به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۸۴۲۲۰

چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می‌گذارد؟

گروه کسب و کار: چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد؟ ابعاد و رنگ آجر نما، مهمترین عوامل اثرگذار بر روی قیمت این محصول کاربردی هستند.
چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می‌گذارد؟
آجر نما، آجری است که با هدف تزئینات نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود. این آجر در چندین نوع با ظاهری متفاوت تولید می شود. از بهترین ویژگی های آجر نما که موجب استقبال از استفاده از آن شده است می توان به ظرافت و استحکام اشاره نمود.
آجرنما در موارد گوناگونی مانند نماهای ساختمانی، سیستم های گرمایشی و اجاق ها، سیستم های عایق حرارتی و کوره های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. در خرید آجر لفتون، آجر نما و سایر انواع آجرها بایستی به کیفیت آجر و منظم بودن اشکال آجر توجه نمود.

مزایای استفاده از آجر نما چیست؟
قبل از اینکه به این مسئله بپردازیم که چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد ، با مزایای استفاده از این آجرها آشنا می شویم. استفاده از آجرنما دارای مزایای فراوانی است که برخی از آنها عبارتند از:
زیبایی و ظاهر جذاب: این آجرها دارای طراحی و شکل های مختلفی هستند که هر یک از آنها بسیار زیبا می باشند.
مقاومت در برابر عوامل جوی: آجرنما از مقاومت بسیار خوبی در مقابل عوامل جوی مثل بارش و دما برخوردار است. در نتیجه دیرتر به تعمیرات نیاز پیدا می کند و معمولاً طول عمر خوبی دارد.
عایق حرارتی و صوتی: آجرنما تا حدودی عایق حرارت است و موجب بهره وری انرژی در ساختمان می شود. همچنین آجرنما در عایق سازی صوتی ساختمان بسیار خوب عمل می کند.
تنوع و انعطاف پذیری: تنوع بالای طرح و رنگ و ابعاد آجرنما، انعطاف پذیری لازم را در اختیار معماران و مهندسان برای خلق طراحی های گوناگون برای نمای ساختمان و اجرای دکوراسیون و تزئینات قرار می دهد.

چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد و قیمت آن را تعیین می کند؟
در زمان خرید آجر نما، حتماً قیمت های مختلفی را خواهید شنید که این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در مشخصات آجر نما می باشد. برخی از فاکتورهای اثرگذار بر قیمت این محصول، شامل موارد زیر است:

متریال اولیه به کار رفته برای تولید آجرنما
اولین متریال موردنیاز برای تولید آجر نما، خاک است. خاک موردنیاز برای ساخت آجر نما ممکن است از منابع مختلفی تأمین شود. برخی از خاک رس ها که از معادن خاصی استخراج می شوند، رنگ و مرغوبیت بهتری دارند. بنابراین زمانی که آجرنما از این خاک درست شود، قیمت بالاتری خواهد داشت. در واقع تولیدکنندگان با توجه به کیفیت خاک رسی که برای آجرنما به کار می رود، قیمت متفاوتی بر روی این محصول می گذارند. در زمان خرید هر نوع آجری از جمله خرید آخر سوله باید به کیفیت مواد سازنده آن، دقت کنید.

نحوه پخت آجر نما
در پاسخ به اینکه چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد ، باید عرض کنیم که نحوه پخت آجرنما بر روی قیمت آجر بسیار اثرگذار است. مواد تشکیل دهنده آجر با توجه به نوع مواد و نوع آجری که قرار است تولید شود در داخل کوره تحت حرارت متفاوتی قرار می گیرد. در مواردی مواد آجر را تا 36 ساعت حرارت داده و سپس دمای کوره را اندک اندک بالا می برند. زمانی که آجر به دمای 1170 می رسد، کوره خاموش شده و مواد داخل کوره ماند تا مغزپخت شوند. در چنین شرایطی استحکام و زیبایی آجر بسیار زیاد خواهد بود. طبیعتاً چنین آجری به سبب نوع پخت خود، قیمت بالاتری خواهد داشت.



روش تولید آجرنما
در پاسخ به اینکه چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد ، باید به روش تولید آجر نما اشاره کنیم. برای تولید آجر نما باید مواد آن را آماده سازی کنند. آماده سازی بدین صورت است که خاک را ترکیب نموده و آن را مدام مخلوط می کنند. هر چقدر که این خاک با کیفیت بیشتری مخلوط شود، کیفیت آجر نما بیشتر خواهد بود. روش های آماده سازی خاک متفاوت می باشد. هر اندازه که آسیاب و مخلوط کردن خاک بیشتر باشد، قیمت آجر نمای تولید شده بالاتر خواهد بود.

برند آجر نما
اگر می خواهید بهترین و باکیفیت ترین آجرنما را خریداری کنید، باید به سراغ برندهای مطرح و نامی بروید. برندهای مطرح به دلیل استفاده از مواد اولیه باکیفیت تر و انتخاب بهترین شیوه پخت و تولید آجرنما، قیمت های بالاتری را برای محصولات خود درنظر می گیرند. اما از آنجایی که خرید این آجرنماهای باکیفیت، واقعاً ارزشمند و سودمند است به خرید آن به قیمت بالاتر می ارزد.

نوع آجر نما ( چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد )
یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت این محصول، نوع آجرنما می باشد. انواع آجر نما شامل آجرنمای نسوز، اجر رستیک، آجر رسی، آجر طرح چرم، آجر کف، آجر لفتون، آجر قزاقی، آجر نما شیل و ... است. هر یک از این آجرنماها دارای خصوصیات مختلفی هستند و این مسئله سبب می شود که قیمت هر یک از آنها متفاوت باشد. با توجه به نوع کاربرد موردنظر و میزان اهمیت هر یک از مشخصات آجر، نوع آجر نمای مناسب تعیین می شود.

قیمت امروز آجر نما چقدر است؟
کاملاً متوجه شدیم که چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد . برای آگاهی از قیمت روز آجرنما باید دقیقاً در همان روز قیمت را استعلام کنیم. زیرا نوسانات ارز کمی بر روی قیمت این محصول اثر گذاشته و امکان اعلام نرخ ثابت و مشخصی برای آجرنما وجود دارد. علاوه بر موارد نامبرده شده موارد دیگری مانند میزان تقاضا، وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، قیمت نفت، دستمزد کارگر و ... بر روی قیمت آجرنما اثر می گذارند.



آجر نقشینه اصفهان
در ارائه توضیحات درباره اینکه چه عواملی بر قیمت آجر نما تأثیر می گذارد ، به اهمیت کیفیت مواد اولیه و نحوه پخت و تولید آجر اشاره کردیم. مجموعه "آجر نقشینه اصفهان"، با استفاده از بهترین مواد اولیه بر اساس جدیدترین روش پخت و با توجه به استانداردها به تولید انواع آجر نما اقدام می کند. قیمت محصولات این برند، کاملاً مناسب است و با توجه به کیفیت بالایی که آجرنماهای تولیدی این مجموعه دارد، خرید آجر نمای این برند به شما سازندگان، پیمانکاران و معماران گرامی و ارجمند توصیه می شود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها