به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۸:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۸۳۸۹۷

سفر به مشهد در فصول مختلف سال چگونه است؟

گروه گردشگری: شما وقتی دلتان گرفته باشد و از عالم‌وآدم خسته باشید، چه می‌کنید؟ احتمالاً خیلی از شما در چنین مواقعی، قلبتان می‌تپد برای رفتن به جایی که روحتان غرق آرامش شود. مشهد مقدس، مرقد مطهر امام رضا (ع)، یکی از جاهایی است که روح در آن به پرواز درمی‌آید و آرامش میهمان قلب می‌شود. کافی است اراده کنید و بار سفر ببندید به‌سوی شهر دعاها و آرزوها! اگر قرار است به‌زودی به مشهد مقدس سفر کنید لازم است به زمان سفرتان بیشتر دقت کنید. به‌خصوص از نظر آب‌و‌هوایی، بهتر است در فصلی به مشهد سفر کنید که گشت‌وگذارتان با راحتی همراه باشد. در این نوشتار همراه ما باشید تا در مورد سفر به مشهد در فصول مختلف برایتان بگوییم.
سفر به مشهد در فصول مختلف سال چگونه است؟
 سفر به مشهد؛ شهر امید و آرزو
شهر زیبای مشهد در شمال شرق ایران واقع شده و دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران است. این شهر مرکز استان خراسان رضوی و شهر امام رضا (ع)، امام خوبی‌هاست. اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید، بهتر است در وهله اول، زمان و فصل مناسب سفرتان را انتخاب کرده و سپس مقدمات سفر مانند رزرو بلیط و هتل را آماده کنید. شما می‌توانید برای رفتن به مشهد از طریق مسیر هوایی، ریلی و اتوبوس اقدام کنید. اگر قصدتان سفر هوایی به مشهدالرضاست، می‌‎توانید با استفاده از روش رزرو بلیط هواپیما از سفرمارکت، خیال خود و خانواده را از بابت بلیط و مسیر راحت کنید.

آب‌وهوای مشهد مقدس؛ شهر ضامن آهو
به‌طورکلی، جبهه‌های گوناگون آب‌وهوا، همواره شهر مشهد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زیرا مشهد مقدس، در منطقه مرزی بین جنوب و شمال خراسان قرار گرفته و دارای خصوصیات اقلیمی خاص است. به‌طورکلی می‌توان گفت که مشهد مقدس دارای آب‌وهوای سرد و خشک است. این شهر در فصل زمستان، سرد و مرطوب بوده و در تابستان‌ گرم و خشک است. همچنین در فصل بهار، آب‌وهوایی کاملاً متعادل را در این شهر مشاهده خواهید کرد. در پاییز نیز، شاهد جو سرد و خشک در شهر مشهد هستیم؛ اما شروع سرما در این فصل تدریجی بوده و به اندازه زمستان شدید نیست. بهتر است بدانید که به‌طور‌کلی، دمای مشهد در گرم‌ترین فصل سال به بالای ۴۰ درجه و در سردترین فصل یعنی زمستان به منفی ۲۰ درجه نزدیک می‌شود.

بهترین زمان سفر به مشهد؛ فصل مناسب‌تر را انتخاب کنید
همان‌طور که می‌دانید جذبه بی‌نظیر شهر مشهد، به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) و همچنین سایر مناطق گردشگری آن، آن‌قدر زیاد است که افراد و علاقه‌مندان در تمام طول سال، برای رفتن به این سفر پر از عشق، شور و هیجان دارند. اما در کل بهتر است فصلی را برای سفر انتخاب کنید که وضعیت آب‌و‌هوایی مناسب باشد تا بتوانید با خیال راحت از تمام جنبه‌های گردشگری این شهر استفاده کنید. مطمئن باشید اگر در بهترین زمان و فصل، به این شهر سفر کنید، سفری بسیار لذت‌بخش و خاطراتی به‌یادماندنی خواهید داشت. بعد از انتخاب زمان مناسب، اگر ساکن شهر تهران هستید می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را از سایت‌های معتبر تهیه کرده و سفری پر از آرامش داشته باشید. به این نکته توجه کنید که زمان مناسب برای سفر به مشهد، علاوه بر آب‌وهوا به سایر عوامل مانند شلوغی شهر نیز بستگی دارد.

سفر بهاری به مشهد؛ گردشی در هوای معتدل
فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر است. آب‌وهوای معتدل مشهد تا اواسط خرداد، زمانی مناسب برای زیارت در حرم و گشت‌وگذار در نقاط مختلف گردشگری این شهر است. اردیبهشت‌ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به شهر مشهد بوده؛ زیرا بارندگی‌های سبک در این زمان، زیبایی و لطافت بهار را چندبرابر می‌کند. به این نکته توجه کنید که 13 روز تعطیلی عید نوروز، یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سفر به مشهد است و شاید برای کسانی که نیاز به خلوت بیشتری دارند، زمان مناسبی نباشد.



سفر به مشهد در تابستان، فصلی گرم و شلوغ
اگر مایلید در فصل تابستان به مشهد سفر کنید، بهتر است بدانید که این فصل یکی از شلوغ‌ترین فصول است. زیرا افراد مختلف به دلیل فراغت بیشتر و تعطیلات، سفر خود را به این زمان موکول می‌کنند. همچنین تابستان‌های شهر مشهد، بسیار گرم و داغ است و این شرایط احتمالاً برای افرادی که با گرمای هوا اذیت می‌شوند، مناسب نیست. از طرفی با وجود گرمی هوا، شما می‌توانید برای گذراندن روزهایی خنک‌تر به ییلاقات اطراف مشهد سر بزنید و از آب‌و‌هوای خنک آن لذت ببرید. از سوی دیگر، شهریورماه مصادف با شهادت امام رضا (ع) است و بسیاری از افراد دوست دارند در این ایام عزیز در مشهد باشند و به سوگواری بپردازند.

پاییز برگ‌ریز مشهد؛ زمانی برای آرامش
پاییز یکی از مناسب‌ترین فصول برای سفر به مشهد و لذت بردن از زیبایی‌های آن است. زیرا اغلب افراد در این زمان درگیر کار، مدرسه و دانشگاه هستند و زمان آزاد زیادی برای سفر ندارند. از سوی دیگر، تعادل هوا در فصل پاییز، فضای زیبا و فرح‌بخشی را در این شهر ایجاد می‌کند. در این زمان، هزینه‌‎های بلیط و هتل‌ها نیز به‌صرفه‌تر بوده و با سفری ارزان‌تر روبه‌رو خواهید بود. تصور کنید، زیارت امام رضا (ع)، قدم زدن در حیاط حرم در هوایی خنک و بارش بارانی آرام، گشت‌و‌گذار در میان خیابان‌های پر از برگ و مناظر چشم‌نواز مشهد! قطعاً سفر خاطره‌انگیزی خواهد شد. این‌طور نیست...؟!

سفر زمستانی به مشهد؛ وقتی حرم سفیدپوش می‌شود
همان‌طور که می‌دانید شهر مشهد در فصل زمستان بسیار سرد است و احتمالاً این هوا برای افرادی که زود سرما می‌خورند، زمان مناسبی نیست! اما تصور کنید، گنبد طلایی حرم زیر حریری از سپیدی برف، لب‌های یخ‌زده از سرما اما گرم به دعاها و آرزوها! پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید یک تجربه ویژه از زیارت حرم امام رضا (ع) داشته باشید، فصل زمستان را انتخاب کنید. از طرفی، تعداد افرادی که در این فصل به مشهد سفر می‌کنند، بسیار کم بوده و شما می‌توانید به آرامش خیال بیشتری به زیارت و گشت‌وگذار بپردازید. در این فصل نیز هزینه‌های سفر شما قطعاً مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.



کلام آخر
در این نوشتار، برایتان از مشهد زیبا و گفتیم و زمان‌های متفاوت سفر به این شهر! پیش از شروع مقدمات سفر مانند خرید بلیط مشهد و رزرو هتل در مشهد، حتماً شرایط خود و خانواده را بررسی کنید و سعی کنید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که با جزئیات شرایط و روحیات شما و سایر هم‌سفرانتان هماهنگ باشد تا بتوانید سفری آرام و لذت‌بخش را تجربه کنید. از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم...
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها