به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۹۷۸۷۹

شجاعت‌پلنگ مادر‌برای‌نجات‌بچه‌هایش‌ازحمله شیر

شجاعت‌پلنگ مادر‌برای‌نجات‌بچه‌هایش‌ازحمله شیر
گروه فیلم: کارول و باب در یک ماجراجویی در حیات وحش آفریقا شاهد غرایز مادرانه یک پلنگ در برابر شیر بودند، بیش از آن چیزی که هر کسی تصورش را بکند!
....
به گزارش فرارو، کارول توضیح می‌دهد پلنگ بیرون از لانه اش بود و یک حس پارانویا وجود داشت. به طور کلی، او بسیار ناراحت به نظر می‌رسید. همسرم شیری را دید که در چند متری آن طرف‌تر خمیده بود و با دقت در همان جهت کلی نگاه می‌کرد. ما در ابتدا فکر می‌کردیم که دو رویداد جداگانه در حال رخ دادن است: پلنگ و توله‌هایش و شیری که از دور به تماشای وحشی می‌نشیند. اما وقتی او به جلو خزید، متوجه شدیم که او در واقع روی پلنگ‌ها متمرکز شده است!

شیر تا مسافت قابل توجهی خزید. پلنگ به طور قابل توجهی کوچکتر بود، اما با غرایز یک مادر، او با شجاعت شگفت انگیز ایستادگی کرد.بقیه شیر‌ها درست در گوشه‌ای از صحنه بودند، اما شیر خیلی احساس اعتماد به نفس می‌کرد که انگار نیاز به پشتیبانی نداشت.

شیر و پلنگ به شدت با هم به مبارزه پرداختند. شیر در حالی که پلنگ روی زمین بود برتر به نظر می‌رسید. پلنگ شکم شیر را لگد و گاز گرفت، تقریباً سرسخت بود و شیر را غافلگیر کرد! با گزینه‌های محدود، شیر تصمیم گرفت یکی از پای عقبی پلنگ را گاز بگیرد، اما این کافی نبود! پلنگ موفق شد به پای شیر بچسبد و یک نقطه نرم را هدف قرار دهد. واکنش شیر نشان داد که چقدر درد دارد، زیرا او از پلنگ دور شد.

این لحظه‌ای بود که پلنگ متوجه شد که ممکن است جان بچه هایش را نجات داده باشد. بنابراین، با عقب نشینی شیر، و فرصت کافی برای پنهان شدن به توله هایش، پلنگ از فرصت استفاده کرد و به درختی نزدیک فرار کرد. بقیه شیر‌ها اندکی بعد وارد شدند و با هم سعی کردند از درخت بالا بروند، اما نتوانستند به او برسند.

در نهایت یکی از شیر‌ها از گله‌ای که قبلا دیده شده بود، یک گوزن یالدار را در همان نزدیکی شکار کرد و شیر‌ها به سرعت از پلنگ خسته شدند و سراغ شکار رفتند.چنین موقعیت‌هایی در بیشتر مواقع با داستانی بسیار غم انگیز به پایان می‌رسد، اما آن روز نبود. بیش از یک معجزه کوچک طول کشید، اما پلنگ هرگز تسلیم نشد و او برای نجات بچه‌هایش هر کاری که لازم بود انجام داد!گزارش شد که پلنگ در آن بعدازظهر دو بار توله‌ها را جابجا کرد. به نظر می‌رسید او خسته شده بود، اما فقط جراحات جزئی داشت. شیر نیز از ناحیه پا دچار جراحت شده بود که قطعاً خوب خواهد شد.
برچسب ها: حیات وحش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها