به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۸:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۵۴۹۷۶
برخی اختلاف نظرها میان طرف‌ها همچنان پابرجاست

در مقایسه با دو هفته پیش به توافق نزدیک‌تر شده‌ایم

در مقایسه با دو هفته پیش به توافق نزدیک‌تر شده‌ایم
گروه بین الملل:هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌‌ای در مورد روند احیای احتمالی برجام با ابراز خوش‌بینی گفت که مذاکره‌کنندگان در مقایسه با دو هفته پیش به امضای توافق نزدیک‌تر شده‌اند.
جان کربی افزود که با وجود تمایل تهران برای رفع موانع اساسی، برخی اختلاف نظرها میان طرف‌ها همچنان پابرجاست.این مقام آمریکایی برطرف شدن مشکلات خاورمیانه و بهبود وضعیت منطقه را در گرو دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران دانست.
او تصریح کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، کماکان بر این باور است که دیپلماسی و بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، مطلوب‌ترین رویکرد در تعامل با جمهوری اسلامی است.
دولت جو بایدن در واشینگتن با مخالفت‌های سیاسی قابل توجهی برای بازگشت به برجام هم از جانب دمکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در کنگره مواجه است زیرا آن‌ها هنوز قانع نشده‌اند که این توافق به نفع امنیت ملی ایالات متحده خواهد بود.در همین حال، وزیر خارجه ایران نیز  در تماس تلفنی با همتای عمانی خود با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت تهران «با پایان یافتن بررسی و جمع‌بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد».
حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با بدر البوسعیدی ضمن تاکید دوباره بر تضمین «انتفاع اقتصادی» ایران و رعایت «خطوط قرمز» جمهوری اسلامی تصریح کرد: «تا در مورد همه‌چیز توافق نشود، نمی‌توان از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن گفت».
سخنگوی وزارت خارجه ایران هم  در مورد زمان پاسخ تهران به نظرات واشینگتن پیرامون احیای برجام گفت که تاریخ مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد اما در اولین فرصت و پس از جمع‌بندی این کار انجام خواهد شد.خبرگزاری بلومبرگ، پیش از این، به نقل از «منابع آگاه» نوشته بود که حل‌وفصل اختلافات باقی‌مانده میان ایران و آمریکا ممکن است «هفته‌ها طول بکشد».

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها