به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - ۱۷:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۸۳۷۸۷

ریچارد گاد و شانس بزرگ «بچه‌گوزن»

ریچارد گاد و شانس بزرگ «بچه‌گوزن»
گروه فرهنگی:ریچارد گاد یکی از نامزدهای امی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مینی‌سریال «بچه گوزن» و خالق این مینی سریال است که یکی از موفقیت‌های بزرگ بریتانیا در عرصه سریال‌سازی محسوب می‌شود.به گزارش صبا، این سریال ۶ قسمتی که در ژانر درام، مهیج، کمدی سیاه و روانشناسی قرار دارد، توانسته یکی از شانس‌ها به دست آوردن جایزه امی باشد.
 
خالق این سریال ریچارد گاد است که علاوه بر نویسندگی در این مینی سریال به ایفای نقش پرداخته است.در واقع این مینی سریال اقتباسی از بخشی از زندگی‌نامه ریچارد گاد درباره تجربیاتش از تعقیب شدن توسط یک زن است.

او برای این سریال ۲۸ کیلو وزن کم کرد تا بتواند حس آسیب‌پذیری و شکنندگی را به مخاطب القا کند.
گاد ۳۵ ساله اهل اسکاتلند است که در دانشگاه گلاسکو ادبیات انگلیسی و مطالعات تئاتر خوانده است. او یک نویسنده،کمدین و بازیگر است و به خاطر نمایشنامه‌نویسی در زمینه آثار کمدی و بازیگری جوایز زیادی را کسب کرده است.

وی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نمایش‌هایی با نویسندگی خود درتئاتر سوهو لندن به اجرا در آورد و در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه کمدی ماوس و‌ همچنین برنده جایزه کمدی اسکاتلند برای بهترین نمایش انفرادی در سال ۲۰۱۶ شد. او در همان سال نامزد جایزه توتال تئاتر برای نوآوری هم شد.

ریچارد حتی پیش از آنکه سریال «بچه گوزن» ساخته شود، نمایشی را به نام «بچه گوزن شمالی» در جشنواره فرینچ ادینبورگ ۲۰۱۹ روی صحنه برد که برنده دو جایزه شد؛ یکی برای نویسندگی و جایزه دیگر برای بازیگری. این نمایش نیز به مدت ۵ هفته در تئاتر بوش در لندن ادامه یافت.

وی علاوه بر نمایش‌نامه نویسی ،یک بازیگر است که در سال ۲۰۱۷ برای بازی در فیلم درام ۲ تک در بی‌بی‌سی نامزد بفتا شد. او سرانجام در سال ۲۰۲۴ با مینی سریال «بچه گوزن» وارد عرصه جهانی شد و با توانایی بازیگری‌اش، در حالی که زندگی واقعی خودش را به تصویر می‌کشید، توانست خالق نقش دانی دان شود و در اذهان باقی بماند.پروژه بعدی وی یک درام ۶ قسمتی به نام شیرهای بی‌بی‌سی است و گاد علاوه بر بازیگری ،نویسندگی آن را بر عهده دارد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها