگ بیمار» خواند.
این کیفرخواست بر شورش و یورش به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ متمرکز است و ترامپ به توطئه برای معکوس کردن غیرقانونی شکست خود به جو بایدن، در انتخابات ۲۰۲۰ متهم شده است.دونالد ترامپ در این مصاحبه همچنین بازداشت متهمان حمله به ساختمان کنگره را به بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی‌تبار در جنگ جهانی دوم تشبیه کرد.او گفت: «چرا آنها هنوز در بازداشت هستند؟ با هیچ کس تا به حال اینگونه رفتار نشده است... یا رک بگویم، شاید تنها ژاپنی‌ها در طول جنگ جهانی دوم چنین بازداشت شدند.»اوایل سال جاری میلادی، دادگاه عالی حکم داد که ترامپ به دلیل اعمالی که رسماً به عنوان رئیس‌جمهور انجام داده مورد پیگرد قرار نخواهد گرفت.در نتیجه، اسمیت مجبور شد پرونده تاریخی مطرح شده علیه دونالد ترامپ را تغییر دهد.
او در ماه سپتامبر درخواست جدیدی را برای طرح پرونده جدید علیه ترامپ ارائه کرد.
این پرونده شامل ادعاهایی مثل انتشار و استقبال از ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات از سوی ترامپ است.
این پرونده همچنین شامل جزئیات جدیدی در مورد چگونگی بدتر شدن روابط دونالد ترامپ با معاونش مایک پنس است. این که پنس به ترامپ گفته بود از تکرار ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات دست بردارد.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها