به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۲۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۴۷۸۲۱۷

 پیروزی بزرگ گرجستان برای صعود تاریخی

 پیروزی بزرگ گرجستان برای صعود تاریخی
گروه ورزشی: گرجستان با پیروزی ۲-۰ مقابل پرتغال به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.
 پرتغال و گرجستان در دیداری حساس از شب آخر دور گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴ به مصاف همدیگر رفتند و در نهایت در نتیجه‌ای غیرمنتظره، گرجستان موفق شد با گل‌های خویچا کواراتسخلیا و میکائوتادزه به پیروزی ۲-۰ برسد.بازی با یک غافلگیری آغاز شد. در همان ابتدای دیدار، پاس اشتباه آنتونیو سیلوا به میکائوتادزه رسید و این بازیکن کواراتسخلیا را در سمت چپ محوطه جریمه به توپ رساند. در ادامه ستاره ناپولی با یک ضربه دقیق بازی را ۱-۰ کرد.پس از این گل پرتغال حملاتش را آغاز کرد، اما مدافعان گرجستان به خوبی از دروازه تیم‌شان دفاع می‌کردند. در دقیقه ۱۷ شوت محکم و خطرناک رونالدو از روی ضربه آزاد، با واکنش زیبای دروازه‌بان مواجه شد.چند دقیقه بعد این بازیکن در محوطه جریمه به توپ رسید، اما ضربه‌اش را مدافعان حریف دفع کردند.
در ادامه حملات نصفه و نیمه پرتغال بی‌نتیجه ماندند و تنها اتفاق مهم، کارت زرد کریستیانو رونالدو بود که به دلیل اعتراض به داور بابت عدم اعلام پنالتی آن را دریافت کرد.
در ابتدای نیمه دوم، شوت خطرناک روبن نوس از کنار دروازه به بیرون رفت.چند لحظه بعد این بازیکن با پاسی رونالدو را در پشت محوطه صاحب توپ کرد، اما این ضربه هم راهی به دروازه نداشت.در دقیقه ۵۷ پس از برخورد لوچوشویلی و آنتونیو سیلوا در محوطه جریمه پرتغال، داور برای گرجستان پنالتی گرفت و میکائوتادزه با یک ضربه حساب‌شده به گوشه دروازه، اختلاف را به دو رساند.در دقیقه ۶۸ دالوت تصمیم گرفت شانسش را امتحان کند، اما ضربه‌اش دقت کافی را نداشت و با برخورد به مدافعان دور شد.در ادامه مسابقه، بازی به شکل عجیبی گره خورد و پرتغال نتوانست تغییری در بازی ایجاد کند. در سمت دیگر، گرجستان که به هدفش رسیده بود، حمله چندانی نکرد و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید. بدین ترتیب گرجستان با کسب این برد، ۴ امتیازی شد و به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله بعد صعود کرد. پرتغال هم با همان شش امتیاز در صدر جدول ماند.


 
برچسب ها: یورو ۲۰۲۴
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها