به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۳۸۸۴۳

انتخابات آمریکا بحث مردم کوچه و خیابان

انتخابات آمریکا بحث مردم کوچه و خیابان
گروه سیاسی: روزنامه همدلی نوشت: کم‌کم به پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک‌ می‌‌‌‌‌شویم. این روزها در ایران اما انتخابات آمریکا با دقت دنبال‌ می‌شوند. حتی بحث به مردم کوچه و خیابان هم رسیده و بسیاری از نتیجه این انتخابات سخن‌ می‌گویند. با توجه به این که دونالد ترامپ به عنوان نماینده حزب جمهوری‌خواه طی ماه‌های اخیر شدیدترین تحریم‌ها را به ایران وارد کرد،‌ حالا بسیاری به این نگاه‌ می‌کنند که با تغییر رئیس جمهوری آمریکا شرایط جدیدی پیش بیاید.هرچند که ممکن است شرایط به بهترین شکل نباشد اما امیدواری‌هایی نیز وجود دارد. اما فعالان سیاسی به این موضوع نیز نگاه واحدی ندارند. برخی‌ می‌گویند به هرحال حضور بایدن در کاخ سفید‌ می‌تواند شرایط را تلطیف کند. همچون زمانی که باراک اوباما به عنوان یک دموکرات در کاخ سفید تا آنجا پیش رفت که حتی توانست برای اولین بار در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رئیس جمهوری ایران تلفنی گفت‌وگو کند. با این حال برخی از سیاسیون در ایران به دیده تردید به بهتر شدن اوضاح حتی با آمدن بایدن‌ می‌نگرند.
اما در این میان سعید حجاریان، ئتوریسین جریان اصلاحات واکنشی متفاوت داشته است. او در یادداشتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشت: «تصور کنیم بعد از انتخابات ۱۳ آبان و اعلام شدن نتایج و پایان دعواهای مرسوم، جو بایدن به‌جای دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، این موضوع در ایران انعکاس زیادی خواهد داشت.»
فیض‌‌الله عرب سرخی فعال سیاسی ‌اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی در این باره اعلام کرده که «اگر بایدن بر سر کار بیاید وضعیتی مشابه دوران ریاست‌جمهوری اوباما حاکم می‌شود. مشکلات ایران و آمریکا بسیار گسترده‌تر از آن است که با رفت‌وآمد رئیس‌جمهورها حل و فصل شود.اما حتما دوره ترامپ با دوره اوباما متفاوت بود. من معتقدم اگر بایدن بر سر کار بیاید وضعیتی مشابه دوران ریاست‌جمهوری اوباما حاکم می‌شود که وضعیت قابل تحمل‌تری بود و شرایط گفت‌وگو نسبت به دوره دونالد ترامپ مساعدتر بود.»
عرب سرخی افزود:‌ «اگر مبنا و سیاست ما عدم گفت‌وگو با آمریکا باشد، بخش‌های مهمی از گرفتاری‌های ما با سیاست آمریکا و طبیعتا کشورهایی که تحت شرایط آمریکا زندگی می‌کنند و اقتصادی وابسته به آمریکا دارند، با انتخاب مجدد ترامپ با مشکل مواجه می‌شوند.»


 
برچسب ها: انتخابات آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها