به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۹۷۷۵۸

بررسی کره جنوبی برای ارسال تسلیحات به اوکراین  

بررسی کره جنوبی برای ارسال تسلیحات به اوکراین  
گروه بین الملل: کره شمالی و روسیه در حال تقویت همکاری‌های نظامی خود هستند. این موضوع در کره جنوبی نگرانی‌هایی را برانگیخته، زیرا بیم آن می‌رود که قدرت نظامی پیونگ‌یانگ تقویت شود. در واکنش، کره جنوبی نیز در حال بررسی کمک به اوکراین است.
کره جنوبی نمی‌خواهد استفاده احتمالی از سربازان کره شمالی در جنگ روسیه علیه اوکراین را بی‌پاسخ بگذارد. یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی، اعلام کرد که دولت سئول نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند، در حالی که هزاران سرباز کره شمالی برای نبرد در روسیه آموزش می‌بینند.او تصریح کرد: «استقرار نیروهای کره شمالی در روسیه نقض مستقیم منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. این یک تحریک است که امنیت جهانی را تهدید می‌کند.»
بر اساس اطلاعات سرویس اطلاعاتی کره جنوبی، هم‌اکنون حدود ۳هزار سرباز کره شمالی در روسیه حضور دارند. تا ماه دسامبر، این تعداد ممکن است به ۱۰هزار نفر برسد. این نیروها در پایگاه‌های نظامی روسیه مستقر هستند و ظاهراً برای نبرد علیه اوکراین آماده می‌شوند. در کره جنوبی، نگرانی از این است که کره شمالی در همکاری با روسیه به لحاظ نظامی تقویت شود.
دولت آمریکا نیز به گفته خود اطلاعات معتبری دارد که نشان می‌دهد سربازان کره شمالی در روسیه حضور دارند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفت که باید دید این سربازان دقیقاً چه کارهایی انجام خواهند داد.
کره جنوبی پیش از این اقدامات مشخصی را مطرح کرده که ممکن است در واکنش به این موضوع انجام دهد. این اقدامات شامل گام‌های دیپلماتیک و اقتصادی هستند. اما اکنون برای اولین بار صحبت از ارسال تسلیحات به اوکراین نیز به میان آمده است.چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی، در یک جلسه پارلمانی گفت: «فکر نمی‌کنم در موقعیتی باشیم که بتوانیم بی‌عمل بمانیم، اگر این موضوع به تهدیدی برای امنیت ما تبدیل شود.»وی در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان پارلمان که آیا دولت کره جنوبی به طور مستقیم ارسال تسلیحات به اوکراین را در نظر دارد یا نه، پاسخ داد که همه گزینه‌ها روی میز است. به گفته او اقدامات مشخص به میزان خدماتی که کره شمالی از روسیه دریافت می‌کند بستگی خواهد داشت.
کره جنوبی تا کنون به دلیل نگرانی از تشدید درگیری‌ها، تسلیحات سنگین به اوکراین ارسال نکرده است.
در همین حال، پارلمان روسیه یک قرارداد با کره شمالی در خصوص "شراکت راهبردی جامع" را تصویب کرده است. این توافقنامه همکاری نظامی بین دو کشور را به سطح جدیدی ارتقاء می‌دهد و مشخص می‌کند که در صورت حمله به یکی از طرفین، دو کشور به یکدیگر کمک خواهند کرد. لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور خارجی دوما، گفت: «این قرارداد کاملاً به شرایط ژئوپلیتیک فعلی توجه دارد.»
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، این قرارداد را در ماه ژوئن در پیونگ‌یانگ امضا کردند. ایالات متحده آمریکا این اتحاد را خطرناک می‌داند و بارها پیونگ‌یانگ را متهم کرده است که در جنگ روسیه با اوکراین، به پوتین مهمات و تسلیحات می‌دهد. روسیه این ادعاها را رد می‌کند و تأکید دارد که این شراکت علیه هیچ‌کس نیست.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها