به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۲۲:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۸۸۴۳۳

رنگ پرده پذیرایی: معرفی 7 رنگ پرکاربرد برای پرده هال و پذیرایی

گروه کسب و کار: یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه شود، رنگ است. بدون شک طرح و رنگ پرده پذیرایی می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی محیط و در نهایت ذهن شما داشته باشد. درست است که نوع، کیفیت و قیمت پرده اهمیت دارد، اما آن چه که می تواند تفاوت زیادی در محیط ایجاد کند رنگ پرده است. در این مطلب به طور مفصل در رابطه با بهترین رنگ هایی که می توانند جلوه خاص تری به محیط هال و پذیرایی شما ببخشند، صحبت می کنیم.
رنگ پرده پذیرایی: معرفی 7 رنگ پرکاربرد برای پرده هال و پذیرایی
چگونه بهترین رنگ پرده پذیرایی را انتخاب کنیم؟
از انواع مختلف پرده برای پوشش پنجره های پذیرایی استفاده می شود. در این روزها بیشتر افراد به دنبال نصب پرده آماده هستند که به عنوان مثال، می توان به پرده پانچ، پرده شید، پرده دابل شید،  پرده زبرا افقی، پرده زبرا عمودی و… اشاره کرد. با توجه به نوع دکوراسیون منزل، می توانید یکی از آن ها را برای نصب در محیط پذیرایی انتخاب کنید.
دقت داشته باشید ست کردن رنگ پرده پذیرایی با دیگر عناصر محیط اگر به درستی انجام شود، می تواند ظاهر کلی اتاق را تغییر دهد. در نتیجه انتخاب رنگ پرده پذیرایی اهمیت بسیار زیادی دارد. حواستان باشد رنگی را انتخاب کنید که در نهایت محیط را شاد و سرزنده تر کند، نه رنگی که در نهایت یک محیط سرد و بی روح را به وجود آورد. البته منظور تنها انتخاب پرده های رنگارنگ نیست، در ادامه هفت رنگ مناسب پرده هال و پذیرایی را معرفی می کنیم. روانشناسی آن ها را نیز به طور خلاصه شرح می دهیم تا بدانید که هر کدام می توانند چه تأثیری بر روی ذهنمان داشته باشند.

راهنمای انتخاب رنگ پرده با توجه به روانشناسی رنگ ها
با مطالعه روانشناسی رنگ ها متوجه می شویم که هر کدام از آن ها چه تأثیری بر رفتار و خلق و خوی انسان خواهند داشت. درست است که ادراکات رنگ را تا حد زیادی مربوط به ذهن است، اما برخی از تأثیرات آن ها معنای جهانی دارند. این یکی از نکات مهم هنگام خرید پرده است که پیشنهاد می کنیم حتماً آن را بررسی کنید.
رنگ ها را می توان در دو دسته رنگ های گرم و سرد قرار داد. رنگ های گرم رنگ هایی هستند که در ناحیه قرمز طیف رنگی قرار دارند. این رنگ ها می توانند از احساس گرما و راحتی تا خصومت و خشم را به افراد منتقل کنند. رنگ های سرد نیز در طیف رنگ های آبی قرار می گیرند. این رنگ ها در ذهن احساس ملایمت، آرامش یا بی تفاوتی و غم را تداعی می کنند. به طور کلی با انتخاب رنگ های خاص، عملکرد انسان بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. رنگ های خنثی هم از ترندترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی به شمار می روند. در نتیجه بهتر است روانشناسی رنگ ها با توجه به ترکیب رنگ پرده پذیرایی با رنگ مبلمان، رنگ کفپوش، فرش ها و… بررسی شود.

چهار رنگ پرده برای پذیرایی

7 تا از بهترین رنگ پرده برای پذیرایی
پیش از هر چیز دکوراسیون منزل و رنگ دیگر وسایلتان را نگاه کنید و با توجه به آن ها بهترین رنگ پرده برای دکوراسیون منزل را انتخاب کنید. تنوع رنگ پرده پذیرایی به قدری زیاد است که با هر سلیقه ای می توانید در نهایت انتخاب خوبی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم انواع پرده های حریر را با دیگر پرده ها ترکیب کنید تا یک فضای ساده، شیک و در عین حال زیبا داشته باشید. در ادامه پرطرفدارترین رنگ پرده ها را معرفی کرده ایم:

پرده های طوسی رنگ
رنگ طوسی سیر یا روشن می تواند یکی از بهترین خریدهای پرده خانه باشد. این دو رنگ به عنوان ترکیبی زیبا و شیک شناخته می شوند که فضایی دلنشین و آرامش بخش را به وجود می آورند. می توانید رنگ طوسی سیر را با رنگ های نقره ای، سفید یا طلایی ترکیب کنید. همچنین اگر فضایی دارید که نور زیادی ندارد، رنگ طوسی روشن مناسب تر است. در کل رنگ طوسی بیشتر در دکوراسیون های مدرن استفاده می شود.

پرده های خاکی رنگ
رنگ خاکی نیز می تواند یک انتخاب جذاب دیگر باشد، البته بهتر است آن را با رنگ هایی مثل سبز، آبی، زرشکی یا مشکی ترکیب کنید. در کل پرده خاکی یک رنگ گرم و طبیعی است و می تواند گرما و حس دلپذیری فوق العاده ای را در فضا ایجاد کند. تفاوتی نمی کند دکور کلاسیک داشته باشید یا مدرن، به هر حال خاکی رنگ مناسبی است.

پرده های سبز رنگ
شاید کمتر سی به سراغ رنگ سبز برود، اما باید بدانید که اگر با دیگر عناصر دکور متناسب باشد، می تواند بهترین رنگ پرده پذیرایی باشد. این رنگ مرتبط با طبیعت است و حس آرامش فوق العاده ای را القا می کند. پیشنهاد می کنیم در کنار رنگ سبز از رنگ سفید استفاده کنید و یک ترکیب ساده و در عین حال شیک بسازید.

پرده های بنفش یا یاسی
ترکیب بنفش و یاسی به عنوان یک گزینه جذاب دیگر است. رنگی شاداب و پویا که احساس گرما و انرژی زیادی را در فضا پخش می کند. اگر می خواهید به دکوراسیون خود، جلوه و جذابیت بیشتری ببخشید این رنگ ها را انتخاب کنید.

پرده های نقره ای رنگ
رنگ نقره ای در دکورهای امروزی نشان دهنده حس نوآوری و مدرن بودن است. نقره ای نسبت به طلایی رنگ ملایم تری است. جالب است بدانید که نشان دهنده حساسیت ماه است. اگر دکوری که در پذیرایی چیده اید با وسایلی ظریف پر شده است، بهترین پرده برای پذیرایی می تواند پرده ای با رنگ نقره ای باشد. این رنگ را می توانید به خوبی با دیگر رنگ های روشن ترکیب کرده و در محیط حس دلپذیری بالایی را پخش کنید.

پرده های آبی رنگ
پرده های آبی رنگ یا سرمه ای هم طرفداران خاص خودشان را دارند. رنگ آبی روشن نشان دهنده ملایمت و آرامش و رنگ آبی تیره نشان از اطمینان و قدرت دارد. برعکس رنگ قرمز، رنگ آبی باعث کاهش تنش و ترس، آرامش، کاهش اشتها و ضربان قلب می شود.

پرده های زرد و نارنجی
نارنجی رنگی است با نماد گرما و شادی که می تواند انرژی را در فضا تقویت کند. ترکیب آن با رنگ زرد می تواند ترکیب جذابی باشد، اما حواستان باشد که حتماً با دیگر رنگ های سالن همخوانی داشته باشد. حال با توجه به همه این ها، دکور و سلیقه ای که دارید فکر کنید و در نهایت بهترین رنگ پرده پذیرایی را انتخاب کنید تا جلوه محیط مورد نظرتان را چند برابر کنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها